Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Iran -> VISUM - Forum Wereldfietser

Iran -> VISUM

Ik wil via Italië (Firenze), Griekenland, Turkije (Izmir) richting Iran fietsen. Waar kan ik het beste een visum regelen. Eigenlijk fiets ik liever niet van Izmir via Ankara. Is een transitvisum voor 5 dgn een mogelijkheid en waar kan ik dit (het makkelijkste) regelen:?: Wie heeft er een goed :idea:

Hoi Peter,

't is al een tijdje geleden dat we door Iran hebben gefietst, augustus / september 1999. In die tijd was het geen probleem om een toerist visum (30 dagen) in Istanbul te krijgen, een toeristvisum in Ankara was onmogelijk en de verhalen gingen dat je in Erzurum heel gemakkelijk een toeristvisum kon krijgen. Voordeel van zo'n toeristvisum is dat je deze ook makkelijk weer voor 30 dagen kan verlengen in Iran.

Het nadeel van een transit visum was in 1999 dat je die lastig voor een langere periode dan deze was afgeven kon verlengen. En als dat al lukt kost je dat gewoon veel tijd (wachten etc.).

Postcards van de Lonely Planet geeft meestal de laatste informatie over dit soort visumellende. Ik lees net op de postcards sectie van de LP dat je in Erzurum nog steeds binnen twee dagen, en met een beetje meer geld, zelfs binnen een dag een toeristvisum voor 30 dagen kan krijgen.

Veel plezier in Iran, prachtig land.

Een collega van me is momenteel met de ligfiets door Iran aan het fietsen. Op de ligfiets site (www.ligfietsen.nl) staan zijn verhalen. Ook info over visum kun je daar vinden. Hij had geen problemen met een visum aanvragen. Zie verder zijn verhalen.
:!:

Op de ligfiets site (http://www.ligfietsen.nl) staan zijn verhalen.
Het zal wel aan mij liggen, maar waar op de site?