Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Online kaartjes kopen Deutsche Bahn - Forum Wereldfietser

Online kaartjes kopen Deutsche Bahn

Op de website van de Deutsche Bahn staat dat je via je creditcard online kaartjes kunt kopen via je laptop en mobiel. Kaartjes kun je thuis afdrukken of als mms toesturen op je mobiel.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en als je bij de DB een kaartje van een nederlandse stad naar een duitse stad koopt, doet de NS (conducteur) dan niet moeilijk als je hun zo'n pdfje laat zien ?
heb hier nog geen ervaring mee
wel weet ik dat dit een hoog aangeschreven website is. Echter niet transparant (pas na de creditcard betaling zie je hoeveel de rit je uiteindelijk gekost heeft :s )
Je moet wel aan de conducteur je creditcard tonen ter verificatie, dus iemand anders creditcard gebruiken om een kaartje te bestellen (of voor iemand anders boeken) gaat niet. Wat ook goed werkt is het treinkaartje per post op te laten sturen. Die kaartjes zijn dan niet op naam itt het online ticket.
De tovenaar schreef:Je moet wel aan de conducteur je creditcard tonen ter verificatie, dus iemand anders creditcard gebruiken om een kaartje te bestellen (of voor iemand anders boeken) gaat niet.
Niet per se. Als je een account aanmaakt op de website van de DB, kun je ook een ander document, bijvoorbeeld een bankpasje (geloof ik) of een identiteitsbewijs opgeven als verificatie voor de conducteur, zodat je dus wel de creditcard van iemand anders kan gebruiken. Het kaartje is dan evengoed wel persoonsgebonden, maar wel aan jou, niet aan de eigenaar van de creditcard.

Reizen met zelf uitgeprinte tickets ga ik over twee dagen uitproberen.
hallo,

al enkele malen via de website van DB een treinreis geboekt en de tickets thuis zelf afgeprint,
het enige wat ze bij ons telkens vroegen was een identiteitskaart, de site vermeld idd dat je ook je creditkaart moet kunnen tonen, maar deze werd ons nog nooit gevraagd,
op de tickets staat een scancode, draag er zorg voor dat deze niet beschadigd of gekreukt is,

vanuit Belgie (Luik naar Aken) deden de conducteurs van de NMBS niet moeilijk over de zelf afgeprinte tickets,

de prijs die ik moest betalen via mijn creditkaart was steeds correct de prijs die de site van DB vermeld had.

Onze ervaring met DB is over het algemeen heel positief te noemen.