Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hispania-route - Forum Wereldfietser

hispania-route

Name; Charlotte

Hallo!! Wie heeft de Hispaniaroute al een keer gefietst? Graag informatie of reisverslagjes. Ben erg benieuwd, dag!

Name: Roberto

Nooit van gehoord... ben ook erg benieuwd
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: charlotte

Email: charlotte@duynsteepolak.nl

De Hispania-route is een route die beschreven is doorKees Wisse (uitgegeven bij Pirola) en voert van Malaga naar Pau (via Rute, Andujar, Puertollano, Manzaneres, Belmonte, Cuenca, Molina de Aragon, Catalayud, Borja, Sanguesa) OP fiets.nl hoorde ik er al een paar keer enthousiaste verhalen over. Wie dus over deze route gefietste heeft, heeft onbewust dus de hispaniaroute gedaan. Alle tips over deze plaatsen/route zijn nog steeds van harte welkom. Met name campings..

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Alveiro

Email: Alv.ro@yahoo.com

Mooie route. Zeer de moeite waard.Geld voor veel meer stukken Spanje. Zie voor informatie over de Hispania het boekje van Kees Wisse.
Wel jammer dat de route de fraaie Sierra de Segura rechts laat liggen. Ook het mooiste plaatsje van Spanje, Albarracin, wordt op afstand gepasseerd. Zelf zou ik verder naar het norden gekozen hebben voor een route door de schitterende El Meastrazgo.
De nieuwe route van Paul Benjaminse naar Cadiz gaat wel door El Meastrazgo, Alarracin en de Sierra de Segura. Deze route sluit aan op Amsterdam-Barcelona.
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Bert Sitters

Email: b.sitters@pz.nl

Beste Charlotte,

Helaas, er zijn weinig campings langs de Hispania-route. De camping van Andujar is inmiddels gesloten. In het laatste deel van de route heb je overigens meer kans om een camping te vinden. Het Spaanse verkeersbureau heeft gratis kaart met alle campings die zijn aangesloten bij de Spaanse federatie van kampeerterreinen. Soms ondek je wel eens een camping die geen lid is. Reken daat niet al te veel op. Je kunt ook op een geheel nieuwe camping stuiten (die nog niet in gidsen en op kaarten staat), maar je kunt ook de pech hebben dat een camping net gesloten is. Wat zijn andere mogelijkheden? Kijk voor een voorbereiding op een fietsreis naar Spanje in mijn gids FIETSEN IN SPANJE: www.fietswegen.nl

Bert Sitters
--- --- --- --- --- --- --- --- ---