Additionally, paste this code immediately after the opening tag: voorbereidingen voor The Great Divide Mountain Bike Route - Pagina 10 - Forum Wereldfietser

voorbereidingen voor The Great Divide Mountain Bike Route

253 berichten
Robertjan schreef:Toch zie ik nog overtollige bagage op de lijst. En dan bedoel ik óók als je niet extra lichtgewicht op pad wilt.

Namelijk:
* buitenband: het idee van 26" is juist dat in geval van nood, je overal ter wereld een nieuwe band kunt vinden. Bovendien is dat dé mountainbike-maat, waardoor geschikte banden voor het terrein je overal kunt vinden.

Wat als ik onderweg in een bos een scheur in mijn flank krijg? De route is 90% onverhard, dan is het psychologisch wel handig om zekerheid in te bouwen. Heb zelf overigens nog nooit in al mijn duizenden kilometers een gescheurde flank gehad, dus de kans is wel heel klein, I know......

* Topeak tool: je neemt al inbussen mee, een Leatherman multitool, een kettingpons, en een mini-schroevendraaier. Dan zou je nu ook nog eens alles-in-één willen meenemen?

Ja, je hebt gelijk denk ik, zal eens exact kijken welke sleutels dubbel zijn.

* Slangenklemmen: ik zou niet weten waarvoor je deze wilt gebruiken (kapotte dragers? kapotte bidonhouder?), maar ik heb nog nooit een situatie gehad waarmee ik in de problemen zou zijn gekomen als ik deze niet bij had gehad.

Voor een eventueel gescheurde tubus drager? Voor eventuele handigheid?

* 2x Craft shirt lange mouw, Icebreaker 200 (lange mouw?), én armstukken?! Dat is 4 keer lange mouwen!!! Echt, aan 1x heb je genoeg. Ik zou gewoon 2x een shirt met korte mouw meenemen, 1x lange mouw, en armstukken. Meer dan zat, en je kunt alle kanten op.

Wil in ieder geval een set droge craft kleding bewaren die ik uitsluitend savonds als pyama aan doe, mocht het echt koud worden (lange mouwen, lange onderbroek). Ice breaker 200 is voor erover heen savonds buiten..... en het andere craft shirtje is voor chilly fietsdagen voor onder mijn fietsshirt..... losse set kniestukken en mouwstukken is voor als het sochtends nog heel koud is en het handig is om snel af te doen. In die zin grote kans dat ik de kniestukken alsnog thuis laat.

* Vaseline: waarvoor ga je die nodig hebben? Die hebben ze daar ook vast wel.

Om mijn zeem mee in te smeren en een soepel zitvlak te behouden. Zadelpijn is echt het laatste wat ik wil hebben, dus vandaar die pot vaseline om het zaakje wat soepel te houden.

* Scheerschuim: smeer wat douchegel op je wangetjes en zelfs een zeer gevoelige huid is veel makkelijker te scheren. Wacht ook niet 4 dagen met scheren, maar scheer iedere 2 dagen ofzo. Oftewel: dubbelop meenemen van mogelijkheden.

Ik gebruik eigenlijk nooit douchegel :oops: .

* wasmiddel: gebruik douchegel (of shampoo) in plaats van wasmiddel. Wéér dubbelop. Zonde van het gewicht én van de ruimte. Zo heb je wel 2 voortassen nodig inderdaad... :roll:

De tube wasmiddel voor de helft uitgeknepen in een klein flaconetje. Moet kunnen.

* Uitklapborstel: je bent toch niet zó ijdel? Een borstel hebben ze in de US of A ook vast wel te koop in een willekeurige supermarkt, mocht je toch echt een borstel missen. Tijdens het fietsen heb je tóch een petje op... Ziet niemand je kapsel.

Ach het is maar een licht borsteltje denk ik dan, inclusief spiegeltje..... Ja ben toch een beetje ijdel denk ik, potje gel gaat ook nog mee, haha. Maar je hebt gelijk hoor, beide zouden thuis kunnen blijven. Misschien dat ik me nog even kaal scheer vantevoren.

* Washanddoekje: nergens voor nodig. Vuil wordt je toch. Vanuit een afgewassen pannetje water in je gezicht mikken lukt ook nog wel, daarna wrijven, en afdrogen met je maatje large sportstowel. Geen washandje voor
nodig.

Inderdaad, geen speld tussen te krijgen.

* Nagelvijl: nergens voor nodig. Met je Leatherman (met schaartje neem ik aan?) kun je je nagels onderweg bijwerken.

