Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Record? - Forum Wereldfietser

Record?

Hoi,
Afgelopen weekend heb ik een nieuw persoonlijk record gevestigd.
Het is voor snel pech hebben met benodigde hulp van buitenaf en niet veroorzaakt door verwaarloosd materiaal of domme rijstijl.
Wat gebeurde?
We gingen terug van het Nivonhuis in Oisterwijk naar Maastricht met een te rijden afstand van ruim 120 km.
Na 350 meter op de plaatselijke bosweg met klinkers waar de zon tussen de bladeren glinsterde riep iemand GLAS! Toe was het te laat. Een grove scherf had zich dwars door mijn z.g.a.n. achterband en dito binnenband geboord en beide onbruikbaar gemaakt.
Gelukkig was de auto van een paar groepsleden die niet meefietsten nog net niet weg zodat ik een bandje van een andere fiets kon lenen en de dag verder kon genieten.
Het record betreft dat ik na 0,29% van de geplande dagafstand al hulp van buiten nodig had.
Iemand beter?
Leon
Wat denk je van 0%: je wilt weg en een van je banden blijkt lek?
arnob schreef:Wat denk je van 0%: je wilt weg en een van je banden blijkt lek?
Dat telt niet :D :wink:
Lek voor wegrijden had ik met m'n Marathon's XR in Ecuador, volgens mij de eerste van de vier dagen tussen Cuenca en Loja. Dat waren gemene prikkelplanten waar ik sliep... :roll:
Vier lekke banden op een afstand van 6 km vind ik zelf ook knap, het overkwam mij afgelopen week.
12 gaatjes in binnenbanden in 3 seconden. Ik reed niets vermoedend een grasveldje over ergens in Australie. Op veldje groeiden echter kleine plantjes met enorme doorns. Mijn banden waren dus plots leeg. Nadat ik mijn fiets het veld had afgedragen, zaten de zolen van mijn schoenen ook vol met doorns. Gelukkig had ik dikke zolen :D .
1.79 KM vanaf Keflavik airport met m'n hagelnieuwe Marathon XR's 2.25" (toen nog net niet in Nederland verkrijgbaar).
Enorme spijker over het hoofd gezien die zich via het loopvlak door de band aan de zijwang weer naar buiten werkte. De band heb ik met een stuk oude binnenband opgelapt en toen nog 1200 KM in een rondje IJsland gedaan, o.a. de Sprengisandur met al z'n vulkanisch scherpe gesteente.
Hard gelachen wetende wat er nog voor me lag, de spijker heb ik als souvenir bewaard.

Sta ik hoog in de lijst hiermee?

groet,
Peter.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben lek gereden tijdens de testrit met m'n nieuwe fiets.... Had Eric nog niet eerder meegemaakt geloof ik :D (Ik trouwens ook niet.)
Peter Klomp schreef:1.79 KM vanaf ... 1200 KM
Sta ik hoog in de lijst hiermee?
Ja, dat is 0,15% van de geplande rit waarbij je mag aanmerken dat de hulpposten op het rondje IJsland dungezaaid zijn. Je had uiteindelijk echter geen hulp van buitenaf nodig. Maar ja, ik had mijn band met een scheur van 1 cm in het loopvlak ook wel kunnen oplappen met een stuk plastic. Ik zag het echter niet zitten om de hele pinkstermaandag met een tikkende tijdbom te fietsen.
Leon
Maarten W schreef:Ik ben lek gereden tijdens de testrit met m'n nieuwe fiets.... Had Eric nog niet eerder meegemaakt geloof ik :D (Ik trouwens ook niet.)
Eervolle vermelding!
Ehhh...mag het ook andersom? Van Heemskerk naar de camping van dochter in Voorthuizen is op te teller precies 111,1 km. leuk hé 4 eentjes. Maar op dat laatste "eentje" roste ik over een bierflesje heen op de camping, had 'm niet gezien, en....pffff, tja, de laatste 100mtr. over de camping dus lopen.

Of telt dat ook niet? :)
55er schreef:Ehhh...mag het ook andersom? Van Heemskerk naar de camping van dochter in Voorthuizen is op te teller precies 111,1 km. leuk hé 4 eentjes. Maar op dat laatste "eentje" roste ik over een bierflesje heen op de camping, had 'm niet gezien, en....pffff, tja, de laatste 100mtr. over de camping dus lopen.
Of telt dat ook niet? :)
Lijkt me een goede! :D
Ik heb eens op 10 meter van de slagboom van de camping een gebroken spaak opgelopen; het was na ca. 50 km denk ik.
Maar ook dit vereiste geen hulp van buiten.
Leon
Op de allereerste dag van een 1000 km lange tocht in Zuid Afrika, enkele tientallen meters van het vertrekpunt in Kaapstad, bleek dat Corries linker fietssandaal onwrikbaar vastzat aan het pedaal! Staand op haar rechterbeen heeft ze de linkerschoen losgemaakt van haar voet; vervolgens hebben we geprobeerd om met mijn fietsgereedschap de schoen van het pedaal los te krijgen, zonder resultaat. Lopend en freewheelend zijn we in het centrum van Kaapstad gekomen, waar een fietsenmaker de schoen snel van het pedaal wist te bevrijden.
Hmm, dat is toch slechts 0,00003% (uitgaande van 30m) van de geplande tochtafstand... Lijkt me een goede nummer 1 voor snel pech hebben met benodigde hulp van buitenaf en niet veroorzaakt door verwaarloosd materiaal of domme rijstijl... :wink:
Robertjan schreef:Hmm, dat is toch slechts 0,00003% (uitgaande van 30m) van de geplande tochtafstand... Lijkt me een goede nummer 1 voor snel pech hebben met benodigde hulp van buitenaf en niet veroorzaakt door verwaarloosd materiaal of domme rijstijl... :wink:
Hangt nog af van de oorzaak en de simpelheid waarmee de fietsenmaker de scheon eraf kreeg.
Leon
Qua snelle pech: Een vriend met weinig fietservaring kwam ook langs op onze jaarlijkse week met de (race)fiets met zijn oude, vrijwel nooit gebruikte roestbak. Toen we wegreden van onze bungalow in Daun (Eifel) kneep hij bij het eerste gebruik gelijk beide (!) remmen stuk. Dat was gelukkig op een vlak stuk, vlak voordat wij een helling van 12% gingen afdalen.....

En qua pech op het laatste moment: tijdens een lange vakantie knapte de lowrider van mijn reisgenote op het moment dat wij de camping aan het Balatonmeer opreden na 125 kilometer fietsen. Gelukkig was de camping ook naast een treinstation en konden wij in Székesfehervar een fietsenmaker vinden.