Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Openbaar vervoer Syrië - Forum Wereldfietser

Openbaar vervoer Syrië

Wie heeft ervaringen met bus en/of treinvervoer in Syrië ?
Ervaring niet, maar wat treinvervoer betreft kun je de onvolprezen seat61-site raadplegen. http://www.seat61.com/Syria.htm.
Er zijn zelfs hogesnelheidstreinen in Syrië.
Hallo Hanarien,


Jaren geleden hebben we gelift met een pick-up.
We gingen van Aleppo naar Homs, een knap eind.
De bestuurder wilde geen geld aannemen, wij hebben wel gegeven, dus duur hoeft het niet te zijn.
Ik zou het niet doen als vrouw alleen.
We hebben touringcars zien rijden, fiets onder in.
Wanneer ga je?


John.
Beiden dank
De treindienstregeling was mij bekend.Het gaat mij er om of de fietsen mee kunnen. Meestal is dat geen probleem, maar soms doet men erg moeilijk.
Met wat baksjish zal het insjallah wel lukken.

John, dank voor je zorgen, maar Hanny vindt het nog steeds goed, dat ik met haar meefiets.
Vraagje aan jou : Buitenlandse zaken stelt
[color=#FF0000]Alle reizen naar afgelegen gebieden in het noordoosten (Hermel) en oostelijk deel van de Bekaa zonder lokale begeleiding worden ontraden. In de Bekaa-vallei wordt u geadviseerd op de hoofdwegen te blijven.[/color]
Is dat anders dan toen jullie naar Libanon gingen ?
Wij hebben overigens mei ingepland.

Ariën
Hoi Ariën,

Sorry, ik kon uit Hanarien niet jullie opmaken.....

Toen wij door Libanon fietsten hadden we geen problemen in de Bekaavallei.
Behalve borden lang de weg met doormidden gesneden slangen met Davidsterren maak je niets spannends mee.
Wat Minbuza toen zei weet ik niet meer, wel lijkt hun waarschuwingen altijd naar het overdrevene, of veilige te neigen. Kijk naar Spanje.
Hermel is weinig aan, behalve een spectaculair forellenrestaurant aan de rand van dit stadje.
Baalbek en een Christelijk bedevaartoord, ook in de bekaavallei zijn wel de moeite van een grote omweg waard. Ook is er bij Baalbek richting Beirut een interresante wijn producent, leuke rondleiding.
Eigenlijk is heeeel Libanon leuk, en een apparte reis waard.


John.
Tijdje geleden (2005) konden twee fietsen mee met personenbusje van Palmyra naar Damascus.
Fietsen werden op het dak gebonden. Wij zaten binnen met nog 10 anderen (pfff)
Was geen probleem.
Reizen met het openbaar vervoer is trouwens wel lastig tijdens de feestdagen aan het einde van de ramadan. Alles hartstikke vol.