Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sram powerlinks - Forum Wereldfietser

Sram powerlinks

Helaas niet alleen bij een aantal automerken maar ook fietsonderdelen ontkomen soms niet aan een recall.
Sram roept gebruikers van de powerlinks met productiedatum code M of N op onmiddelijk te stoppen met fietsen en naar de dealer te gaan voor vervanging.
Zie ook bijgaande link http://www.sram.com/_media/pdf/service/PowerLock.pdf
Hoi Paul

Bedankt voor de tip. Als ik het goed begrijp betreft het de 10-speed versie. Als dat zo is zullen de meesten op dit forum zich niet zo druk maken schat ik in. Als ik er naast zit laat het dan weten.

Gr. Peter
Volgens mij gaat het hier ook gewoon om de 9 speed uitvoering.

Afgelopen oktober knapte mijn ketting inderdaad omdat de powerlink de zwakste schakel bleek. Gelukkig geen valpartij en een reservelink bij me. 8)
Misschien is die Riemaandrijving toch zo gek nog niet :wink:
PeeWee schreef: Bedankt voor de tip. Als ik het goed begrijp betreft het de 10-speed versie. Als dat zo is zullen de meesten op dit forum zich niet zo druk maken schat ik in. Als ik er naast zit laat het dan weten.
Als je een 9-speed systeem hebt, is een 10-speed ketting best een goed idee. 'tis lichter, loopt mooier en schakelt beter. Ik hoor ook mensen beweren dat het minder slijt, maar dat neem ik, zoals al die n=1-statistieken, met een korrel zout.

grtjs, Waltertje - KMC