Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mobiele versie Wereldfietser - Forum Wereldfietser

Mobiele versie Wereldfietser

Komt er ook een mobile versie van de Wereldfietser site en Forum voor gebruik op telefoon of Iphone?

Mvgr,
Eric
Hoi Eric,

ik denk het niet. Tenminste, niet op korte termijn. Stel het voor op de ledenvergadering.

groet,
Vincent
Een mooie eerste stap zou PDF format zijn. Makkelijk te realiseren vanuit de meeste drukker-tools. Iphones lijken mij lastiger m.b.t. vormgeving op zo'n scherm. Of je moet de artikelen in de tijdschrift uitkleden tot er alleen tekst is, maar wel te realiseren.
@Reboli; ik doel op de site en niet het blad.

@Vincent; Ik kan het voorstellen op de algemene ledenvergadering maar vraag me af of er draagkracht/gebruikers zijn onder de leden. Voor een eenling hoef je het immers niet beschikbaar te stellen.

Wie o Wie maakt er meer gebruik van internet op zijn pda/mobiel/ipod/iphone en wil de http://www.wereldfietser.nl op mobiel formaat?
Ik zou het wel handig vinden. Ik maak inmiddels vrij veel gebruik van mail op de telefoon. Als er maar niet van die reclame pop-ups verschijnen. 8)
Ik ben iPhone gebruiker en moet zeggen dat de website zoals hij nu is op de iPhone opzich prima te bekijken is.
Er zijn wel een paar hele simpele verbeteringen die doorgevoerd zouden kunnen worden om het nog net wat beter te maken.
De eerste is gebruik maken van de viewport meta tag en de tweede het verbergen van de adres balk. Zie ook punt 1 en 2 op deze pagina. De webdesigner zou dat in een handomdraai moeten kunnen doorvoeren.
Ik denk dat de meeste moderne pda's de website ook prima kunnen weergeven.
Ik denk dat er zowel voor Joomla (de site) als voor phpbb (het forum) uitbreidingen beschikbaar zijn waarmee aan deze wens is te voldoen. In hoeverre dit lukt is natuurlijk mede afhankelijk van de telefoon waarmee je het probeert.
Op mijn iPhone kan ik de site op zich best goed zien, maar zie de noodzaak niet zo eigenlijk.

Alleen misschien in noodgevallen, maar dan vraag ik me af of ik uberhaupt bereik heb. Als ik al bereik heb, dan is er vast ook een computer in de buurt :lol:
Ben ik helemaal met je eens. Ik verwacht ook dat deze wens eigenlijk voortkomt uit het in Nederland onderweg (trein, fiets?) de site kunnen bekijken. Ik vind het in het buitenland veel te duur om dat te doen.
Jarno schreef:Ik vind het in het buitenland veel te duur om dat te doen.
Tenzij je gratis wifi hebt op de camping of in het hotel :wink:
Ook waar. Maar ik kan je zeggen dat ik tijdens mijn vakantie daar gebruik van heb gemaakt, maar niet van de WF site.
In Nederland kun je goedkoop internetten op je mobiel maar zijn de meeste WiFi punten dicht gezet. In het buitenland merk ik dat je vaak gratis op onbeveiligde netwerken kunt meeliften of netwerken op campings, restaurants, Starbucks etc daarvoor speciaal openstaan. Dan is het altijd leuk even op het form te kijken of de landeninfo te raadplegen.
Ik begrijp dat je met eenvoudige aanpassingen/aanvullingen in de code de site geschik(ter) kunt maken voor een Iphone/Ipod/Mobile telefoon.
De "mobieletelefoon" krijgt steeds meer functies en het gat tussen PC en telefoon wordt steeds kleiner. Vandaar de vraag of de site met oa viewport instellingen geschikt(er) gemaakt kan worden.
Mvgr, Eric
Zelf merk ik dat de meeste telefoons nogal krakkemikkige browsers hebben.
Ook op mijn 'simpele' mobiel (SonyEricsson c902) is de browser bar slecht.

Mijn oplossing : Opera Mini. Downloaden en naar je telefoon overzetten. Enigste vereiste is dat je telefoon Java-applicaties aan kan. M.a.w. als je een spelletje op je telefoon hebt staan, heb je Java op je telefoon.

Hiermee is deze website prima te bekijken. Dan hoef je dus niet deze website aan te passen, maar je eigen mobiel. Binnen 5 minuten te doen
het magazine in PDF formaat zou ik super vinden. Als je op reis bent kan je het dan ook lezen...
ottovelo schreef:het magazine in PDF formaat zou ik super vinden. Als je op reis bent kan je het dan ook lezen...
Op zich geen gek idee. Los van eventuele lastigheden om de verspreiding te beperken tot de leden. Maar ik zou er wel een nieuw topic op starten. Is denk ik niet echt passend binnen dit topic.
Alles wat digitaal is lekt! :twisted:
alles wat niet digitaal is ook.

en als het lekt wat dan?

grt
marco
Hoi Marco,
Marco Meijerink schreef:alles wat niet digitaal is ook.

en als het lekt wat dan?
Maakt mij niet uit, maar Jarno had het over de verspreiding te beperken tot de leden. Vandaar mijn opmerking.
ah, ok. that makes sense.
Maar als je gewoon iets simpels doet als een ww dan ben je al een heel eind en die ene hacker die daardoor heen komt. So be it....
@jlisrael Met safari is het ook prima browsen. Alleen wat klein.

@Marco, hou jij rekening met mobiel met je nieuwe site?

@ottovelo, ik bedoel de site en niet een pdf van het blad, wat eigenlijk ook wel een goed milieu vriendelijk idee is. Er zijn meer verenigingen die hun leden de keuze geven om het verenigings "blaadje" op papier per post of digitaal per mail te ontvangen. Papier is eigenlijk wel een beetje ouderwets :lol: (ik heb de titel van de posting aangepast .nl)

@Jarno, waarom alleen onder leden verspreiden? Het blad ligt ook in de Bieb (in Apeldoorn) Verspreiding van het blad is een middel om een doelstelling te breiken, geen doel van de vereniging op zich.