Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vaccinaties (RABBIES) - Forum Wereldfietser

Vaccinaties (RABBIES)

Beste mensen,

De inentingen voor Rabbies (hondsdolheid) kosten bij de GG&GD maar liefst 65 Euro per stuk en je heb er drie nodig, dus dat is 195 Euro!

Bij het Leids Universitair Medice Centrum (LUMC) kosten diezelfde 3 prikken SAMEN echter maar 84,50 Euro (per prik 25 Euro + 9,50 Euro administratiekosten). Je kunt daar terecht op maandag en vrijdag tussen 09.00 en 16.00 uur. Wel eerst even een afspraak maken: 071-5263636.
Het centrum ligt naast het CS station Leiden.

Hetzelfde geld voor het Bureau Studentenartsen van de Universiteit van Wageningen.
Adres: Duivendael 4, 6701 AR Wageningen.
Tel: 0317-484022 (ma t/m do)
Vaccinaties op afspraak op dinsdagavond tussen 18.30 en 20.00 uur.

Het is maar dat je het weet!

Groet,
Rena :wink:

arrrgh, ik heb dus gewoon het volle pond betaald bij de GG&GD :evil:

Hmmm, 1000 baht in Thailand voor de 3. Kleine 22 Euro :roll:

Ach Dennis, reken de reistijd mee, treinkaartje, en je bent in Leiden al veel duurder uit dan bij je plaatselijke GGD.... alles is relatief :wink:

Ook dat is weer relatief Freek, want het hangt er maar net vanaf waar je woont. Of je met de fiets, brommer, auto, etc. gaat of met het openbaar vervoer, of je een NS-kortingskaart hebt, enz. enz.

Alles erop en aan heeft het mij 110 Euro gekost. Ik woon in Amsterdam en ben gegaan naar Leiden met de trein (heb wel een kortingskaart). In Amsterdam had het me 195 Euro gekost. Scheelt toch 85 Euro!!!!

Voor degene die alles vergoed krijgen door de ziektekosten verzekeraar maak het niet uit, maar ik krijg maar tot 75 Euro vergoed, dus dat scheelt enorm.

Maar Freek, niet getreurt, mocht je het nog te relatief vinden, ik stuur je m'n gironummer wel en dan kan je storten.... Wellicht niet relatief, maar voor mij wel positief.

Groet,
Rena :wink:

Mazzelaar.
Mijn ziektekostenverzekeraar vergoedt geen enkele vaccinatie.
Die bespaart nu liever € 100,- met het risico dat ik me niet in laat enten, en dat ze me dus straks, wanneer ik daardoor ziek wordt, moeten repatrieren voor enkele honderden euro's. Zulk gedrag vind ik altijd 'penny wise, pound foolish'.

En over relatieve kosten: als econoom reken je ook altijd de 'shoe leather costs' mee, of in wielertermen: bandenslijtage... Tel dat bij de tijd, en ik ben duurder uit (zelfs uit A'dam of Den Haag). Dus het verschil mag je op mijn giro nr storten 8)

Alle giften zijn welkom voor dit goede doel... :wink:

Genoeg theoretisch en economisch geneuzel: tijd voor een fietstochtje!

Groeten,
Freek

Vorig jaar in Thailand licht gebeten door een hond. Vier prikken in Thailand voor zo'n 1500 Baht (destijds ongeveer 32 euro), overigens in prijs varieerend van 250 tot 500 Baht. Bij de GG&GD nog eentje gehaald voor 69 euro. Grappig detail: die in Thailand waren gelig van kleur en pijnloos, die bij de GG&GD was fluoriserend paars en de enige prik die een paar dagen gevoelig bleef. In dit geval heeft de verzekering betaald.

Martin