Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lonely Planet in PDF-formaat? - Forum Wereldfietser

Lonely Planet in PDF-formaat?

Ik zie dat de boeken van Lonely Planet tegenwoordig digitaal verkrijgbaar (downloadbaar) zijn in PDF-file. Dat lijkt me handig. Het is aanmerkelijk goedkoper (en lichter lijkt me zo :D ). Werkt het in de praktijk ook goed? Wie heeft hier ervaring mee?

Bedankt

http://shop.lonelyplanet.com/Primary/Pr ... apters.jsp
Peter Rodenburg schreef:boeken ... tegenwoordig ... verkrijgbaar ... in PDF-file. ... lichter
Ik heb een paar keer met zo'n boek gereisd en het ding zag er na afloop niet uit. Een bestand zal daar wel tegenkunnen, het zit immers lekker in de geheugenstick. Mis ik hier iets ?....
Leon
Pdf files zou je ook met je mobiele telefoon kunnen bekijken (hangt ervan af welk type je hebt). Ook andere info van internet (brochures, kaarten, reisverslagen) kopieer ik naar een geheugenkaartje en kan ik met mijn mobiel onderweg raadplegen, erg handig. Ik zie trouwens op de torrent sites de eerste lonely planet pdf's al verschijnen, je zou ze daar dus kunnen uitproberen ;-)

Afbeelding
Ik reis altijd met de LP maar niets gaat boven boeken, OK ze zien er niet uit maar je wilt toch elk jaar een nieuwe versie van zo'n boek i.v.m. de updates. Ik begin pas de reis te plannen in het vliegtuig en dan neem ik het boek ter hand, en het is veel handiger om een papieren kaart bij de hand te hebben (LP maps) dan als je op een GSM of in een internet cafe moet gaan kijken.. Dat lijkt me zo onpraktisch (en als je GSM het begeeft moet je alsnog naar de boekhandel).


Dus nee, lijkt mij reuze onhandig.

EDIT: Het enige wat me handig lijkt is als je als een soort metroseksueel met je netbook een of andere stad binnenloopt, waar je dan toevallig dat digitale LP chapter van download. Dat scheelt dan weer in de kosten. Maar op rondreis door een land ben ik voor gewoon ouderwets boek :P
Ik heb er naar gekeken toen ik de LP gids van Finland wilde hebben. Uiteindelijk toch de papieren versie gekocht omdat dit (bijna) net zo duur was als de gehele gids wilt hebben en ik een papieren versie toch gemakkelijker raadplegen vind. Het is wel erg klein op een mobiele telefoon of Palm. Daarnaast vind ik het leuk te bladeren, aantekeningen te maken en wat in handen wil hebben (zijn allemaal persoonlijke keuzes)
Voordeel is wel dat een digitale versie minder plek en gewicht inneemt.

Ik denk dat als er een lichtgewicht, goede kleurenlezer met een redelijk formaat en energieverbruik komt, dit zeker de toekomst is. Zeker als je dan ook nog boeken erop mee kunt nemen.