Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Icelandair Amsterdam-Reykjavik - Forum Wereldfietser

Icelandair Amsterdam-Reykjavik

Gevlogen traject: Amsterdam - Keflavik/Reykjavik
Datum: Juni-juli 2010
Vervoerstarief fiets: 28 Euro per enkele reis
Toegepaste verpakkingswijze fiets: Gewoon met derailleurbescherming en luchtkussensplastic in de VK-fietshoes
Fiets tevoren aangemeld?: Ja
Ervaringen: Voor de fiets moet bij Icelandair op Schiphol contant betaald worden. Pinnen of Credit card is niet mogelijk.
Op de luchthaven van Keflavik komt de bagage zeer snel. Als je pech hebt moet je lang lopen van de gate naar de bagageband. Er is geen rollend tapijt met "Mind your step!". Er staat duidelijk aangegeven waar de fietsen komen. Ook de fietsen komen snel. Je kunt ook bij aankomst nog even langs de taxfree shop. Er is een pinautomaat, maar in IJsland betaalt men veel met de creditcard: ook voor een kop koffie.
2 km van de luchthaven is motel/camping Alex. Alex verkoopt gasblikjes (diverse soorten prik en ventiel). Alex heeft een ruimte om verpakkingsmateriaal op te slaan. Bij terukomst zat het hok wel vol: meer dan 50 van die ondingen van fietsdozen!
De terugvlucht ging vrij vroeg: 7:55 uur, maar Alex heeft een pendelbusje met aanhanger waarin fietsen kunnen. Wel vooraf aangeven dat je meegaat. Je kunt je fiets dus in alle rust de avond voor vertrek inpakken.
Er vertrokken rond mijn vertrektijd negen andere vluchten van Icelandair, maar het inchecken liep echt op rolletjes: wat een efficientie! Ik hoefde niet naar een speciale balie voor mijn fiets te betalen, maar de incheckdame vroeg mij om mijn creditcard en het was geregeld. Onmiddellijk kwam ook een andere dame op mij af om mijn fiets op te halen.
Prettige service voor fietsers bij Icelandair op deze luchthaven. Kunnen we als vereninging de Wereldfietser daarvoor een prijs uitrijken?
Misschien een idee voor de volgende buitenlandtocht. :wink:
Leuk om te lezen dat dat allemaal zo soepel gaat. Wij vertrekken volgende week woensdag naar IJsland. Hopen dat het bij ons net zo op rolletjes loopt.

Bless

Gerben en Marjan
Ik vloog afgelopen zondag in de avond terug van Kevlavik met Icelandair. Iets minder prettig verlopen als bij Bert, maar uiteindelijk zeer tevreden.
Door een computerstoring werkte de self-service-automaten niet waardoor iedereen dus bij de balie moest inchecken. Ik kon dit doen bij balie 25 t/m 36 of zo. Echter waren er maar twee, en later eentje bemand. Dit zorgde voor erg lange wachttijden, en met ruim een anderhalf uur wachten ben ik uiteindelijk naar een aparte balie gegaan en aangegeven dat mijn vlucht over een kwartier ging. Daar is meteen gebeld en kon ik inchecken. In alle hectiek niets hoeven te betalen voor de fiets en als een razende naar de gate gerend, die uiteraard in de uiterste hoek van het vliegveld was. Net op tijd bij het vliegtuig waar men op mij stond te wachten.
Jammer van de storing en onderbezetting, maar een 10 voor de uiteindelijke service.

Trouwens in Reykjavik zomaar Bert tegen het lijf gelopen!!