Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weekendje fietsen nu het nog lekker weer is. - Forum Wereldfietser

Weekendje fietsen nu het nog lekker weer is.

Wie gaat er mee?

Wanneer: Augustus en/of september (in overleg)
Tijdsduur: 2 of 3 dagen
Locatie: Nederland of Belgie
Afstand: 70 - 100 km op een dag (in overleg)
Overnachten: bij voorkeur "vrienden op de fiets" (ben niet in bezit van tent) of B&B
Weg: asfalt (ik vind het leuk om een route te volgen)

Kan weekendje friesland, limburg maar ook ardennen zijn wat mij betreft. (ben in bezit van auto en fietsendrager :P )

Groeten,

Simone
Hoi Simone,

Je oproep spreekt me wel aan.
Zal me eerst even voorstellen ik ben Irene, 40 jaar, woon in Hilversum. Na een aantal georganiseerde groepsvakanties ben ik wel toe aan zelf op avontuur gaan, ben via de Wereld fietser op zoek naar fietsmaatjes (vrouwen en leeftijdgenoten )omdat er binnen mijn vriendenkring geen fietsliefhebbers zijn.

Ik hoop in november naar Azie te gaan om te fietsen met iemand die ik via deze site leerde kennen.

Het lijkt me leuk om in september een weekend te gaan fietsen in de buurt, ik ben wel een mooi weer fietser en houd ook van tussendoor een terrasje. Voor mij is 70 km wel ok, 100 vind ik wel veel.
IK fietste eerder tussen de 50 en 80 op een dag in vakanties. Maar misschien is dat voor jou wel te weinig.
Limburg of de Ardennen klinkt goed, ik heb in Frankrijk, Italie(Toscane ) en op de Griekse eilanden in de heuvels gefietst.

IN 2008 heb ik samen met mijn vader een stuk van de zuiderzee route gedaan en bij vrienden op de fiets gelogeerd, vond ik erg leuk.

Laat maar weten of je belangstelling hebt
groeten Irene
Hoi,

Ik ga zelf vanaf zondag 23 augustus vanaf Breskens richting oosten. LF39, LF51, stuk Vlaanderen route. Vervolgens bij Mechelen afzakken naar Leuven en daar weer Vlaanderen route richting Maastricht. Daar kijk ik hoeveel tijd ik nog over heb (ik ga ca 4 dg). het is dus niet in een weekend, maar wel enkele dagen.
Zelf slaap ik bij voorkeur wel op campings dus ben wat zwaarder beladen :lol: , maar hoop toch ook zo'n 70-90km pd te doen. Vast wel een B&B of vrienden op de fiets in de buurt van een camping. Ik kijk zelf ook nog naar jeugdherbergen.
Dus als je (of iemand anders) zin hebt een paar dagen mee te fietsen lijkt me dat gezellig.

Groet,
Ruud
Beste Simone,

Het lijkt me leuk om met een paar mensen in september met aardig weer
te fietsen. Voor mij hoeft het niet meer te zijn dan 70 km per dag.
Als vertrek- en aankomstpunt zou ik graag een station zien.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Wilbert (43)
Nog even ter aanvulling:

Fiets: Hybride / trekking
Tempo: Afhankelijk van weer en wind maar zo 17-20 km (recreatief fietsen). Dus met onderweg hapje en drankje en genieten van het mooie weer.

:!: Kennismaking: (alleen bij mooi weer!)
Datum: Zondag 30 aug, 12.00
Verzamelpunt: Station Utrecht Centraal
KM: 25-40 km (Ga nog opzoek naar leuke route)

Mail mij even als je mee wilt!
Beste Simone,

Waarschijnlijk ben ik komende zondag op het nazomerweekend van de wereldfietser. Als ik op het laatst besluit niet te gaan, zal ik je dan per forum een berichtje sturen met mijn tel nr. zodat je me kan bellen voor een afspraak op zondag ?

Groetjes,

Wilbert
Hoi Simone,

Gaat de kennismaking zondag door? En gaan er veel mensen mee?

Mijn laatste fietsvakantie deze zomer heb ik alleen gefietst. Ben onderweg wel een aantal dagen met iemand samen gefietst, dat is toch wel veel leuker. Maar de kans dat dit onderweg spontaan gebeurt is klein.
Volgend voorjaar wil ik weer een fietsvakantie in Europa houden. Misschien dat een aantal kennismakingen in het najaar en winter een reisgenoot voor deze vakantie brengt.

Vandaar mijn belangstelling. En een zondagje fietsen is natuurlijk sowieso leuk.

Groetjes,
Rob
Hallo allemaal,

Helaas kan bijna niemand aanstaande zondag. Dus de kennismakingsfietstocht gaat zondagmiddag niet door.

Omdat meer mensen het gezellig vinden om weekend te fietsen

Mijn voorstel om weekend van 5 op 6 september te gaan fietsen
Omgeving midden nederland. Start zaterdag 5 september. Planning: 10.00 verzamelen Utrecht Centraal, 1 overnachting, dan zondag rond 16.00 weer terug op Utrecht Centraal.

Stuur even een berichtje als je mee wilt. Om de groep niet te groot te maken zou ik zeggen maximaal 6 personen
En wat weerhoud je om naar het nazomerweekend in de Harskamp te komen?
Hoi Simone,
JAmmer dat zondag niet doorgaat want ik kan het weekend van 5 en 6 sept niet.

groetjes Irene
Beste Simone,

Lijkt me leuk. Wil jij het adres om te slapen regelen ? Ik ben lid van vrienden op de fiets. Ik hoef niet meer dan 60 km te fietsen en het hoeft ook niet hard.
Misschien kunnen we naar Wijk bij Duurstede. Daar zit een grote boerderij met 4 kamers in een apart gedeelte (zie boekje VODF).

Groetjes,

Wilbert
020-6817351
Hoi,

Het weekendje fietsen gaat niet door! Ik ben wat te ambitieus geweest! Een locatie regelen om te overnachten, zonder dat je weet met hoeveel personen je bent op zo'n korte termijn gaat niet werken. En een route op/uitzoeken. Daarnaast word er voor zaterdag ook regenachtig weer afgegeven.

Groetjes,

Simone
Zondag wil ik een rondje Zeist gaan fietsen. Zie ook fietsgroep Zeist.
Groeten,
Rutger
Hi Simone,

Ik woon in Amsterdam en ben 45 jaar en fiets regelmatig een tocht.
(lang)weekend weg met de fiets doe ik graag. En zolang het weer het toelaat kampeer ik.

Ik ben de afgelopen twee weken teruggefietst van de Bodensee naar Keulen, gemiddeld 90 km per dag en rond de 20km/u, dus zo ongeveer jouw snelheid en afstand per dag. Vorige maand van Ieper teruggefietst naar Amsterdam.

Ik doe al sinds 1992 aan fietsreizen en heb al een groot deel van Europa per fiets gedaan.

Greetz,
Roberto