Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gevraagd: dopje stuur Giant Expedition 1993. - Forum Wereldfietser

gevraagd: dopje stuur Giant Expedition 1993.

Beste fietscollega,

Tijdens mijn laatste fietstransport is in het vliegtuig een dop zoekgeraakt van de stuurpen (als dat zo heet) van m'n Giant Expedition uit 1993.
De dop zit op de stuurpen, waar de inbusbout in zit die het stuur vast zet. Het gat van de stuurpen is ovaalvormig. Het dopje, zwart kunststof, dus ook.

Heeft iemand een dopje liggen, of heeft iemand misschien een in onbruik geraakt oude Giant staan? De fiets is 16 jaar oud, stuurdopjes blijken niet meer leverbaar.

Als je twijfelt of je misschien wel of niet het juiste dopje hebt liggen, ik kan eventueel een fotootje sturen van het gat waar het dopje op hoort.

Alvast bedankt,

Cor Weel
Amsterdam
Corr schreef:Beste fietscollega,

Tijdens mijn laatste fietstransport is in het vliegtuig een dop zoekgeraakt van de stuurpen (als dat zo heet) van m'n Giant Expedition uit 1993.
De dop zit op de stuurpen, waar de inbusbout in zit die het stuur vast zet. Het gat van de stuurpen is ovaalvormig. Het dopje, zwart kunststof, dus ook.

Heeft iemand een dopje liggen, of heeft iemand misschien een in onbruik geraakt oude Giant staan? De fiets is 16 jaar oud, stuurdopjes blijken niet meer leverbaar.

Als je twijfelt of je misschien wel of niet het juiste dopje hebt liggen, ik kan eventueel een fotootje sturen van het gat waar het dopje op hoort.

Alvast bedankt,

Cor Weel
Amsterdam
Kun je een foto plaatsen van die gedenkwaardige fiets. Dit is een werkelijk collectors item!
Past ook prima bij het thema van het jubileum-weekend van de Wereldfietser. Het zou ontzettend leuk zijn als jij met je Giant uit 1993 daar naar toekomt. Zo'n dopje moet toch gewoon te regelen zijn. In Azie zal men zeggen: "Wij maken even dat dopje op maat voor u!"
Afgelopen maandag nog op Waterlooplein geweest. Daar zag ik een kraam met ongeloofelijke (oude) fietsonderdelen. Wellicht kun je daar scoren. Die gabber 8) had trouwens een leuke oude vouwfiets staan. Het frame kon je in en uit elkaar schuiven. Hmmm...deelfiets is dan een betere benaming. Had helaas geen fototoestel bij me.