Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reitsma en Silvretta - Forum Wereldfietser

Reitsma en Silvretta

We vertrekken over 1,5 maand via de Benjaminse (Amsterdam - Rome) richting Zwitserland en Oostenrijk. We volgen de Benjaminse tot ongeveer aan de Bodensee en willen dan (waarschijnlijk via Feldkirch en Bludenz) de Silvretta over.
Op zoek naar dit stukje route (vanf de Bodensee dus), lees ik dat de oude Reitsma deze weg, over de Silvretta, volgde. Klopt dit en is er misschien iemand die mij een oud boekje van Reitsma kan bezorgen ? Of is er een andere fietsroute die dit stukje beschrijft ?
Dankjulliewel !
Hallo Eve,

De 'nieuwe' Reitsma gaat over de iets lagere en minder steile Arlbergpas. Maar voor de 'sportieve' fietser beschrijft Reitsma nog steeds de nu alternatieve route over de zwaardere Silvrettapas!

Luc Oteman
Hey
Ik ben onlangs in een bijna rechte lijn van gent naar gaschurn gefietst. Dat ligt op zo'n 5km van de wintersperre richting Bielerhohe (waar jullie heen willen). Ik ben met de fiets niet verder geraakt, want er lag nog een serieus pak sneeuw. Maar de bielerhohe is formidabel, het zou zeker een hoogtepunt in de reis zijn.
Of je het qua helling ziet zitten kun je hier checken:
http://www.climbbybike.com/nl/beklimmin ... 68#profile
Iedereen die tot in Feldkirch geraakt zou dit moeten aankunnen denk ik.
Van de Bodensee kun je iets na Rorschach de vallei inrijden, de bergen van vorarlberg (A) links, die van sankt gallen (CH) rechts. Grenspostje uitkiezen, rustig tot in Feldkirch, dan keuze tussen krinkeldewinkel naar Bludenz of verstand op nul en de grote baan volgen (stukken met, stukken zonder fietspad). Van Bludenz tot St. Gallenkirch fietspad op mooie afstand van de baan. In gaschurn laatste bevoorrading...
Doe het, ik ben stikjaloers :wink:
groetjes lars
Hoi eve,

12 jaar geleden was dit mijn eerste grote fietstocht, naar Rome toe.
Ik heb dus de oude Reitsma boekjes welke idd over de Silvretta gaat, je mag ze van mij hebben. Stuur maar een pb tje of een mailtje.

Groetjes lars
Ja als de conditie oke is en het weer mooi, dan is de Bielerhohe vele malen mooier dan de Arlbergpas. Schitterende uitzichten op de bergtoppen van de Silvretta. Beter dan het doorsteken van een skidorp bij de arlberg.
De afdaling naar Landeck is fraai.
Succes!
Dank voor jullie reacties.
Wij hebben zowel de Silvretta 2000 als de Arlbergpas 2007 gefietst. Vond de Silvretta mooier.

Harry
De mooiste binnenkomer in Italie is via de Spluegenpas. Lees ook de belevenis van Dries van Agt in een ouder nummer van ons tijdschrift De Wereldfietser.
Ik sta op het punt terug te fietsen uit de Dolomieten. De arlbergpas is dan heel steil. Zou in die richting de silvretta niet beter zijn? Wim
Vorig jaar de andere kant van de Silvretta gefietst.

Afbeelding

Het is een serieuze pas en behoorlijk steil. De aan rij route vanaf het oosten lijkt mij minder leuk. Erg druk en een vervelende weg. We hadden hem als afdaling in de regen en dat was zelfs niet fijn.

http://luddo.freehostia.com/Alps2013/Alps2013.htm