Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alite Monarch Chair - Forum Wereldfietser

Alite Monarch Chair

Heeft iemand al ervaring met dit stoeltje. Weegt 600 gram maar wel prijzig.

Alite Monarch Chair
Lijkt me niet zo lekker zitten omdat het maar twee pootjes heeft. Je moet het zelf in balans houden lijkt het wel. Is dat niet vermoeiend?

Hans

p.s. Ik heb je dubbele post verwijderd.
Je kan 12 reviews vinden bij rei.com klik hier.
Gemiddeld 4,3 op een schaal van 5, dus dat klinkt best goed.
jimvdberg schreef:Je kan 12 reviews vinden bij rei.com klik hier.
Gemiddeld 4,3 op een schaal van 5, dus dat klinkt best goed.
De reviews in de fotografiewereld ervaren hebbend wordt ik achterdochtiger naarmate reviewers harder (citaten) "perfectly designed" en "amazing" roepen.
Leon
De reviewers lijken op één na (de tiende, okey from mskokey) allemaal dit stoeltje aangeschaft te hebben.
Typisch is voor dit soort gebruikersreviews is, dat hetgeen je zelf hebt gekocht zelden wordt afgekraakt. (Wij hebben toch ook allemaal bijna altijd de beste spullen binnen ons budget gekocht...? :wink: )
Opvallend dus dat één van de twee negatieve reviews komt van iemand die het ding geleend heeft en de tweede van iemand van wie bij de tweede maal gebruik het materiaal het begaf.

Daarom: als je iets als bijv. een stoeltje (confectiefiets...!) aan wilt schaffen zou ik het willen zien, voelen en proberen. Behalve natuurlijk als je geld zat hebt, dan kun je je wel een paar miskopen veroorloven.... :lol:
[

Daarom: als je iets als bijv. een stoeltje (confectiefiets...!) aan wilt schaffen zou ik het willen zien, voelen en proberen. Behalve natuurlijk als je geld zat hebt, dan kun je je wel een paar miskopen veroorloven.... :lol:[/quote]

Toch heb ik het besteld dus afwachten. Volgende week is de stoel binnen (Misschien!?)
John
Ik heb het stoeltje geprobeerd bij Bike4travel... nadat ik er eerst aan voorbij was gelopen :-)

Het is een ingenieus stoeltje. Het slimme is dat ze goed gebruik hebben gemaakt van het zwaarte punt van je lichaam waardoor je in een luie uitgestrekte positie OF in een actieve zit (voor je brander bijvoorbeeld) lekker zit. Heel opmerkelijk. Als ik niet de kleinste versie van Lafuma (bij Bever) had gekocht zou het waarschijnlijk deze geworden zijn... ondanks zijn prijs. Die vind ik best stevig.
Ik heb er vandaag even kort op gezeten bij Kathmandu en mijn eerste indruk is positief. Het zit vrij comfortabel zowel in relaxhouding als actief. De alluminiuem poten zijn dikker en steviger dan ik dacht en de hoeken zijn stevig/zwaar afgewerkt.
Binnenkort ga ik terug naar de winkel om er langere tijd op te zitten want ik ben benieuwd in hoeverre de benen aanvoelen als ze voor langere tijd worden "belast".
Franke schreef:Heeft iemand al ervaring met dit stoeltje. Weegt 600 gram maar wel prijzig.

Alite Monarch Chair
Ik heb dit stoeltje vorig jaar gekocht, maar toch onze kleine lafuma pop-up-stoeltjes meegenomen op de 3-weekse vakantie. Afgelopen weekend tijdens korte fietsvakantie nog eens uitgebreid getest. Zit eigenlijk veel beter dan het pop-up-stoeltje. Ga voor mijn man ook eentje kopen voor komende vakantie.
Ik heb de stoel uiteindelijk gekocht en ik ben er heel content mee. Hij past in een fietstas en is vrij licht maar het belangrijkste is natuurlijk het zitcomfort en daar ben ik zeer over te spreken, dit is het beste stoeltje wat ik tot nu toe heb gehad.
Je kunt er prima leunen maar ook actief zitten (bij koken) gaat prima.

Je kunt er (na enig uitproberen) op diverse manieren zitten, benen gestrekt, benen opgetrokken, benen over elkaar.
Ik het begin voelt het een beetje wiebelig en je moet er ook op letten dat er niet 'n pootje in een kuiltje staat want dan val je makkelijk zijwaarts.
Afgelopen weekend tijdens het WF weekend op de Alite Monarch Chair van Yvon J. mogen zitten - heerlijk! Maar wij hebben wel onze twijfels over de stevigheid. We hebben allebij een gezond BMI maar of dit stoeltje dat ook vind?

Wie heeft de stoel al wat langer in bezit? En is hij nog heel?
Ik heb het afgelopen weekend ook mogen proberen. Zit lekker. Wel kun je duidelijk minder ver om je heen reiken dan wanneer je vrijwel op de grond zit. Bij koken maakt dit uit. Ook moet je bij veel stoeltjes altijd opletten of je de punten links en rechts niet te veel onder je schouderbladen vindt prikken. Dit is afhankelijk van de maat en het type.
Leon
Ok - nogmaals de vraag....
Wie heeft de Monarch stoel al langer in bezit. Ik ben namelijk specifiek benieuwd naar de stevigheid.
Ik heb hem nu een jaar in bezit. Is klein op te bergen, relatief licht en zit (voor mij) goed genoeg. Prettig vind ik dat je van de (koude) grond kunt zitten (hoeft niet) en je benen gebogen (gebruik ik om mijn verslagen op de IPad te tikken) of gestrekt (als ik wil lezen) kunt hebben. Ik moest wel even wennen aan het balanceren. Komend weekend neem ik hem mee.
Hij is (nog) niet stuk gegaan bij mij.

Mijn eerdere conclusie ben ik op terug gekomen dus.
Wim heeft het stoeltje ruim 1 jaar, is nog geheel in nieuwstaat, doek is ijzersterk en de pootjes blijkbaar ook. We kamperen veel en het stoeltje gaat altijd mee.
Vorig zomer heb ook ik er veel op gezeten, dat kon die ook hebben en dit jaar heb ik mijn eigen. :D

Kortom: ijzersterk fijn stoeltje!
Bedankt Marjan en Hans! - Ok ik ben om (ondanks de prijs). :wink:
Marjan schreef:Vorig zomer heb ook ik er veel op gezeten, dat kon die ook hebben en dit jaar heb ik mijn eigen. :D
Bij ons ging het andersom maar uiteindelijk hebben wij er ook allebei een.
Hij is duur, maar ik vond het wel het geld waard.
Je hoeft je over de stevigheid absoluut geen zorgen te maken: ik heb een bovengemiddeld BMI en daar heeft hij (al meer dan een jaar) geen enkel probleem mee!
Ik heb 'm nu bijna een jaar maar al veel gebruikt. Je hoeft je over de stevigheid geen zorgen te maken maar alles kan stuk natuurlijk.
Leon vertelde dat je minder verder kunt reiken tijdens het koken. Dat klopt natuurlijk omdat je hoger zit maar het stoeltje is best flexibel dus je kunt er makkelijk een stukje mee draaien als je er op zit.
Je betaald best veel voor deze stoel maar als ik uitreken wat ik inmiddels heb gespendeerd aan stoeltjes voordat ik deze kocht....
Qua prijs en gewicht is het stoeltje het zelfde als de Helinox chair one. Conform is in mijn mening beter, omdat het vier poten heeft en je dus niet hoeft te balanceren.

Maar ieder ze eigen ding natuurlijk.

Afbeelding