Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tochtje parijs - Forum Wereldfietser

tochtje parijs

hallo allemaal,

ik wil deze zomer een tochtje naar parijs maken met een vriend van me... nu weet ik alleen niet wat voor route ik zou moeten nemen. heeft iemand daar misschien ervaring mee? ik weet wel hoe ik nederland uit moet komen. maar daarna...

alvast bedankt, nathalie

Hi Nathalie,
Er zijn bestaande fietsroutes die beschreven zijn in boekjes. Er is er een van Clemens Zweersman. Het eerste deel/boekje van de route naar Santiago de Compostella gaat volgens mij tot aan Parijs. Of wil je zelf een route uitstippelen?

Rena

Er is ook een boekje van Paul Benjaminse Fietsen naar Parijs.

De Jacobsroute 1 (Haarlem- Tours) loopt inderdaad via Parijs. Een boekje van Cemens Sweerman (van de Fietskaart Informatie Stichting, uitgeverij Pirola). De route naar Parijs is goed te fietsen, Mooie, kleine, rustige wegen. Ik heb dat stuk zelf ooit gefietst, en is prima te doen.

De routen van Benjaminse ken ik niet, maar zal ongetwijfeld ook mooi zijn..

Freek

bedankt,

eens kijken of het wat oplevert. eerst even kijken hoe die routes lopen...
Hallo Nathalie,

De volgende sites zijn overzichtskaarten van België en Nederland met de bewegwijzerde Lf routes. Verschillende komen ook in Frankrijk uit, maar ik weet niet zeker of ze ook door lopen in Frankrijk tot Parijs... :?:


http://www.fietsroutes.be.tf/
http://www.fietsplatform.nl/overzichtkaart.html

Groetjes Gijs
Hoi Nathalie,

Wij (Jan Willem en Gudrun) zijn twee keer naar Parijs gefietst, één keer via mooie steden (Arras, Amiens, Beauvais) maar met een minder mooie (zelf uitgestippelde) route. En de andere keer het eerste stuk via de St. Jacobsroute. Bij Fontaine-Chaalis zijn we van de route afgeweken en zijn we in een rondtrekkende beweging rond Parijs gefietst (Meaux, Melun, Fontainebleau, Rambouillet) om dan weer volgens de St. Jacobsroute vanuit het zuiden Parijs binnen te fietsen. Prachtig langs een perfect aangelegd fietspad in een groene strook tot aan de Périphérique. Al met al een prachtige tocht en zeker het fietsen onder Parijs, waar veel bossen zijn en waar het absoluut niet druk is, ook al zit je heel dicht bij Parijs!