Nee geen schaartje in mijn leatherman, joh, vijltje weegt niets, leuk tegen de verveling beetje nagels vijlen.

* Vork: echt nodig? of kun je met je mes al het vlees etc. in kleinere stukjes snijden waardoor je alleen een lepel nodig hebt?

Is een combiplastic ding, waar vork, mes en lepel aan elkaar vast zitten.

* Batterij voor de Nikon D200: je neemt toch je D700 mee? Dus nergens voor nodig, tenzij dit natuurlijk je reservebatterij is.

2 reservebatterijen, dus 3 in totaal. D200batterij is dezelfde als in de D700.

* Spatbord achter: de Ortieb pakzak (of het rugzakje) houdt al al het vuil tegen, dus er is wat voor te zeggen om het spatbord achter thuis te laten. Tenzij het natuurlijk een kabeltje geleidt voor het achterlicht. Dat is dan weer de pest van die methode van kabelgeleiding...

Inderdaad vanwege het achterlicht, kabeltjes in het achterspatbord.
Achterspatbord zou er wel afkunnen uiteraard, scheelt weer 200/300gram?


Voorspatbord heb je eigenlijk wel nodig om niet met al te vuile/modderige kledij de tent in te kruipen.

Fiets naar Schiphol:
Gewoon extra vroeg naar Schiphol vertrekken, en ter plekke je fiets inpakken. (in een rustig hoekje).
Al met al zou ik dus nog zo'n 600gram kunnen besparen en nog eens 650gram extra als ik die buitenband thuis laat en nog eens 300gram extra als ik het achterspatbord demonteer..... en nog eens 300gram voor de standaard eventueel..... Als ik daar een prioriteitenscan overheen leg is dat minimaal 600gram en maximaal 1850gram.... Op een totaalgewicht van ca 150kg maximaal en 135kg minimaal.

--------- en na een tweede prioriteitenscan nu besloten dat de borstel en gel niet mee gaan ----------, de rest van je aanbevelingen om niet mee te nemen gaan dus wel mee, dus wel buitenband van 650gram, wel extra topeak tool (zitten ook nog andere kleine handige dingskes op), wel achterspatbord, wel washanddoekje, wel pot vaseline, etc.

Maar ook wel bedankt voor je feedback hoor, het is precies wat ik even nodig heb, dit sparren met elkaar.

Dan wordt dit dus mijn definitieve packlijst: http://www.megaupload.com/?d=2EWWN6XA Nu alleen nog een goede verdeling over de tassen zien te maken.



Maar mag je met fietsdoos en al in de trein als je er een fietskaartje voor koopt?

En wat betreft het uiteindelijke totaalgewicht van maximaal 150kg, dus inclusief fiets (15kg), bagage (29kg), de persoon op de fiets (94kg), en het extra water en eten (12kg). Is dat een toelaatbaar gewicht voor frame en wielen?
AB schreef:Maar mag je met fietsdoos en al in de trein als je er een fietskaartje voor koopt?
Ik weet niet of het mag (op werkdagen in elk geval niet voor 9 uur en tussen 4 en 6, als zo'n doos als fiets geldt), maar het lijkt me in elk geval verschrikkelijk onhandig of zitten er wielen onder je doos?
Als je per se je fiets thuis al wilt inpakken, zou je de fiets in doos ook een dag tevoren met de auto naar Schiphol kunnen brengen en daar bij de bagagekluizen in de kelder kunnen afgeven. Kost je een tientje of zo. Ik heb dat wel eens gedaan en het scheelt op de vertrekdag in elk geval tijd en inpakstress.
peter de rijk schreef:
AB schreef:Maar mag je met fietsdoos en al in de trein als je er een fietskaartje voor koopt?
Ik weet niet of het mag (op werkdagen in elk geval niet voor 9 uur en tussen 4 en 6, als zo'n doos als fiets geldt), maar het lijkt me in elk geval verschrikkelijk onhandig of zitten er wielen onder je doos?
Als je per se je fiets thuis al wilt inpakken, zou je de fiets in doos ook een dag tevoren met de auto naar Schiphol kunnen brengen en daar bij de bagagekluizen in de kelder kunnen afgeven. Kost je een tientje of zo. Ik heb dat wel eens gedaan en het scheelt op de vertrekdag in elk geval tijd en inpakstress.
Het probleem is een beetje dat Schiphol niet kan garanderen dat er fietsdozen zijn. En aangezien ik mijn fiets zonder stress vantevoren op een hele goede wijze verpakt wil hebben, wil ik het graag thuis de fiets in een op-maat-doos proppen.
Net gebeld met NS klantenservice en die zeggen dat er geen specifieke regels voor zijn, je mag bv ook een groot schilderij in de trein vervoeren. Dus een fiets in een doos zou ook mogen volgens deze medewerker (wel buiten spitsuren uiteraard). In principe is het pakketje niet veel groter dan de fiets zelf. Voorwiel gaat eruit, zadel+pen eraf, stuur kwartslag gedraaid.... Wil alleen niet hebben dat de eerste de beste conducteur een en ander weer anders interpreteert en dan alsnog problemen krijg.
Vervoer op de perronnen is geen probleem aangezien er hier rechtstreeks een trein naar schiphol gaat en je aldaar op het Schiphol al voldoende vervoerskarretjes tegenkomt.
En anders mijn zwager maar even vragen of ie een vrije dag wilt nemen ;).
Maar je fiets een dag vantevoren brengen zou ook een goede optie zijn, hoewel dat voor mij dan minstens zoveel gedoe is (2x heen en weer reizen, toch maar niet)
Je neemt heel veel spullen mee. Zo kun je toch niet lekker een mountainbike route fietsen. Heb je het in Nederland geprobeerd over een Nederlandse MTB route?

