Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsbus Barcelona - Forum Wereldfietser

Fietsbus Barcelona

Hallo iedereen,

deze zomer wil ik samen met een vriend naar Barcelona fietsen (studenten, tijd zat), en dan met de fietsbus terug. We kunnen echter geen maatschappij vinden die vanuit Barcelona terug gaat, de meesten stoppen bij Perpignan of gaan diep Spanje in. Weet een van jullie misschien een maatschappij die vanuit Barcelona een fietsbus terug naar kikkerland heeft?

Hoi,
Cycletours rijdt tot Platje d'Aro (stuk of 20 km N van Lloret).
Groeten, Leon

Waarom wil je met de fietsbus terug?
Je kunt ook vliegtuig nemen uit Barcelona naar Brussel met Virgin airways (ik dacht www.Virgin-express.com) of basiqair of zoiets.
Is vaak stukken goedkoper (mits je op tijd boekt) dan met de fietsbus terug.

Freek

FV schreef:Waarom wil je met de fietsbus terug?
Je kunt ook vliegtuig nemen uit Barcelona naar Brussel met Virgin airways (ik dacht www.Virgin-express.com) of basiqair of zoiets.
Is vaak stukken goedkoper (mits je op tijd boekt) dan met de fietsbus terug.

Freek
Je zou ook pas op het laatste moment kunnen boeken, Ryanair
http://www.ryanair.com/ stunt regelmatig met belachelijk lage prijzen, bijv. je kunt voor volgende week een vlucht boeken van Barcelona (Girona) naar Eindhoven voor slechts 12 euro (incl. tax).

De concurrentie is moordend op vluchten naar en van Barcelona. De consument kan daar van profiteren. Die maatschappijen moeten natuurlijk wel winst maken. Die winst pakken ze in het hoogseizoen. De eerste stoelen gaan voor een prikkie weg. Is een toestel voor tweederde vol, dan vallen de prijzen nog wel mee, maar de laatste stoelen worden duur betaald. Deze passagiers betalen in feite de lege stoelen buiten het hoogseizoen. Als je goedkoop wilt vliegen, moet je dus tijdig een stoel boeken en een plaatsje voor je fiets. In een Boeing 737 gaan slechts 7 fietsen.

Bedankt voor jullie antwoorden iedereen, nieuwe ideëen zijn altijd welkom!

Ik weet dat vliegtickets tegenwoordig spotgoedkoop zijn, maar geldt dat ook als je met de fiets bent? Aangezien er maar 7 fietsen in een Jumbo kunnen, zullen de plaatsen wel niet erg goedkoop zijn..... maar het is wel veel relaxter dan met de bus. Ik zal eens kijken hoeveel geld ik kwijt zou zijn aan zo'n ticket.

Een 737 is geen Jumbo, maar een relatief klein toestel. Je betaalt voor een plaats en daarna apart voor je fiets. De prijs voor de stoel is afhankelijk van het aantal verkochte plaatsen op het moment van jouw boeking. De prijzen voor de fiets zijn vaste tarieven. De stoel boeken kan meestel via de site. Voor je fiets moet je contact opnemen met het call-centrum.

Paulus schreef:Bedankt voor jullie antwoorden iedereen, nieuwe ideëen zijn altijd welkom!

Ik weet dat vliegtickets tegenwoordig spotgoedkoop zijn, maar geldt dat ook als je met de fiets bent? Aangezien er maar 7 fietsen in een Jumbo kunnen, zullen de plaatsen wel niet erg goedkoop zijn..... maar het is wel veel relaxter dan met de bus. Ik zal eens kijken hoeveel geld ik kwijt zou zijn aan zo'n ticket.
De tarieven voor het meenemen van een fiets verschillen aanzienlijk per maatschappij, Basiqair vraagt 40 euro (enkele reis, fiets kan zonder doos mee) terwijl de fiets bij Easyjet gratis mee mag mits binnen de bagagelimiet van 30 kg. Ryanair berekend 25 euro voor het vervoer van een fiets.

fiet sin mee in het vliegtuig, en een goedkope maatschappij. zeer slechte verhalen op internet over gelezen n.a.v. mijn vraag hoe van en naar barcelona. schijnt echt een afrader te zijn. fietsen raken vaak beschadigd. easyjet is niet gratis(?) e.d.
Kom, kom, dat vervoer van fietsen op het vliegtuig valt reuze mee hoor! De meerderheid van de bezoekers van dit forum heeft haar of zijn kostbare karretje al meermaals een luchtdoop gegeven.

Zelf heb ik betere ervaringen met het vliegtuig dan met de fietsbus. In de laatste heb ik al 2 lowriders na vervoer verwrongen aangetroffen, een joekel van een kras opgelopen, plus een kapotte versnellingshandel. Ook al eens een halve tent kwijtgeraakt...

dus daarvoor hoef je het niet te laten. Zo'n Virgin vlucht is niet veel anders dan een luchtbus... en bovendien is het risico op verkeersongevallen (en dus letsel voor jezelf) vele malen groter in een wegbus...

tenzij je ecologische overwegingen een doorslaggevende rol wilt laten spelen natuurlijk.... dan is de fietsbus echt aangewezen.

Groetjes,

Astrid
Avanher schreef:Zelf heb ik betere ervaringen met het vliegtuig dan met de fietsbus. In de laatste heb ik al 2 lowriders na vervoer verwrongen aangetroffen, een joekel van een kras opgelopen, plus een kapotte versnellingshandel.
Ik geef toe dat de laders soms voor het eerst een fiets vasthouden, maar dat los ik altijd op door mijn fiets zelf in de aanhanger te te laden. Bij vervoer in het vliegtuig kan ik daar alleen van dromen. (vliegtuigen hebben geen aanhangers :wink: )
Groeten, Leon

Zelfs geen Belgische vliegtuigen????????