Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstassen set - Forum Wereldfietser

Fietstassen set

Hoi allen,

ik wil eind van deze zomer een mooie fietstocht gaan maken. Heb al een nette 2e hands Giant randonneur aangeschaft. Verdiep me nu in de wondere wereld der fietstassen. Prachtige ortlieb / vaude en overige merktassen gezien maar wat is dat spul duur..
Dus ik zoek een net 2e hands setje tassen, liefst compleet (voor/achter/stuur).

groet!

eric
Crosso Twist Small.
Vandaag is dat € 64,29.
Zien er wel mooi uit.
In NL te krijgen?
kende het merk niet
Bij mijn weten niet.
Vandaag is het € 64,53, en volgens mij was het een aantal weken geleden nog ergens in de € 5x,xx ... :roll:
Het gewicht en de simpele uitvoering spreken me wel aan.
Robertjan schreef: Het gewicht en de simpele uitvoering spreken me wel aan.
En het volume ook :D

Ik ga deze site eens goed bestuderen. Ziet er interessant uit.
Je kunt tegen komen dat er problemen zijn geweest met de ophanging. Maar die is in 2009 of juist nu in 2010 weer verbeterd.
Eric54 schreef:Verdiep me nu in de wondere wereld der fietstassen. Prachtige ortlieb / vaude en overige merktassen gezien maar wat is dat spul duur..
Koop eens een thermoshirt van een goed merk, of trekkingsokken.
Voordeel van de bekende tassen is dat je twee sporen kunt doorlopen:
1. Je blijft fietsen en blijft ze gebruiken. Omdat ze zo lang meegaan zijn ze uiteindelijk helemaal niet duur.
2. Je verkoopt ze tweedehands. Met de bekende merken gaat dat erg goed. Met andere merken is dat aanzienlijk minder.
De basic-versies gaan altijd het best.
Succes,
Leon
Allen bedankt voor de reakties!

@ RobertJan, dank je voor de link. Die tassen zien er inderdaad strak, degelijk en eenvoudig uit. mooi.

@ Leon, ja, je hebt gelijk en ik snap de logica. En ik snap ook best dat kwaliteit betaald moet worden. Maar het is inderdaad ook zo dat ik naast de tassen nog een voordrager, tentje, matje, slaapzak, kleding etc. moet aanschaffen. En dat allemaal nieuw en van goede kwaliteit wordt me wat te duur in een keer.

Ik speur nog rustig even verder naar goed 2ehands spul,

Groet!

eric
Wellicht allang voorzien....
Ik heb een set Agu waterdichte fietstassen, voor- en achtertassen. Tevens over de bagagedrager een opbergmogelijkheid. Zijn geheel nieuw, met label er nog aan. Nooit gebruikt ivm cancelen fietsvakantie. Nieuwprijs 130 euro, mogen weg voor 80 euro

Groet
Hier wat tips:
Je hebt geen voortassen nodig als je minder meeneemt. Lege voortassen plus voordrager wegen alleen al 2-2,5 kg. Gebruik wat je aan geld bespaart door zonder voortassen te rijden om compactere uitrusting (vooral slaapspul) te kopen, zodat je die voortassen ook niet nodig hebt. Dat is ook nog eens lichter, zodat je uiteindelijk vele kilo's lichter uitkomt. Het is een keuze, maar het kan.
Ortlieb City Line is een stuk goedkoper, en ook nog eens lichter. De Ortlieb Plus Special Edition is wat duurder, maar nog weer lichter: http://www.outdoorworks.de/index.php?si ... ng&lang=en
Natuurlijk is dit allemaal een kwestie van smaak, maar het is de moeite waard te bedenken of het iets voor jou is.
Wim