Dit gaat niet over het verwijderen van een paar dingetjes, maar over driekwart van je lijst. Maar toch, wat moet je met een reservevoetje voor een standaard?

Ik vind het bizar.
Ernst,

Heb je enig idee over wat voor soort paden/wegen het gaat?
Ernst. schreef:Je neemt heel veel spullen mee. Zo kun je toch niet lekker een mountainbike route fietsen. Heb je het in Nederland geprobeerd over een Nederlandse MTB route?

Dit gaat niet over het verwijderen van een paar dingetjes, maar over driekwart van je lijst. Maar toch, wat moet je met een reservevoetje voor een standaard?

Ik vind het bizar.
Hoi Ernst

Misschien moet je je even verdiepen in de GDMBR, dan zie je dat het een lange tocht is over voornamelijk dirtroads en gravelwegen. Het is dus technisch gezien niet een extreem moeilijk parcour. Het is alleen een verrekte lange route door allerhande mogelijke weersomstandigheden en heel veel hoogtemeters.... Niet hele steile beklimmingen (ja, soms wel natuurlijk) maar meestal zijn het wegen die ook met een auto kunnen worden beklommen. Dan ga ik ervan uit dat het ook met de fiets kan.

En ik besef dat anderen niet al die spullen mee zouden nemen, maar veel spullen gaan ook mee omdat het me een goed gevoel geeft. En omdat de fotografische reportage bijvoorbeeld een van mijn doelen is voor deze reis...

Dat reservevoetje van die standaard is er een van. In Schotland miste ik dat eindvoetje echt als je even je fiets wilt parkeren, wat in veel gevallen practischer is dan tegen een boom aanzetten of op zijn kant parkeren. Wil niet zeggen dat het niet zonder standaard kan, maar kennelijk hecht ik er zelf wel waarde aan. Nogmaals niet alle keuzes zijn rationeel, en gelukkig hoeft dat ook niet om het je wel een goed gevoel te geven.

Om je een ander voorbeeld te geven, zo baal ik er eigenlijk van om mijn fietshelm mee te nemen (fiets namelijk altijd zonder helm, dat geeft me een lekker vrij gevoel, behalve in wielerwedstrijden natuurlijk, dan is het verplicht), maar heb ik er geen moeite mee om een extra buitenband, standaard, verlichting, spatborden en voordragers+tassen en 4kg fotografiespullen mee te nemen.... Voor jou is dat misschien een bizarre vergelijking, maar bij mij geeft het me een goed gevoel. En ja, ik besef dat het misschien vreemd is...... ;)
AB schreef:
Dat reservevoetje van die standaard is er een van. In Schotland miste ik dat eindvoetje echt als je even je fiets wilt parkeren, wat in veel gevallen practischer is dan tegen een boom aanzetten of op zijn kant parkeren. Wil niet zeggen dat het niet zonder standaard kan, maar kennelijk hecht ik er zelf wel waarde aan. Nogmaals niet alle keuzes zijn rationeel, en gelukkig hoeft dat ook niet om het je wel een goed gevoel te geven.
lijm dat ding vast en als je hem dan toch nog kwijt raakt knoop je een colablikje om je standaard.
Of leer je aan de fiets zelf om te gooien ipv dat aan een 'standaard' overlaten en laat die halve kilo thuis :D

