Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een nieuw fiets forum - Forum Wereldfietser

Een nieuw fiets forum

Beste fietsers,

Er is onlangs een nieuw fiets forum opgestart. Dit is een algemeen forum over alles wat maar met fietsen te maken heeft. Er is ook een categorie vakantiefietsen. Als u geïnteresseerd bent in een bezoek aan dit forum surf dan naar http://www.fietsforum.nl

Hm, lijkt me niet zo handig dat er meerdere van dit soort fora naast elkaar functioneren. Is het mogelijk om het andere, nieuwe forum te integreren in 'ons' forum??

Freek

Op het eerste gezicht lijkt het me een forum dat uit de grond is gestampt om te verdienen aan de banners. :wink:


Marco

Is dit een grap? Een nieuw fietsforum dat ook nog eens qua lay out schaamteloos gecopieerd is van het Wereldfietser Forum en aangemeld wordt bij dit zelfde forum. Ben ik te laat uit mijn winterslaap ontwaakt en is het al 1 april?
Martin

MartinMuller schreef:Is dit een grap? Een nieuw fietsforum dat ook nog eens qua lay out schaamteloos gecopieerd is van het Wereldfietser Forum en aangemeld wordt bij dit zelfde forum. Ben ik te laat uit mijn winterslaap ontwaakt en is het al 1 april?
Martin
Er zijn meer forums met dezelfde opmaak, maar een andere doelgroep.

http://forum.mountainbike.nl/

Tommy

Dat de fora zo op elkaar lijken komt door de gebruikte software, namelijk phpBB. Het heeft dus niks te maken met het maken van copieën van fora, maar wel van de software. Die heeft standaard het uiterlijk, zoals het Wereldfietser Forum en nog vele andere.

Dan was ik wat te snel met mijn reactie wat betreft de lay-out, ik kende het bestaan van standaard soft-ware niet. Excuses daarvoor. De inhoud vertoont wel veel overeenkomsten en het is dezelfde doelgroep. Ik vraag me net als Freek toch ook af of het zo handig is om een bijna identiek forum te starten. Iedereen is uiteraard vrij om op internet iets te beginnen, maar het wordt zo onoverzichtelijk als bijna dezelfde informatie op meerdere plaatsen terecht komt. Zou het niet beter zijn om het Wereldfietsers forum suggesties te geven om te veranderen of zaken toe te voegen als je onderwerpen mist? De toekomst zal uitwijzen of er behoefte is aan een vergelijkbaar forum. Over suggesties gesproken, voor beide fora: is het wat om "fietsen met kinderen" als aparte categorie toe te voegen? Steeds meer wereldfietsers stoppen niet met fietsen als er kinderen komen en gaan ook met hun kroost op pad. Dat wordt al een flinke doelgroep.
Martin

Eén forum lijkt me ook beter. Ik weet echter niet wat de beheerder van het nieuwe forum precies wil. Het is misschien een idee hem een mailtje te sturen met een goed voorstel.
Natuurlijk moeten de mensen van dit forum dit voorstel eerst goedkeuren, voordat men de fora 'samenvoegt'.
Zomaar wat nieuwe categoriën aanmaken in dit forum lijkt me geen goede oplossing. Je krijgt dan twee nog sterker op elkaar gelijkende fora.
Als newbe wil ik graag toch even opmerken dat de "grote" onder de fietsers bijna ellemaal op het forum van de wereldfietser.nl aanwezig zijn. Ik zou zeker niet met minder genoegen willen nemen.

De nieuweling op de wereldfietser.nl wordt gelijk netjes en vakkundig "onder handen genomen" door de o zo ervaren kliek op dit forum. De serieuze fietser zal gelijk "aanvoelen" dat zij/hij hier moet zijn.

Persoonlijk zou ik het erg jammer vinden om later te moeten bemerken dat ik de kliek van de wereldfietser.nl ook op dat nieuwe "ding" zou tegenkomen. Ik persoonlijk zal er geen vraag stellen of beantwoorden. Mijn anker zit hier vast. Muurvast!

Maar ach, dat ben ik die zo denkt en zal doen.