Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsdrager, die bevestigd wordt op de achterdeur - Forum Wereldfietser

fietsdrager, die bevestigd wordt op de achterdeur

Ik wil in de zomer met een huurauto mijn fiets meenemen op vakantie. Het liefst zou ik de fiets fiets mee willen nemen op een fietsdrager die bevestigd kan worden op de trekhaak. Echter huurauto's met trekhaak zijn meestal groot en dus duur om te huren, omdat men verwacht er bijv. caravans aan te hangen.

Nu wil ik een kleine auto huren met een fietsdrager, zoals staat in :

http://www.roseversand.de/output/contro ... etail2=734

Ben echter ook bang dat die niet goed bevestigd kan worden, ben ook bang voor lakschade of het losgeraken tijdens het rijden.

Kan iemand mij daarover advies geven ?? Is het save en wordt de lak niet gauw beschadigd ?
In Duitsland lijkt de helft van de fietsendragers van dit type te zijn. Persoonlijk zou ik het wel aandurven. Het meest 'kritieke' lijkt mij de beschikbare kierruimte bij de achterklep. Past de haak er tussen. Verder zou ik me niet te veel zorgen maken. De drager zelf zal een stuk stabieler zijn dan één op een knobbel.
Maar, met hoeveel mensen ga je op pad en met wat voor auto? Past de fiets niet gewoon achterin als je de bank plat gooit?
We gaan met z'n drieën, één fiets + alle bagage (kleine en iets grotere tent) dan is de auto van binnen volgeladen is mijn ervaring. Het vervelende van een huurauto is dat je niet precies weet welke soort auto je krijgt, je krijgt een auto uit een bepaalde categorie A,B of C (in grootte loopt het door tot categorie G en H). Voor ons waarschijnlijk categorie B, dat wordt dan een Renault Twingo, Fiat 500 of Ford Fiësta.
ja, dat weet ik. Toch wil ik graag op mijn eigen vakantiefiets, ik ga in Frankrijk een "rondje" rijden met bagage, wil ik toch op min eigen fiets, ook als voorbereiding op een hele lange fietsreis later.
Wel bedankt voor het meedenken !
Voorzichtig ik heb iets dergelijks gehad en na een aantal malen gebruikt te hebben was de lak beschadigd, was niet zo'n probleem omdat het een oud barrel van mezelf was.
Ik denk dat de wielen eruit, pedalen eraf en in een oude deken op de achterbank een goedkopere oplossing is . Dat lukte me zelfs bij zo'n klein Japans coupetje.

HG

Opa Leen
Bedankt Leen voor je antwoord. Zijn er nog meer ervaringsdeskundigen die zo'n deurdrager hebben gebruikt ?
Hét merk in Duitsland is Paulchen.

Ik heb zelf een andere en in de 7 jaar dat ik hem heb zijn er geen beschadigingen te zien. Hij blijft er trouwens bijna constant op zitten en meerdere malen per week gaan er wel fietsen op.
Zijn er nog meer mensen, die ervaring hebben met een fietsdrager op de achterdeur ??
Ik rij ook met zo,n drager (weet nu even het merk niet) Ze zijn universeel en dus voor veel merken te gebruiken. Ter bescherming heb ik wat stevig tape geplakt op de plaats waar de haakjes op je achterdeur aangrijpen. Als je het hele spul goed bevestigd werkt het prima.
Mijn exemplaar kan 2 fietsen max. 35 kg hebben.