Het goede gevoel is volgens mij tijdelijk, en wel tot de eerste helling ;)
AB schreef:Prachtig proef kunnen draaien in Schotland (Isle of Skye). Helaas niet gekampeerd
Dus je ga de GDMBR doen zonder ook maar een keer echt proef te draaien? Ik vind dat raar.
m-gineering schreef:
AB schreef:
Dat reservevoetje van die standaard is er een van. In Schotland miste ik dat eindvoetje echt als je even je fiets wilt parkeren, wat in veel gevallen practischer is dan tegen een boom aanzetten of op zijn kant parkeren. Wil niet zeggen dat het niet zonder standaard kan, maar kennelijk hecht ik er zelf wel waarde aan. Nogmaals niet alle keuzes zijn rationeel, en gelukkig hoeft dat ook niet om het je wel een goed gevoel te geven.
lijm dat ding vast en als je hem dan toch nog kwijt raakt knoop je een colablikje om je standaard.
Of leer je aan de fiets zelf om te gooien ipv dat aan een 'standaard' overlaten en laat die halve kilo thuis :D

Het goede gevoel is volgens mij tijdelijk, en wel tot de eerste helling ;)

Haha, ja dat is inderdaad waar. Zelfs in Schotland baalde ik al dat de wegen omhoog liepen :).
Joh, gun me de ruimte om me te laten lijden in mijn eigen keuzevrijheid, met of zonder die standaard zal ik afzien als een paard bij elk bultje. Dat is een gegeven. Gelukkig geeft de Rohloffnaaf me voldoende souplesse, zelfs bij 4km/h.

Weet je, zo'n standaard weegt 400gram. Stel dat ik aan het eind van mijn reis 10kg ben afgevallen (84kg), minder voorraad water+eten nodig heb (2kg), dan nog weegt mijn bagage 29kg en weegt mijn fiets 15kg..... totaal dus 130kg. Dat is dus in het uiterste geval 20kg minder dan aan het begin van de reis (als ik het haal that is).

Dan is zo'n standaard (= 0,3% van 130 of 0,2% van 150kg) meer of minder toch van geen enkel belang? En het dopje van de standaard weegt slechts 0,008% van 150kg, en krijg er ook nog een goed gevoel voor terug :). In beide gevallen zal ik bij elk beklimmetje balen en zweten als een dolle stier. Of ben jij Marten nog blijven steken in de tijd dat een beklimming minder zwaar werd als je je bidon uit je bidonhouder haalde en in je achterzak stak :).

PS:
Hier een leuk linkje van een great divide racer. Die gasten raffelen de route af in 19 dagen.
http://www.bikepacking.net/individual_s ... gear-list/
http://www.bikepacking.net/wp/wp-conten ... 120028.jpg
Leo van Lierop schreef:
AB schreef:Prachtig proef kunnen draaien in Schotland (Isle of Skye). Helaas niet gekampeerd
Dus je ga de GDMBR doen zonder ook maar een keer echt proef te draaien? Ik vind dat raar.
Als je het zo bekijkt dan heb je gelijk inderdaad..... Heb mijn tentje overigens wel al eens in de tuin opgezet en er een nachtje in geslapen. Dat ging prima.
AB schreef:
m-gineering schreef:
AB schreef:
Dat reservevoetje van die standaard is er een van. In Schotland miste ik dat eindvoetje echt als je even je fiets wilt parkeren, wat in veel gevallen practischer is dan tegen een boom aanzetten of op zijn kant parkeren. Wil niet zeggen dat het niet zonder standaard kan, maar kennelijk hecht ik er zelf wel waarde aan. Nogmaals niet alle keuzes zijn rationeel, en gelukkig hoeft dat ook niet om het je wel een goed gevoel te geven.
lijm dat ding vast en als je hem dan toch nog kwijt raakt knoop je een colablikje om je standaard.
Of leer je aan de fiets zelf om te gooien ipv dat aan een 'standaard' overlaten en laat die halve kilo thuis :D

Het goede gevoel is volgens mij tijdelijk, en wel tot de eerste helling ;)

Haha, ja dat is inderdaad waar. Zelfs in Schotland baalde ik al dat de wegen omhoog liepen :).
Joh, gun me de ruimte om me te laten lijden in mijn eigen keuzevrijheid, met of zonder die standaard zal ik afzien als een paard bij elk bultje. Dat is een gegeven. Gelukkig geeft de Rohloffnaaf me voldoende souplesse, zelfs bij 4km/h.

