Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Docu BBC1 - Forum Wereldfietser

Docu BBC1

Vanavond docu 23.35-0025uur the man who cycled the americas dus op de bbc 1 ,ben benieuwd!! groetjes rene
Rene,

Dit is het derde deel.

In dit draadje hebben we het er ook al over gehad.
Hept ik toch wat gemist !! :D :D shit 8) maar toch bedankt .. :lol:
Nou Rene , zoveel heb je niet gemist hoor, ik heb de eerste 2 delen gezien en zie die kerel alleen maar met angst en paniek in zijn ogen beetje rondfietsen, misschien is het ook wel gevaarlijk gebied daar, maar stimuleert mij niet om hetzelfde te doen.
Okee, maar, ga toch effe kijken zo !! groetjes rene.
En eigenlijk hadden we HIER al een centraal topic voor "Fietsinteressante programma's op tv"... :wink:

Was het nog wat trouwens?
rene 57 schreef:Hept ik toch wat gemist !! :D :D shit 8) maar toch bedankt .. :lol:
Rene , ik heb al de drie afleveringen opgenomen. (en nog niet gewist)
Kom een keer een bakkie doen :wink:
Ikzelf heb aflevering twee en drie nog niet gekeken.
In tegenstelling tot Kees vond ik het wel leuk om te zien. Er zijn niet zoveel fietsprogramma's op TV en ik vind het informatief om te zien hoe hij reist, wat hij tegenkomt en hoe hij de problemen oplost.

Ook kan ik zeggen dat ik (nog) niet zo avontuurlijk ben ingesteld als Mark. Ik zou niet zo snel in dat soort gevaarlijke gebieden gaan fietsen.
HansvanderVeeke schreef:Er zijn niet zoveel fietsprogramma's op TV
Tegen twaalven kwamen wij er met het zappen langs en konden uiteraard niet meer uitschakelen. Ik vond het een knappe documentaire, wetende dat de man het grootste deel in zijn eentje heeft opgenomen met, een hopelijk voor hem, kleine camera.
Natuurlijk trekt het mij (vakantiefietser) ook niet om twee weken in rechte lijn door de Atacama te trekken, maar de aandacht bleef er wel bij ondanks dat er niet echt veel gebeurde in het beeld. Misschien was het juist dóórdat beeld en geluid erg rustig waren dat de juiste sfeer werd opgeroepen.
Leon
Kees Geleijnse schreef:Nou Rene , zoveel heb je niet gemist hoor, ik heb de eerste 2 delen gezien en zie die kerel alleen maar met angst en paniek in zijn ogen beetje rondfietsen, misschien is het ook wel gevaarlijk gebied daar, maar stimuleert mij niet om hetzelfde te doen.
Ik heb pas een aflevering (de eerste) gezien maar deel je gevoel niet over de angst. Wel was 'het zonder water zitten' in deel een overdreven. Er kwamen zat auto's langs. Maar goed de gemiddelde kijker (niet fietser) wil ook wat waar voor zijn geld niet? Vannavond maar eens deel twee en drie gaan bekijken.
Blanche schreef:
rene 57 schreef:Hept ik toch wat gemist !! :D :D shit 8) maar toch bedankt .. :lol:
Rene , ik heb al de drie afleveringen opgenomen. (en nog niet gewist)
Kom een keer een bakkie doen :wink:
Ikzelf heb aflevering twee en drie nog niet gekeken.
Nee, natuurlijk heb je ze niet gewist, want wij moeten ze ook nog zien Blanche! ;)

Wanneer kom je FCE leren bij mij?
fietsjunks schreef:Nee, natuurlijk heb je ze niet gewist, want wij moeten ze ook nog zien Blanche! ;) Wanneer kom je FCE leren bij mij?
Volgens mij moeten jullie eerst eens bij ons komen (om te kijken) :wink: .Het wordt nog een bioscoopzaal vol bij ons. Maar kom maar op altijd leuk een huis vol fietsers :lol: FCE leren? Ik sleep liever niet met mijn Mac, zullen we het via de 'kijk op mijn scherm'- functie doen van Skype? Kan ik eindelijk eens aan de Marokkofilm beginnen.
Die man in die rolstoel die 100km per dag deed in de woestijn. :o

