Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trek X600. Een juiste keuze? - Forum Wereldfietser

Trek X600. Een juiste keuze?

Hoi,

Ik ben woonachtig op Aruba en ben in het rijke bezit van een Haro ICS 3.0 MTB. Met gemak hobbelt mijn fietsie door bergen en dalen. Deze fiets doet zijn werk uitstekend op onverharde wegen.

Nu wil ik ook de (semi)verharde weg op. Ik heb mijn zinnen gezet op een TREK X600. Mijn vraag aan jullie is of dit wel een juiste keuze is. Misschien heeft er iemand ervaring met deze fiets en kan mij wat tips geven.

Hoi trapper,

Je hebt wel een vreemde naam zeg!
Heb je er aan gedacht om je ATB uit te rusten met smalle slicks?
Op deze manier hoef je geen andere fiets te kopen.
Op de site van schwalbe kan je ideen op doen:
http://www.schwalbe.com/index.pl?bereic ... &produkt=5
Deze oplossing is effectief en kost ook niet zo veel.
Kan lastig zijn als je veel wilt wisselen tussen racen en ATB'en.

groeten, John.
johntelleman schreef:Hoi trapper,

Je hebt wel een vreemde naam zeg!
Heb je er aan gedacht om je ATB uit te rusten met smalle slicks?
...
Kan lastig zijn als je veel wilt wisselen tussen racen en ATB'en.

groeten, John.
Sorry hoor. Mijn naam is Dick. Hoi! Aangenaam.

Ja, ik wil frequent kunnen wisselen, dus wordt het toch een tweede fietsie. Trek X600 zit dan wel in de €1.200 - €1.300 prijsklasse, maar ach...als we er 10 jaar op kunnen peddelen, is dat ruim ze geld waard.
Maar...omdat de Euro's nu ook niet uit de hemel komen vallen, dacht ik toch wel dat niet onverstanding zou zijn om even advies te vragen.

Toch bedankt John, bruikbare site!
Trapper schreef:...Ik heb mijn zinnen gezet op een TREK X600....
Inmiddels ben ik in het rijke bezit van de Trek Navigator X600. Niet echt een fiets om met 30 kilo bagage van Amsterdam naar Afrika te fietsen, maar je komt er wel een heel eind mee. Ik heb "veel fiets" gehad voor me geld. De Bontrager Superstock velgen met de Schwalbe Marathon Cross 700 x 38c banden zijn een perfekte combinatie, alhoewel de banden ietwat zwaar rollen. Een hele nette afgewerkte en complete fiets. Ik denk een echte aanrader voor vakantiefietsers die veel "slicken". Een echte vakantiefiets. (Fiets van het jaar 2003)

Dick R.