Weet je, zo'n standaard weegt 400gram. Stel dat ik aan het eind van mijn reis 10kg ben afgevallen (84kg), minder voorraad water+eten nodig heb (2kg), dan nog weegt mijn bagage 29kg en weegt mijn fiets 15kg..... totaal dus 130kg. Dat is dus in het uiterste geval 20kg minder dan aan het begin van de reis (als ik het haal that is).

Dan is zo'n standaard (= 0,3% van 130 of 0,2% van 150kg) meer of minder toch van geen enkel belang? En het dopje van de standaard weegt slechts 0,008% van 150kg, en krijg er ook nog een goed gevoel voor terug :). In beide gevallen zal ik bij elk beklimmetje balen en zweten als een dolle stier. Of ben jij Marten nog blijven steken in de tijd dat een beklimming minder zwaar werd als je je bidon uit je bidonhouder haalde en in je achterzak stak :).
Wat je ook meesjouwt, je hebt vast op jouw manier een prachtige trip. 8)
Maar bij 30 keuze's consequent de lichtste optie nemen of denken kan mij die x gram schelen gaat op een volbepakte fiets in totaal flink uitmaken.

En geen idee of een bidon in de achterzak lichter klimt dan aan de fiets. Maar het lichaam van een staande klimmer heeft een ander snelheid- en versnellingssprofiel dan dat van de fiets, dus het kan invloed hebben
Je moet het ook allemaal elke dag inpakken en bij elke stop zorgen dat je niets vergeet en een heuvel opduwen als het te steil is en allemaal eraf halen als je een lekke band hebt en dan de plakkers uit de vijfde tas halen, helemaal onderin etc...

Ik vergelijk het een beetje als wandelen over mooie paden door een wild uitgestrekt gebied, met een kruiwagen vol met zand. Daar zou ik geen lol aan beleven.

Je mag natuurlijk helemaal zelf weten wat je meeneemt. Het zal ook allemaal wel goed gaan. Ik denk alleen dat het ten koste gaat van jouw plezier, en dat alleen voor een gevoel dat inderdaad weg is zodra je aan de eerste heuvel begint.
m-gineering schreef:
Wat je ook meesjouwt, je hebt vast op jouw manier een prachtige trip. 8)
Maar bij 30 keuze's consequent de lichtste optie nemen of denken kan mij die x gram schelen gaat op een volbepakte fiets in totaal flink uitmaken.

En geen idee of een bidon in de achterzak lichter klimt dan aan de fiets. Maar het lichaam van een staande klimmer heeft een ander snelheid- en versnellingssprofiel dan dat van de fiets, dus het kan invloed hebben
Als dat zo dan ben ik maar al te blij met mijn Lowepro heuptas met 3kg fotoapparatuur. Die slingert me dan als het gewicht van een Friese staartklok gratis omhoog, gewoon een kwestie van je kont uit het zadel en dan dansen met die trappers :).

Weet je wat het is, bij de aanschaf van al die dingen maak je keuzes en komt er een moment dat je er een streep onder moet zetten. Dat is nu dus bij deze gebeurt, dit zijn de spullen die ik meeneem, en welke grammen ik er ook nog afpeuter of niet, vanaf nu is het genieten geblazen van de reis..... Daar zal ik me bewust van zijn bij elk baalmoment van klimmen die er nog zullen volgen. Als ik gewoon 100x als in een mantra herhaal dat afzien genieten is, dan komt het vast helemaal goed :).
Ernst. schreef:Je moet het ook allemaal elke dag inpakken en bij elke stop zorgen dat je niets vergeet en een heuvel opduwen als het te steil is en allemaal eraf halen als je een lekke band hebt en dan de plakkers uit de vijfde tas halen, helemaal onderin etc...

Ik vergelijk het een beetje als wandelen over mooie paden door een wild uitgestrekt gebied, met een kruiwagen vol met zand. Daar zou ik geen lol aan beleven.

