Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Korting met OV chipkaart bij de NS - Forum Wereldfietser

Korting met OV chipkaart bij de NS

Ga je binnenkort met de trein naar je fietsbestemming? Dan kan dat nu goedkoper bij enkele reizen. Gisteren zag ik dat reizen met de OV chipkaart leuke kortingen oplevert. Zelfs als je een NS kortingskaart hebt. Wil je weten hoeveel? Plan dan je reis met de reisplanner. Onderaan in beeld zie je de prijzen waaronder die met de OV chipkaartkorting. O ja, niet vergeten om uit te checken he! Anders wordt het toch een duur reisje :wink:

http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/plan-uw-reis
grappig, die korting zou je ook moeten kunnen krijgen met een anonieme OV-Chipkaart, echter voor het 'reizen op NS saldo' moet je je registreren en zo wordt je kaart meteen niet meer anoniem, toch?
whave schreef:grappig, die korting zou je ook moeten kunnen krijgen met een anonieme OV-Chipkaart, echter voor het 'reizen op NS saldo' moet je je registreren en zo wordt je kaart meteen niet meer anoniem, toch?
Nee, met een anonieme chipkaart reis je bij NS ook "op saldo". Dus ook dan kost een enkele reis de helft van een retour, wat voordeliger is dan een papieren enkele reis. Dit OV-chipkaartvoordeel zal de komende tijd overigens verdwijnen omdat het voordeel van retourtjes tov enkele reizen langzamerhand wordt afgeschaft.
Blanche schreef:Zelfs als je een NS kortingskaart hebt. Wil je weten hoeveel? Plan dan je reis met de reisplanner.
Ik zie het voordeel niet, een dagretour amsterdam rotterdam kost 2e klas 25 euro met reductie (kortingskaart) 15 euro.

Betaal ik met ov chipkaart betaal ik 7,50 euro per ritprijs. Wil ik dus heen en weer (dagretour) moet ik tweemaal 7,50 euro betalen is net zoveel als een dagretour met reductie van 15 euro.

Voor mij is ritprijs gelijk aan enkele reis
Het voordeel geldt alleen voor enkele reizen tov papieren kaartjes.
peter de rijk schreef:Het voordeel geldt alleen voor enkele reizen tov papieren kaartjes.

Ja en dus voordeel bij een ritje naar Vaals voor de NAP Tocht van de WF 8)