Voor de rest best wel grappig om te zien hoe iemand zo kan afzien.
Wat had hij nou allemaal bij zich? Een Koga Signature met Rohloff, schijfremmen, 28 inch, Thermarest Pro Lite mat, Rudyproject Rydon bril . . . kom effe niet verder.
ha daar ,het was voor mij het eerste deel wat ik gezien heb, en ja vond hem wel eens schichtig om zich heen kijken ,vooral op die weg waar die vrachtwagens je zowat de vouwen uit je broek cq de sokken uit je schoenen rijden! maar dan nog vond het wel heel erg leuk gedaan , en fantastisch mooie beelden . wat voor cameraatje ?? en blanche hou een bioscoop dag ,wel graag met chips, bier etc :lol: :lol: :lol: groetjes rene .
Nou Rene, je belt maar wanneer je tijd hebt. Bier en chips kan ik ook voor zorgen.
En als je teveel bier ophebt dan is er ook nog een logeerbed. :wink:

Gisteren het tweede gedeelte gekeken. Ik vind het leuk omdat het over fietsen gaat maar supersterk vind ik de film niet. Waarschijnlijk ook omdat hij zo aan het racen is. Ik ben op de fietst getsapt om de dingen wat beter in me op te nemen. Is Mexico echt zo eng gweorden. Ik ben er zo'n 9 jaar geleden twee keer geweest en heb het toen niet zo ervaren.
De film heeft inderdaad geen hoog "vakantie"fiets gehalte. Maar dit komt denk ik ook omdat dit niet de insteek van de maker is. Hij is een record jager. Maar net als Blanche vind ik het leuk omdat het over fietsen gaat :D.

De vorige documentaire "The Man Who Cycled The World" vond ik wat leuker omdat hier een grotere diversiteit aan culturen te zien is (al had het commentaar hierin ook wel een hoog sensatie gehalte). Ik heb nog ergens een zelf gemaakte DVD met de 4 afleveringen liggen, als je interesse hebt stuur dan even een PB.
Gisterenavond deel 3 bekeken. Roald die bij ons een weekendje logeert viel met de neus in de boter. Hij heeft gelijk alle drie de uitzendingen kunnen bekijken terwijl ik aan het koken was. Wij vonden deel 1 en 3 het beste. Maar we vonden wel dat hij maar bar weinig bekeken heeft van Zuid Amerika. Het was echt een race waarin hij mooie stukken in de Andes miste. Rene en Ellen, ik hou de documentaire nog een maand in bewaring. Dus bellen maar! :wink:

Trouwens de documentaire was geen goede reclame voor koga. :oops:
Blanche schreef:Het was echt een race waarin hij mooie stukken in de Andes miste.
Zonde! Die kleine dorpjes zijn écht gezellig! (Zo lang je in Peru niet te dicht bij de Apurimac-vallei komt.)
De drie delen staan in bepaalde piraten baaien... Uitzending gemist van de BBC gaat niet werken bij mij, maar het naar beneden laden lukt wel. We hebben zijn serie van rond de wereld ook gevolgd en vonden dat een leuk verhaal.

Deel 1 bekeken. Ik was even bang dat om de drie zinnen genoemd gaat worden hoeveel calorieën Mark nodig heeft, maar gelukkig blijft dat achterwege. Maar ligt het aan mij, of kent deze kerel maar één tempo, en dat is vol gas. Tjonge jonge... .

Wij vonden het ook wel een beetje overdreven om te spreken over uitdroging als om de 30 seconden een auto langs rijdt.

Wel mooi en goed gemonteerd zoals 1 continent in ongeveer een half uur de revue passeert. Aan de ene kant is het ook knap zoals hij alles in zijn eentje doet. Alleen qua beelden zou het leuk zijn als er nog een tweede man/vrouw mee zou zijn zodat je meer beelden van de interactie met de locals zou zien. Wat dat betreft staat de serie 'The Long Way Round' voor mij op nr. 1.

Groet
Eric
Trouwens de documentaire was geen goede reclame voor koga.
Waarom niet? De problemen die hij ondervond hadden wellicht voorkomen kunnen worden door tijdig en correct onderhoud. Ik heb niet echt het gevoel dat onderhoud prioriteit 1 is, ik snap dat je na een dag of 10 in het zadel geen zin hebt in je fiets onderhouden, maar als je maar door blijft rijden gaat alles een keer kapot. De kans op deze problemen zijn bij een dergelijk gebruik / onderhoud van een fiets niet kleiner bij een ander merk denk ik.

In the man who cycled the world heb ik regelmatig shots gezien met redelijk zachte banden...... Dan is het ook niet gek dat je wat vaker je plakspullen nodig hebt ;-)