Additionally, paste this code immediately after the opening tag: delicaat probleem - Forum Wereldfietser

delicaat probleem

Hallo

Ik heb veel geluk want ik heb werk gevonden. Dat bevindt zich wel op 55km van mijn, en deze fiets ik.
Best leuk, best veel kms ook. Ik heb wel de woensdag vrij en al mijn feestdagen 8) (onderwijs) Maar: sinds kort kamp ik met zadelpijntjes. En dat is heel erg zacht uitgedrukt. Ik heb het nog gehad, op reis. Dat genas met heel veel creme en twee koersbroeken (ik kon blijven fietsen, ongeveer 120km per dag). Maar nu is het anders: de huidplooi staat echt in brand, ligt precies open. En puisten. Dat presenteert natuurlijk niet, :oops: maar veel erger is dat het toch veel fietsplezier wegneemt. En de zomerfietstrip komt eraan!!!!!
Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik rusten? Mijn favoriete koersbroek afzweren, positie wijzigen, speciaal zalfje, ....
Of moet ik dat allemaal es proberen?
Ik gebruik,uiercreme als ik fiets, inotyol of andere zinkzalf indien niet.
Ik ga morgen een nieuwe broek kopen. Positie daar ga ik nu toch op mezelf niet te veel aan prutsen denk ik
Als het echt moet dan geef ik nog meer details maar ik hoop van niet haha
Danku
Ander zadel?
Ligfiets?
Compeed pleisters kunnen wonderen verrichten bij een gewonde en pijnlijke huid. Plak daar dan wel weer een laag leukoplast o.i.d. overheen want compeed plakt helemaal vast aan je broek. Als je je huid kapot trekt bij het verwijderen van de pleister zou ik het er op laten zitten. Gewoon mee douchen en accepteren dat er een natte pleister op je kont zit. Na een paar dagen voorzichtig losweken want anders gaat het stinken. Het is natuurlijk allemaal niet ideaal maar je moet wat als je pijnloos wilt zitten en een aanpassing aan je fiets niet helpt :D
fietsbroek + (geveerd?) brooks-zadel en dat zou niet meer waar mogen zijn.
Andere strategie misschien? Geen vet smeermiddel gebruiken maar babypoeier, verende zadelpen om de grootste klappen weg te nemen, meer fietsbroeken en deze frequent verversen
Je fietsbroeken goed uitspoelen !?
Zeepresten of wasmiddelen waarvoor je allergisch bent, kunnen ook irritatie veroorzaken.
Is de fietsbroek wel van een beetje kwaliteit? 80 tot honderd euro voor een broek is belachelijk veel, maar je voelt het verschil met een half zo dure AGU wel heel goed.
Ernst. schreef:Is de fietsbroek wel van een beetje kwaliteit? 80 tot honderd euro voor een broek is belachelijk veel, maar je voelt het verschil met een half zo dure AGU wel heel goed.
Dit is inderdaad belachelijk.... Het comfort-/kwaliteitsverschil tussen de broeken heb ik (proefondervindelijk) vastgesteld, hangt echt niet af van de prijs! Sommige (heel goedkope) broeken van Halfords, Aldi of Lidl "doen" het inderdaad óók beter dan de 2 keer zo dure AGU of vul het merk maar in....

Wat Blanche schrijft is wél heel belangrijk. Na iedere fietsdag met weinig zeep wassen en minstens 3 keer goed uitspoelen!
Dick Schuurman schreef:Dit is inderdaad belachelijk.... Het comfort-/kwaliteitsverschil tussen de broeken heb ik (proefondervindelijk) vastgesteld, hangt echt niet af van de prijs! Sommige (heel goedkope) broeken van Halfords, Aldi of Lidl "doen" het inderdaad óók beter dan de 2 keer zo dure AGU of vul het merk maar in....
Ik vraag me af of je dan wel eens een echt dure broek hebt geprobeerd. AGU is echt geen A merk en tachtig euro is een middenklasser. e.g.: Assos maakt broeken van boven de 200. Het blijft allemaal teveel geld voor wat je krijgt (gewoon plastic allemaal) maar het werkt wel echt.

