Additionally, paste this code immediately after the opening tag: JUBILEUMBOEK 10 JAAR WERELDFIETSER - Forum Wereldfietser

JUBILEUMBOEK 10 JAAR WERELDFIETSER

Vanwege het 10-jarig bestaan van de Wereldfietser gaan we een boek uitgeven. Het boek zal bestaan uit 'the best of ..'
Mijn vraag is gericht aan mensen (leden) die hun mening willen geven over welke artikelen zij vinden die in het boek zouden moeten.
Ik heb net een bijgewerkte index op de site van het tijdschrift geplaatst. Alle nummers t/m nr 4 van 2003 zijn er in opgenomen. Dat zijn dus precies 10 jaargangen Wereldfietser.
De bedoeling is een selectie van artikelen die in aanmerking komen voor opname in het jubileumboek. De hoeveelheid werk die je er in wil steken is naar eigen keuze. Het ene uiterste is het complete overzicht doorworstelen, 10 jaargangen spellen en tot een zorgvuldig gewogen keuze komen. Het andere uiterste is uit de losse pols een artikel noemen zonder het overzicht in te kijken. Ik ben met alles tevreden, dus kijk maar wat je doet.

De spelregels.
Allereerst, van de reisverhalen komt alleen het verhaal in aanmerking; informatiepagina's worden niet opgenomen. Het moet namelijk geen fietsgids worden, maar een leesboek. Bovendien zijn info-pagina's algauw gedateerd.
Bij de keuze kan de nadruk liggen op de leesbaarheid van het uiteindelijke boek. De nadruk kan ook liggen op een zo representatief mogelijk beeld geven van 10 jaar tijdschrift. Beide doelstellingen gaan zeker niet altijd gelijk op. Daarom zal het accent komen te liggen op het eerste: een goed leesbaar boek.

Beschik je niet over alle nummers en je wilt een artikel toch heel graag lezen dan kan je de tekst per e-mail aanvragen. Helaas zijn we nog niet klaar met alle artikelen direct op deze site beschikbaar te stellen.

Reacties kun je natuurlijk op dit forum kwijt. Anders kun je ze sturen naar tijdschrift@wereldfietser.nl of ouderwets per post t.a.v. Theo Jorna

De deadline voor opmerkingen, ideeën en reacties is 20 februari.

De deadline voor inleveren van lijstjes is verstreken.
in juni zullen jullie zien wat het is geworden.

Theo