Je mag natuurlijk helemaal zelf weten wat je meeneemt. Het zal ook allemaal wel goed gaan. Ik denk alleen dat het ten koste gaat van jouw plezier, en dat alleen voor een gevoel dat inderdaad weg is zodra je aan de eerste heuvel begint.
Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar denk dat het grote genieten pas plaatsvind na het afzien, en die vorm van genieten is niet gebonden aan de duur van het afzien en de lengte van de beklimming. Die werkt namelijk veeeel langer door. Maar tuurlijk heb je wel gelijk. En eerlijk gezegd zou ik de Great Divide Race ook wel eens willen doen, zonder tentje maar met bivak, zonder kookgerei, zonder foto-apparatuur, zonder verlichting, spatborden, standaarden en reservebuitenbanden..... En dan het pure fietsen beleven van sochtens vroeg tot savonds laat. Misschien over een jaartje :).
hey,
een kleine vraag, deels terzijde:
kan je het achterspatbord bij een off rohler er gemakkelijk afhalen? m.a.w. kan je de electriciteits kabeltjes gewoon van het spatbord afklikken als ware het drukknopen? ik zou het wel willen proberen maar wil niets forceren of kapot maken...
bedankt,
ignace
jassy schreef:hey,
een kleine vraag, deels terzijde:
kan je het achterspatbord bij een off rohler er gemakkelijk afhalen? m.a.w. kan je de electriciteits kabeltjes gewoon van het spatbord afklikken als ware het drukknopen? ik zou het wel willen proberen maar wil niets forceren of kapot maken...
bedankt,
ignace
Dat gaat inderdaad heel gemakkelijk: de zwarte beschermdopjes er voorzichtig afwippen en dan de blootgelegde electriciteitdraadje, de lusjes, eraf halen en voila je achterspatbord is vrij om gedemonteerd te worden. Wel vantevoren je achterlicht ook qua draad demonteren..... dat wordt dan een reflector aan je achterdrager (als ik me goed herinner).
Hey AB,

Gewoon meenemen die spullen: zelf weet je wat goed voor je is. Dat gezeur over grammen is zoveel minder interessant dan die mooie foto's die jij maakt, ook nu weer van Schotland!
Toch nog een paar tegenvallers bij het afhalen van de laatste aankopen:

de Vaude Breeze TR fietsloopschoenen wegen 1025gram in plaats van de geadverteerde 505gram, dat was dus per enkele schoen..... Ook de inbusboutjes bevinden zich aan de buitenkant, niet echt lekker lopen dus, en bovendien de inbusboutjes zullen dan binnen de kortste keren onbruikbaar zijn. Dan kan ik weer net zo goed de Meindl loopschoenen meenemen, net een stukje lekkerder lopen en warmer bij koud weer...... Echter weer te heet bij warm weer en moeilijker te drogen..... Pff, toch maar overdekte teva's omniums dan?

De Marathon Extreme 2.25" vouwband, allemachtig wat een dekbed is dat zeg. Bij nader inzien blijft deze opgevouwen joekel dan toch maar thuis, scheelt meteen weer 661gram. En Robertjan, ik weet je te vinden he, als mijn flanken uitscheuren ;).

Kom ik nu uit op 28,665kg bagage. Moet kunnen lijkt me.
Ab, jongen, gewoon lekker gaan!!!
En... stoffer & blik thuislaten :D
En... vooral genieten, ook tijdens het afzien :P
En... vooral mooi plaatjes schieten, want dat kun je!

Ik wens je een fantastische tocht en kom gezond weer terug!

Gee
Eindelijk, alle voorbereidingen zijn nu ten einde.... slechts het uitprinten van de e-tickets resteert en de blackberry nog even vol muziek laden. Fiets zit in doos en alle tassen in een flightbag op de handbagage na uiteraard......

De defitieve packlijst ziet er als volgt uit: http://www.megaupload.com/?d=GDFISR47

Wil daarnaast langs deze weg iedereen bedanken voor zijn bijdrage. Na een half jaar voorbereidingen heb ik hier heel veel kunnen leren en je leert zelfs nog een aantal leuke mensen kennen ook, helemaal goed dus! Enfin, woensdag vliegen, begin augustus weer online :). Nu gespannen zenuwachtig op een gezonde manier… Het lijkt me niet een alledaagse fietsvakantie, maar verwacht juist een bijzondere ervaring die ook heel louterend kan werken. En dat in combinatie met een vleugje avontuur, survivallen, allerhande klimaatomstandigheden, veel stof, regen, sneeuw en wind, en heeeel veel hoogtemeters op verlaten en onverharde wegen op een te zwaar beladen fiets, mag ik alleen maar hopen dat de reis mooier is dan de finish………..

Bedankt voor alle tips en opmerkingen...... en oant sjen!