Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Valbrekende fietskleding?? - Forum Wereldfietser

Valbrekende fietskleding??

Tijdens een bijzonder prettige valpartij tijdens de nu al wekendurende gladheidsperiode viel mij op hoe dun en niet- beschermend mijn kleding is/ was...
Bestaat er nu geen kleding voor fietsers waar op de heup en ellebogen een soort kussentjes zitten om de val te breken?? Scheelt een hoop letsel ALS je valt, en bovendien heb je er weinig last van denk ik...
Heb er ook nog nooit professionele fietsers mee gezien. Handschoenen met gelkussentjes breken de val wel erg goed, heb ik gemerkt...

Groeten van Daan
Ik heb het nog nooit gezien. Het eerste waar ik aan moet denken is keeperskleding.
Als je zoekt op BMX kleding kom je al aardig wat dingen tegen.

http://www.freetimeworld.com/contents/n ... rming.html

Persoonlijk kies ik voor winterbanden. En anders moet je maar zijwieltjes nemen. :P
En anders in de Mountainbike/Downhillwereld wel, een merk als 661 bijvoorbeeld...
http://www.sixsixone.com/sixsixone_bike.aspx
Volgens mij is een typische val in de winter, een op je schouder. Mij overkwam het deze winter een keer.

Dus zoiets zou het eerste zijn waar ik aan denk:
Afbeelding

Uiteraard is voorkomen van een val nog beter!
of deze:

Afbeelding
Afbeelding
De tovenaar schreef:Afbeelding
met het motto 'nunc est bibendum' lijkt me zo'n pak niet overbodig ;)
Een goed motorpak. :idea:
Er zijn vloeistoffen (soort maizena) die bij impact hard kunnen worden. Het is dan mogelijk dat jij zonder schrammen weer opstaat. Maar ze zullen niet in staat zijn om de energie van de impact volledig op te nemen ... dus ik denk dat de versnellingen het probleem zullen worden. Er bestaat kleding van.

Afbeelding

https://www.inventables.com/technologie ... ning-fluid

Net als een helm, die houdt misschien je hoofd wel heel ... maar voorkomt niet dat je een hersenschudding op loopt.

Wouter
Downhill mtb-ers hebben allerlei beschermingsdingen, vooral voor knieën en ellebogen.
Ik heb zelf een fietsbroek van Decathlon waarin op de heupen wat schuimplastic is verwerkt. Staat wel stoer, voorzover het opvalt.
Ik ben tijdens het winterweer een keer onderuitgegaan op glad ijs (in het bos met de mtb). Dankzij deze broek geen schrammetje.
Jan Eleveld schreef:Downhill mtb-ers hebben allerlei beschermingsdingen, vooral voor knieën en ellebogen.
.

Body-armor.
Hmmm.... een nogal moeilijke vraag. Het hangt ervan af op welke manier je van je fiets bent gevallen.
Het was in september 2007, het was nog vroeg in de ochtend en misleid door de duisternis had ik mijn AGU-fietstas onbewust niet goed vastgeklikt aan het stuur.
Ik fietste amper de straathoek om en toen viel de stuurtas op het wegdek, terwijl ik al op toeren ben gekomen. Hierdoor werd mijn voorwiel geblokkeerd en ik sloeg helemaal over de kop. Ik maakte met mijn lichaam een flinke smak plat op het asfalt waarna de fiets op mijn rug kletterde. Daar kan geen beschermende kleding tegenop.
Wat later kreeg ik pijn in mijn rechter bovenarm. Huisarts, ziekenhuis, fysiotherapeut, en zo meer. Het heeft niets geholpen en ik ben nu uitbehandeld en sinds drie maanden van mijn werk arbeidsongeschikt verklaard. Die verrekte pijn is er nog. Maar fietsen kan ik nog altijd!