Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos Travelmaster 2.6 in 19 inch - Forum Wereldfietser

Santos Travelmaster 2.6 in 19 inch

Hallo, ben op zoek naar een Santos Travelmaster 2.6 in 19 inch, ook zoek ik nog een set Ortlieb tassen, voor en achter en stuurtas.

Armin

Amsterdam
Hi, heb een Travelmaster gevonden. Nieuw!!!

Blije Armin


Nu ben ik nog op zoek naar een set Ortlieb tassen. Wie oh wie kan helpen?
Ik heb nog twee rode achtertassen te koop (Ortlieb Classic), moest je interesse hebben, stuur gerust een pb'tje.

Of anders nieuw kopen of marktplaats.nl doorzoeken?
Hallo, ik heb nog een vraagje in verband met mijn nieuwe Santos travelmaster. Op dit moment zit er een Deore versnelling op. Ik wilde graag een Rohloff maar die is helaas niet te betalen. Weet iemand een alternatief? Weet dat die Rohloff nieuw met inbouw rond 1000 euro kost en dat heb ik niet....

Hoe duur is de inbouw als ik een tweede hands zou kunnen bemachtigen??

Heeft iemand hier ervaringen?

Wat is met Shimano systemen? Ik zag hier in div. berichten dat daar iets nieuws aankomt?

Graag info

Armin
Armin schreef:Wat is met Shimano systemen? Ik zag hier in div. berichten dat daar iets nieuws aankomt?

Graag info
Info
Als je een Rohloff fiets had willen hebben had je een Rohloff fiets moeten kopen. Achteraf alsnog inbouwen is duur en zonde van het geld van de onderdelen die je niet meer gebruikt. Maar er is toch niets mis met Deore als je budget niet onbeperkt is?
Wim
dank je Wim, dat klopt en ik besef me dat ik ook voor wat ik van plan ben prima met de Deore uit de voeten kan. Sterker nog, deze fiets zou meer woon werk doen dan vakantie ben ik bang. Heb je misschien nog een tip waar ik op kan letten? De fiets staat nog in de winkel en ik wil hem graag goed neerzetten dat ik niet achteraf alles weer moet aanpassen.

Groet,

Armin
Een woonwerk fiets heeft heel veel plezier van een naafdynamo. De SON is dan het mooiste, en ik zou voor een model voor 20 inch wielen gaan tenzij je er ook allerlei gadgets mee wilt opladen. Met moderne led lichten geven die ook bij lage snelheden al voldoende licht, en de weerstand is merkbaar geringer. Als een naafdynamo te duur wordt kun je volstaan met een B&M Dymotec 6 op een Zinkens Dynashoe (wel goed zoeken), zolang je althans gewone v brakes hebt (die zijn ook goed genoeg) en geen hydraulische remmen.
Als achterdrager zou ik kiezen voor een Tubus Cargo, en een voordrager zou ik niet nemen (ga lichtgewicht).
Ik vind zelf spd pedalen erg prettig, net als een (geveerd) Brooks zadel. Als allround banden zou ik kiezen voor 50 mm Big Apples.
Wim