Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Outdoorwinkels - Forum Wereldfietser

Outdoorwinkels

Hallo,

Gezien mijn toekomstige fietstrip wil ik wat kampeerspullen vervangen maar loop daarbij aan tegen de kosten van bepaalde producten.
Ik oriënteer me steeds in het assortiment van Bever Zwerfsport, en vraag me dan tegelijk af of hetzelfde artikel ergens anders (Duitsland/België?) niet goedkoper te verkrijgen is.
Ik heb het over zaken als brander, drinkwaterpomp, storm/sneeuw tent, adventure food enz.

Kent iemand in Duitsland een outdoor winkel met een zelfde soort assortiment maar dan wat goedkoper?
Mijn tactiek is altijd eerst uitzoeken wat ik hebben wil en vervolgens uitzoeken waar het te krijgen is en waar het het goedkoopst is. Alleen voor kleding en andere maat-gevoelige zaken ligt dat anders, die koop ik in principe ook waar ik het pas. En Bever is niet met alles zo duur hoor. Dingen als branders en tenten ontlopen elkaar vaak niet veel in prijs in de verschillende winkels, ook niet in de omringende landen. Mijn ervaring is dat het vooral de 'smaak' van de koper is die een uitrusting duur maakt. :wink:
Wat je kunt doen en wat ik ook vaak doe is eerst in een winkel passen of uitproberen en dan via het internet bestellen.
Franke schreef:Wat je kunt doen en wat ik ook vaak doe is eerst in een winkel passen of uitproberen en dan via het internet bestellen.
Bestellen via internet vanaf een bron die ik niet goed kent vind ik erg onbetrouwbaar. :?
Florisfietser schreef:
Franke schreef:Wat je kunt doen en wat ik ook vaak doe is eerst in een winkel passen of uitproberen en dan via het internet bestellen.
Bestellen via internet vanaf een bron die ik niet goed kent vind ik erg onbetrouwbaar. :?
Er zijn heel veel gerenommeerde die èn via een winkel èn via internet verkopen of uitsluitend via internet. Zo koop ik al jaren mijn spullen en ik heb nog geen negatieve ervaring.
Je kunt goed shoppen in de UK!
Ik heb zelf goede ervaringen met http://www.ultralightoutdoorgear.co.uk, hij levert snel tegen scherpe prijzen én ook producten die niet op de site staan (effe mailtje sturen). Verder kan je ook goed terecht bij http://www.cotswoldoutdoor.co.uk.
Zoek verder even op het forum op shoppen in de UK.
Ik heb toendertijd een Katadyn waterfilter bij www.wildwasser-laden.de gekocht, dat scheelde toen toch € 90 op €330!
Nu is ie nog steeds € 40 goedkoper dan bij Bever. Andere prijsvergelijkingen:
Primus Omnifuel € 15 goedkoper
Nordisk Pasch Si tent € 50 goedkoper

Veel shop-plezier en groetjes,
Ali
ik ben met mijn "verlang lijst" naar Bever gegaan en gevraagd wat de totaalprijs van de hele lijst wordt bij afname in 1 keer. Een klein beetje onderhandelen (zorg ervoor dat je de prijzen van de producten die je elders goedkoper hebt gezien bij je hebt). Ik heb toen in totaal nog iets minder betaald dan als ik alles los bij verschillende winkels had gekocht. Verder heb ik ook op reiskosten en verzendkosten bespaard. Een ander voordeel vind ik, als je een garantie kwestie krijgt hoef je niet uit te zoeken wat je waar hebt gekocht en hoe je je garantie kan claimen.
Franke schreef:Wat je kunt doen en wat ik ook vaak doe is eerst in een winkel passen of uitproberen en dan via het internet bestellen.
Dat vind ik niet echt eerlijk. Je maakt namelijk wel gebruik van de faciliteiten van de winkel, wat de reden is dat de prijzen vaak ietsjes hoger zijn dan via internet. Maar dat is een persoonlijke overweging natuurlijk.

