Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vliegtickets - Forum Wereldfietser

vliegtickets

In oktober van dit jaar willen wij op fietsreis vertrekken naar Nieuw-Zeeland, Australie, Laos, Cambodja, Thailand, Nepal, India en Sri Lanka. De reis zou 14 maanden duren.
Ons probleem zit hierin dat wij meer dan 1 jaar weggaan, waardoor een terugvlucht terug nooit kan geboekt worden op voorhand, want alle wereld - tickets zijn slechts 12 maanden geldig. Wij zullen wel binnen de 12 maanden in het laatste land zijn (India).
Onze vraag: weet er iemand een oplossing voor dit probleem, bestaan er tickets die langer dan 12 maanden geldig zijn,
of vooral, heeft er iemand ervaring mee om een enkel ticket Delhi-Brussel (of elders in Europa) te kopen in Delhi of Bankok? Prijzen? Mogelijkheden?
Alvast bedankt voor reacties en veel reisplezier!!
Fien en Ben

Hoi Ben,

als je een lange reis maakt, weet je nooit wat er kan gebeuren. Er kan een burgeroorlog uitbreken, de recessie kan erger worden, een natuurramp dwingt je je route te verleggen, of een persoonlijke omstandigheid doet je anders handelen dan dat je nu denkt.

Mijn advies: laat het langer dan een jaar vooruit plannen voor wat is. Ikzelf heb ooit eens een tocht van anderhalf jaar gemaakt met een schema waarop van dag-tot-dag te zien was waar we naartoe gingen. Erg makkelijk (ook voor het thuisfront) maar we hebben het toch een paar keer moeten omgooien.
Overweeg daarnaast om op een langzame manier terug naar huis te gaan. Bijvoorbeeld met de Transsiberie Express. Dan heb je de tijd om alvast te wennen aan het 'in Nederland zijn.' Je kunt natuurlijk ook naar Madrid of zo vliegen en dan rustig de laatste honderden kilometers naar huis per fiets afleggen.

Hoi Ben,

Jouw "vliegticketprobleem" is nagenoeg onoplosbaar. ....... gelukkig maar.....want net als Eric weet ik ook dat bij het maken van reizen alles op losse schrieven kan komen te staan wanneer er iets onverwachtts gebeurd (gebeurd namelijk nogal eens....dat is wellicht ook de reden dat je gaat reizen?!). Zo hadden we eens het plan om van Afrika naar China te fietsen om in Zuid-Amerika te belanden!

Maar goed, nu de technische oplossing. Eigenlijk is die vrij simpel. Gewoon de tickets onderweg kopen. Van Delhi naar Brussel is geen enkel probleem. Wanneer je uitgaat van de prijzen die je zou betalen in NL/BE dan is het over het algemeen zo dat je vaak goedkoper uit bent. Tijdens je reis zul je er vanzelf achter komen waar je de goedkoopste ticktes kunt kopen. Je spreekt onderweg andere reizgers die allemaal hetzelfde probleem hebben. Natuurlijk zullen er nu lezers zijn van dit forum die veeeeel goedkopere oplossingen weten maar het is nu eenmaal altijd een balans tussen vrijheid en kosten. Voor zover je budget het toelaat zou ik kiezen voor de vrijheid.

Veel succes,
Marco

PS: ooit gevlogen van Bangkok naar Brussel met de vliegmaatschappij van Bangladesh voor €600,- met een tweemaandse tussenlanding in Dakhla (Bangladesh). Oké, het vliegtuig was wat oud maar de service was voortreffelijk. Fietsen mochten gewoon in de cabine staan.
Vorige week hoorde ik nog van een vriend dat datzelfde ticket mét dezelfde prijs nog voorhanden was in Bangkok. Dat soort dingen zijn niet vanuit NL te regelen.

Het is inderdaad altijd afwegen tussen vrijheid en zekerheid, en het laatste wat we willen is elke dag vastleggen waar we gaan en staan. Straffer nog, we willen NIETS vastleggen, alleen de tickets, en tussenin...laat maar komen.
Overland van India naar huis trekken...een droom...maar ik denk dat er niemand kan ontkennen dat dit nu niet echt de ideale situatie is om door Pakistan en Iran te trekken (laat staan Afghanistan). Of is dit toch niet zo dom sinds die torentjes zijn opgeblazen? Iemand ervaring?
Als de prijs van een enkel ticket de 600 euro niet overschreidt...is het nog te doen...had al andere prijzen gehoord! Maar is echter van hieruit moeilijk achter te komen he!
Ben :wink: