Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Buitenlandtocht 2010 - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Buitenlandtocht 2010

Nieuwe set online in het gezamenlijke album, nu met 1600 pixels i.p.v. 1000. Lijkt er iets minder slecht uit te zien als je inzoomt.

Klik hier!

Jammer dat volledige kwaliteit niet online kan. Daarmee valt de overbelichting op veel foto's minder op want dan is het minder pixelig.
Ja, de tocht is helaas over.
Helaas, want ik denk met weemoed terug aan 2 prachtige tochten, prachtig omdat elke dag wel een hoogtepunt was, en dat kwam niet alleen vanwege de overweldigende natuur. Maar vooral ook door het gezelschap, beide groepen waren fantastisch, met gezelligheid, saamhorigheid en veerkracht als het eens wat tegenzat, geweldig!
Daarom is het ook heel moeilijk om weer de draad op te pakken in Nederland. Dat is eigenlijk altijd wel zo na een buitenlandtocht, maar deze keer nog meer dan voorheen.
Alle deelnemers bedankt voor jullie gezelschap en deelname, gelukkig hebben we nog de foto's om na te genieten en af te kicken.
Ook Bert van Vliet heeft zijn foto's online gezet: klikkerdeklik!
Leuk om de route aan de hand van de foto's in een voor mij omgekeerde volgorde te zien. Zo te zien zijn jullie wel met een bootje overgestoken richting Maurvangen? Of is dat ergens anders?
Inderdaad het Bygdin-meer over.
Terug in Rotterdam wachten 's ochtends de stinkende auto's die grommend voor het stoplicht staan te wachten en je op de weg weinig ruimte gunnen. Na de stadsjungle overleefd te hebben mag ik weer plaatsnemen op mijn zachte bureaustoel met 6 wielen. Ik had echter liever plaatsgenomen op mijn "harde" zadel met 2 wielen. Na een marathon van 3 weken emails lezen en beantwoorden loop je vervolgens te foeteren op de PC en randapparatuur die je niet sneller kan laten werken door een versnelling hoger te schakelen. Op de terugweg wachten ondergelopen fietspaden (grus watert veel beter af). Eenmaal in bed wordt je om de haverklap opgeschrikt door auto alarmen die om 2u 's nachts afgaan. Het enige wat hetzelfde is gebleven zijn de muggen :shock:

Noorwegen ik mis je... De vrijheid, rust en ruimte. De natuur en uitzichten. De vrolijkheid, diversiteit, betrokkenheid en gezelligheid van de groep. Het mooie weer en de fijne fysieke uitdagingen elke dag... Het afkicken valt zwaar. :|

Jim, bedankt voor de geweldige route, uitgebreide informatie vooraf en de goede en relaxte begeleiding onderweg... wanneer gaan we weer weg? :wink:

Ik heb nu al zin in het nazomerweekend, ook al moet ik nog zien of ik er bij aanwezig kan zijn... maar zin heb ik.
jimvdberg schreef:Dus Dries, je gaat niet mee met deze "kamikaze" tocht?
Voor de 2e groep hebben zich inmiddels 11 deelnemers gemeld plus 2 belangstellenden.
Sorry Jim, ik had jouw vraag aan mij over het hoofd gezien. Het is nu te laat, maar niet om te genieten van jullie beelden. Prachtig, in één woord!
Ik heb hier nog een selectie gemaakt uit m'n foto's van degenen die wat minder mislukt zijn, om het zo maar te noemen. Ondanks dat de kwaliteit minder is door het uploaden, is kritiek natuurlijk welkom. :D
Noorwegen, de nasmaak...

De wind blaast door mijn openstaande raam,
alsof ze de tentstokken en het nylon geselt
Tot de ochtend een einde maakt aan al het geweld,
en de zonnestralen langzaam m'n onderkomen binnen stromen

In de ochtend probeer ik op de fiets te stappen,
onwennig wat er allemaal in dat ene tasje gestopt hoeft te worden
Nog geen routine van tent, slaapzak, en eten,
maar een chaotisch samenraapsel van eten, drinken, en ja, wat eigenlijk nog?

Een bospaadje dient zich aan en ik kijk om me heen,
waar zou dat uitzichtpunt nu toch blijven?
Even verderop fiets ik in eigen tempo omhoog,
wachtend op het restaurantje met buitenstaande fietsen, wat zo toch komen moeten zou?

Op de dalende weg maak ik me weer klein als Luc Leblanc,
maar het bergaf trappen doet de fiets niet zelf
En bij het water tuur ik, zoekend naar de ferry,
en pak het fietspad om het meertje heen

Niets is wat het was, maar toch blijft wat het was mooi,
en ook wat het nu tot verworden is, is mooi om van te genieten


Over een paar weekjes weer samen dromen en mijmeren over toen,
en tot die tijd….
Ik heb een filmpje gemaakt van de leukste foto's van alle deelnemers, dank daarvoor! Je kan het filmpje op HD bekijken: klik hier.

Bron
Ik heb net het filmpje en de foto's bekijken, erg mooi. Jammer dat ik niet mee kon. Het lijkt mij erg mooi om door Noorwegen te fietsen.
Dat was het - heel mooi.
Wim
Afbeelding
Een collage van de portretten van de 2e groep: Idde, Willem, Frans, Robertjan, Oscar, Martijn, Bert, Johnny, Injoo, Lidewij, Harrie, Bert, Kees, Matthijs, Jan, Jim.
Met dank aan fotograaf Matthijs.