Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring met hartslag/hoogtemeter Oregon Scientific RS109??? - Forum Wereldfietser

Ervaring met hartslag/hoogtemeter Oregon Scientific RS109???

Heeft iemand ervaring met de Oregon Scientific RS109? Dat is een zogenaamde multiwatch met hartslag- en hoogtemeter. Hij lijkt redelijk compleet (oa bikemount) en de prijs ligt fors onder die van een gelijksoortige Suunto. Maar is ie kwalitatief opgewassen tegen de Suunto?

zie ook:
http://www.hartslagmetershop.nl/index.h ... ml&lang=nl

Het lijkt me een zeer mooi horloge. De prijs is stevig vergeleken met een mooie Polar, maar je krijgt er dan ook een hoogte-en barometer bij.

Hi

Ik heb zelf een Suunto Metron. Fantastische horloge, knappe functionaliteiten voor een jogger als ik. Maar ook deze horloge is al volledig, in garantie, gereviseerd geweest door Suunto. Nu een jaar later is er weer een knopje dat slecht begint te gaan. Nochtans gebruik ik die horloge enkel om te joggen en fietsen. Voor dagdagelijks gebruik is ze me een beetje te groot. Ik heb waarschijnlijk pech met deze voor de rest fantastische horloge maar ik ben niet in staat om twee maal een dergeljke dure horloge te kopen.

Ik heb ook een veel goedkopere polar hartslagmeter en daar is het achterplaatje een beetje aan het roesten (wel na 3 jaar jogging gebruik).

Moraal van het verhaal: Voor de prijs van een Suunto koop je twee Oregon horlogo's met 2 jaar garantie of een polar.

Denk eraan dat de hoogte meting gebaseerd is op barometrische druk, dus zo nauwkeurig is dat allemaal niet. Ook slagen de barometrische voorspellingen kadul als je veel stijgt en daalt.

Joggerke

Mijn vorige Suunto ging 1 week na het verlopen van de garantietermijn stuk.... Vandaar dat dat merk mij wat minder aantrok als vervangingsaankoop.

Imiddels de Oregon Scientific gekocht en ontvangen. De handleiding uit gelezen. De komdende tijd ga ik hem eens grondig aan de tand voelen. (spinnen, hardlopen en fietsen in de bergen) Daarna probeer ik de ervaringen wereldkundig te maken.

Hi Arjen,

Hoe draagt die Oregon horloge ? Is ze ook zo groot als de Suunto's ?


Wim

Exact even groot. De Polars zijn wat beschaafder van maat. Ik denk dat de barometer een beetje bepalend is voor de grootte. Kennelijk heeft een barometer veel ruimte nodig.

Overigens zit er een zogenaamde bikemount bij; daarmee kan je je horloge gebroederlijk naast je kilometerteller op je stuur plaatsen.

Hi,

Om even af te dwalen: een gps polshorloge van garmin http://www.garmin.com/products/forerunner201/ lijkt me ook vrij leuk. Prijs hier ongeveer 260 €. Buiten een hartslagmeter heb je dan echt alles.


Wim

Hi Arjen,

Is die bikemount wel zo verstandig ? Al die trillingen rechtstreeks op de horloge ? Ik geef toe dat een horloge aan de pols en dan handjes op het stuur ook wel veel schokken krijgen, maar daar is toch iets demping tussen.

Zie ik hier spoken ?

Wim

Kan zijn. Dat bikemountappararaat is van zacht rubber met een intelligent honingraatstructuurtje. Dat vangt de ergste trilling op denk ik. Komend weekend probeer ik het gewoon eens uit. Voor de thermometer is het overigens wel handig als het horloge niet aan je pols zit, want dan wordt de temperatuur meting fors beinvloed door je lichaamstemperatuur. Afijn, het horloge komt stevig over en de bikemount vrij subtiel dus we zien wel waar het schip strand.