Overigens ben ik fan van de Decathlon. Die hebben veel goede kampeer- en fietsspullen voor weinig geld. Qua outdoorartikelen hebben ze wel een beperkter assortiment dan bijvoorbeeld de bever.
Heb zelf goede ervaringen met http://www.outdoorfair.de
Mleek schreef:Overigens ben ik fan van de Decathlon. Die hebben veel goede kampeer- en fietsspullen voor weinig geld.
Dan moet de wel de goede spullen van de prullen kunnen onderscheiden want die is er daar ook erg veel. En aan de prijs is het niet te zien.
Leon
Ook ik behoor tot degenen die het weinig elegant vinden in een echte winkel advies te halen en vervolgens voor een paar centen minder elders te kopen. Als dit gebruik wordt blijven er alleen nog maar winkels zonder service etc over.
Wim
Wim schreef:Ook ik behoor tot degenen die het weinig elegant vinden in een echte winkel advies te halen en vervolgens voor een paar centen minder elders te kopen. Als dit gebruik wordt blijven er alleen nog maar winkels zonder service etc over.
Helemaal met Wim eens.

Waar ik nogal eens wat van mijn gading tegenkom zijn de ouderwetse dumpwinkels. Vaak goed spul voor een redelijke prijs.
Wim schreef:Ook ik behoor tot degenen die het weinig elegant vinden in een echte winkel advies te halen en vervolgens voor een paar centen minder elders te kopen. Als dit gebruik wordt blijven er alleen nog maar winkels zonder service etc over.
Wim
.
200% mee eens, sterker nog er zullen weinig in éénoogopslagwinkels overblijven en er komen nog meer snelle en grotere vrachtwagens(logistiek) op jouw (fiets)weg, die je van je fiets zullen rijden in b.v. 30 of 30km zones, omdat door de klant een snelle service wordt gewenst. Internetwinkels hebben zeker ook, minder direct zichtbare, nadelen.
Ik woon in zo'n 30km straat van 1km, waar de logistiek met 70/80km per uur soorheen raast. Helás mais vrai!
DriesBa schreef:
Wim schreef:Ook ik behoor tot degenen die het weinig elegant vinden in een echte winkel advies te halen en vervolgens voor een paar centen minder elders te kopen. Als dit gebruik wordt blijven er alleen nog maar winkels zonder service etc over.
Wim
.
200% mee eens, sterker nog er zullen weinig in éénoogopslagwinkels overblijven en er komen nog meer snelle en grotere vrachtwagens(logistiek) op jouw (fiets)weg, die je van je fiets zullen rijden in b.v. 30 of 30km zones, omdat door de klant een snelle service wordt gewenst. Internetwinkels hebben zeker ook, minder direct zichtbare, nadelen.
Ik woon in zo'n 30km straat van 1km, waar de logistiek met 70/80km per uur soorheen raast. Helás mais vrai!
Soms koop ik ook wel iets via internet. De prijsverschillen met 'gewone' winkels lopen soms zeer hoog op. Maar mijn principe is in ieder geval ook dat, als ik iets via internet bestel, ik de nodige informatie ook maar op die manier (of via tijdschriften, vrienden, ...) moet bekomen. Je informeren in een winkel, kleding er passen, ... en dan goedkoop via internet bestellen vind ik niet correct.

Het nadeel dat Dries aangeeft vind ik trouwens ook belangrijk. De dag dat de transportsector moet opdraaien voor alle kosten die ze veroorzaken (dus ook de milieukost, de kost van verkeersonveiligheid, ...), dan zullen heel veel internetwinkels verdwijnen en zullen hun prijzen aanzienlijk stijgen.

En als iedereen alles via een internetwinkel besteld dan zal het eindresultaat ook zijn dat in de eerste instantie 'gewone' winkels hun prijzen alleen maar nog kunnen doen stijgen om financiëel niet ten onder te gaan en dat uiteindelijk goede winkels met een degelijke vakkennis en service verdwijnen.

Ik heb trouwens ook een probleem met winkels als Decathlon. Zulke winkels bieden weliswaar een behoorlijk goede prijs-kwaliteitsverhouding. Ze vormen ook de nagels aan de doodskist van winkels met een goed assortiment en degelijke service.
DriesBa schreef:
Wim schreef:Ook ik behoor tot degenen die het weinig elegant vinden in een echte winkel advies te halen en vervolgens voor een paar centen minder elders te kopen. Als dit gebruik wordt blijven er alleen nog maar winkels zonder service etc over.
Wim
.
200% mee eens, sterker nog er zullen weinig in éénoogopslagwinkels overblijven en er komen nog meer snelle en grotere vrachtwagens(logistiek) op jouw (fiets)weg, die je van je fiets zullen rijden in b.v. 30 of 30km zones, omdat door de klant een snelle service wordt gewenst. Internetwinkels hebben zeker ook, minder direct zichtbare, nadelen.
Ik woon in zo'n 30km straat van 1km, waar de logistiek met 70/80km per uur soorheen raast. Helás mais vrai!
Eens met Wim.