Ik denk dat het ook erg belangrijk is welke houding je op de fiets hebt. Mijn redenering is: hoe meer voorover hoe minder gewicht op de billetjes. Welke houding heb je Lamaes?
lamaes schreef:de huidplooi staat echt in brand, ligt precies open. En puisten.
Mij lijkt het dat je dit eerst goed moet laten genezen zonder te fietsen.
Pas daarna kan je op zoek gaan naar "voorkomen van het probleem" !!
Een andere broek betwijfel ik, een ander zadel of andere zadelstand lijkt mij eerder iets om mee te experimenteren. Soms kan één mm meer naar links of naar rechts een groot verschil maken.
En uiteraard; iedere dag beginnen met een goed schoon gewassen broek en niet te veel met vet rommelen (volgens mij) :wink:

Ps Eens met Dick, een dure broek zegt niks, hij moet gewoon goed zitten. Ik heb wel eens een broek gehad zonder zeem (soort badstof als zeem), fietste ook uitstekend. :wink:
Ernst. schreef:Ik vraag me af of je dan wel eens een echt dure broek hebt geprobeerd.
Antwoord: Ja!
Toevallig ook nog van het "A"(ssos) merk dat je noemt. Prima broekje hoor, alleen het prijskaartje deugde helemaal niet! :shock:
Bij de "no name" broeken even heel goed opletten wat voor padding ze hebben, kijken, voelen... en soms: prima broek voor € weinig,- 8)
Ik spendeer mijn €-tjes liever aan een goed zadel, veel effectiever!
Dick Schuurman schreef:Sommige (heel goedkope) broeken van Halfords, Aldi of Lidl "doen" het inderdaad óók beter dan de 2 keer zo dure AGU of vul het merk maar in....
Ik zou toch echt niet gaan naar de ALdI, dat zijn de enige fietsbroeken waar ik al last mee heb gehad. Ik ben nu erg content van SCOT, maar ik waardeer mijn geveerde brooks zo goed dat ik steeds vaker zonder op avontuur uit ga.
ottovds schreef:Ik zou toch echt niet gaan naar de ALdI,
Ik ook niet, maar het gaat hier niet over fietsbroeken, maar over een probleem van iemand met serieuze zitproblemen. :wink:
ottovds schreef:Ik zou toch echt niet gaan naar de ALdI,
Misschien even goed lezen:
Dick Schuurman schreef:Het comfort-/kwaliteitsverschil tussen de broeken heb ik (proefondervindelijk) vastgesteld, hangt echt niet af van de prijs! Sommige (heel goedkope) broeken van Halfords, Aldi of Lidl "doen" het inderdaad óók beter dan de 2 keer zo dure AGU of vul het merk maar in....

Wat Blanche schrijft is wél heel belangrijk. Na iedere fietsdag met weinig zeep wassen en minstens 3 keer goed uitspoelen!
Dick Schuurman schreef: Bij de "no name" broeken even heel goed opletten wat voor padding ze hebben, kijken, voelen... en soms: prima broek voor € weinig,- 8)
Ik spendeer mijn €-tjes liever aan een goed zadel, veel effectiever!
En die laatste, rode zin, daar ging het om!
Daarnaast zijn er natuurlijk de hier al genoemde factoren: "past" de fiets, zithouding enz.
Overigens: Ondanks dat ik ze meestal laat liggen, ook bij die Aldi heb ik wel eens een prima broek op de kop getikt! Voor weinig! :lol:
En nu weer op weg naar de oplossing van het delicate probleem....
herstel.
lamaes schreef:Hallo

Ik heb veel geluk want ik heb werk gevonden. Dat bevindt zich wel op 55km van mijn, en deze fiets ik.
Ik weet niet wat voor fietservaring je hebt, maar je kunt als beginnend fietser niet ongestraft zomaar 110km. per dag fietsen.

Dan zul je eerst zitvlees moeten kweken.

Er zijn zelfs beroemde wielrenners die aan een "derde bal" geopereerd moeten worden. 8)
55er schreef:Zelfs bekende wielrenners moeten nog wel eens worden geholpen aan een "derde bal" 8)
Ja, heel erg vervelend :wink:
Misschien bevalt jou deze behandeling ook. Mij in elk geval uitstekend.

Zorg dat je jezelf na het wassen/douchen goed afdroogt. Erg goed dus!
De gevoelige streken met DUN talkpoeder poederen.

Na het fietsen opnieuw. Wassen, drogen, talken.

Met welke smeersels dan ook gaan fietsen werkt bij mij averechts.

Succes,
Wim
Ben het eens met Marten: die vettige crèmes maken je huid zacht en tegelijkertijd verstoppen ze de poriën in je huid ==> puisten.
Eerst helemaal laten genezen, goed schoon houden (maar ook weer geen agressieve zeep gebruiken, wel een schone koersbroek) en misschien inderdaad een verende zadelpen lijkt mij de weg.