Driesba: de spullen die je in een 'echte' winkel koopt, worden daar niet door Harry Potter naar toe getoverd. Die worden door dezelfde logistiek vervoerd die bij jou veuls te hard door de straat dendert.
Pedalero schreef:Driesba: de spullen die je in een 'echte' winkel koopt, worden daar niet door Harry Potter naar toe getoverd. Die worden door dezelfde logistiek vervoerd die bij jou veuls te hard door de straat dendert.
Toch is er een groot verschil tussen een geregelde levering aan een winkel en het transport veroorzaakt door de een massa individuen die allerlei spullen aan huis geleverd willen krijgen, en dat het liefst binnen 24 uur na hun bestelling.
De geregelde levering aan een winkel moet je vergelijken met de geregelde levering aan het depot van de webshop. Dat kun je tegen elkaar wegstrepen.

Het transport van de webshop naar de klant omschrijf je als volgt:
Revanho schreef: het transport veroorzaakt door de een massa individuen die allerlei spullen aan huis geleverd willen krijgen, en dat het liefst binnen 24 uur na hun bestelling.
Dat moet je dus vergelijken met de manier waarop mensen van en naar de winkel gaan om hun spullen te kopen. Veel mensen doen dat lopend, op fiets of met OV, maar minstens zoveel mensen doen dat met de auto.

Een auto heen en weer laten rijden om een slaapzak te kopen (traditionele winkel) of een postbode/koerier die een route rijdt om een slaapzak af te leveren (website), maar ook allerlei andere pakjes voor andere mensen bezorgt? Volgens mij valt dat niet automatisch uit in het voordeel van de traditionele winkel.
Ik koop niet zo graag iets via internet als ik het bedrijf in kwestie niet ken. Zo heb ik ook wel moeite met Marktplaats. Sta daar te wantrouwend tegenover. Ik heb wel eens iets via internet gekocht, maar dat was via een erkende winkel die ik ook ken.
Mijn oorspronkelijke vraag was eerder bedoeld voor mogelijke winkels (in het buitenland).

Maar ik heb er wat over zitten nadenken... De kosten die zo'n uitje met zich meebrengen wegen al snel niet meer op tegen het voordeel.
Eigenlijk heb ik helemaal niet zoveel extra voordeel gezien voor spullen waar ik interesse in het zoals tenten of branders. Ja hooguit een paar tientjes maar dat ben je hoe dan ook wel kwijt met de post of een trip.
DriesBa schreef:
Wim schreef:Ook ik behoor tot degenen die het weinig elegant vinden in een echte winkel advies te halen en vervolgens voor een paar centen minder elders te kopen. Als dit gebruik wordt blijven er alleen nog maar winkels zonder service etc over.
Wim
.
200% mee eens, sterker nog er zullen weinig in éénoogopslagwinkels overblijven en er komen nog meer snelle en grotere vrachtwagens(logistiek) op jouw (fiets)weg, die je van je fiets zullen rijden in b.v. 30 of 30km zones, omdat door de klant een snelle service wordt gewenst. Internetwinkels hebben zeker ook, minder direct zichtbare, nadelen.
Ik woon in zo'n 30km straat van 1km, waar de logistiek met 70/80km per uur soorheen raast. Helás mais vrai!
Ik zou de gemeente aanschrijven want de opzet van een 30km zone is dat de wegindeling zo moet zijn dat er eigenlijk niet harder dan 30 á 40 gereden kan worden.
Dat er tot wel 80km/h kan worden gereden bewijst dat de weg uitnodigt tot harder rijden.
De gemeente hebben een ook plicht daarin en zelfs boetes kunnen aangevochten worden.
http://www.flitsservice.nl/phpBB/juridi ... 22550.html
Een bord met 30 maakt het nog geen 30km zone, bloembakken, drempels, geen voorrangsweg of rotondes, versmalde rijbanen, verboden voor vrachtwagens e.d doen dat wel.