Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met de trein terug van de Noordkaap - Forum Wereldfietser

Met de trein terug van de Noordkaap

Sinds dit jaar kunnen fietsen mee in de trein van Narvik in het noorden van Noorwegen, via Zweeds-Lapland naar Malmo
Een gewoon treinkaartje is vanaf 799 Zweedse Kronen. De fiets kost 99 Kronen en voor 200 Kronen heb je een couchette.
Zie: http://www.veolia-transport.se/tmpl/XSt ... anguage=EN
Van Malmo neem je de trein naar Kopenhagen en vanuit de Deense hoofdstad gaat een CityNightLine naar Nederland.
Bert, wat zijn dit nou voor berichten? Nu breng je me weer op het idee om volgend jaar naar de Noordkaap te gaan fietsen . . . en terug met de trein. :wink:
Ik sluit me aan bij Leo. (alleen voor Leo: wat voor onbegaanbare weg zullen we nu weer eens verzinnen :D ).

Hoe zit het trouwens met bagage. De website meldt: Only one bicycle and one piece of luggage allowed per passenger.
Als de bagage van de fiets moet, heb je ineens teveel bagage?

Maar een idee is het wel, dat fietstochtje enkele reis.

Peter
Peter M schreef:Ik sluit me aan bij Leo. (alleen voor Leo: wat voor onbegaanbare weg zullen we nu weer eens verzinnen :D ).

Hoe zit het trouwens met bagage. De website meldt: Only one bicycle and one piece of luggage allowed per passenger.
Als de bagage van de fiets moet, heb je ineens teveel bagage?

Maar een idee is het wel, dat fietstochtje enkele reis.

Peter
Er staat niets over maximum afmetingen en gewicht van het bagagestuk. Wellicht kun je het net als bij de KLM doen: al je fietstassen in een Turkentas.
Dat brengt me ook wel op ideeën! :) Zouden ze ook tandems meenemen op die treinen?
Horizonfietsers schreef:Dat brengt me ook wel op ideeën! :) Zouden ze ook tandems meenemen op die treinen?
Vraag het aan de Costumer Service! Het mail-adress staat op de site.
Fantastisch nieuws!!!
Niet meer de lange saaie autorit naar Zweden en de verplichting om daar rondjes (.....) te fietsen.
Prima prijzen ook.
Fiets met de bus mee is ook een optie. In Scandinavie is dat meestal geen probleem. Ik nam zelf een nachtbus vanaf Oulu naar Helsinki en daarna boot naar Duitsland. Trein is ook altijd mooi.
Vanaf Narvik kun je ook de bus naar Fauske nemen en daar op de trein naar Trondheim - Oslo stappen. Trein door Noorwegen is toch een stuk leuker dan door Zweden als je het mij vraagt.

Vanaf Oslo kun je met de veerboot naar Kiel, dat is een leuke en comfortabele optie. Vorig jaar kostte het me vier dagen om van Honningsvag naar Delft te komen, en dat was een heel aangename manier om afscheid te nemen van mijn reis.

Maar dit jaar op de fiets uit en thuis, het moet maar eens uit zijn met dat laffe gedoe ;)

grtjs, Waltertje
Hoe ver ligt Noordkaap van Narvik vandaan?
Martin E. van Doornik schreef:Hoe ver ligt Noordkaap van Narvik vandaan?
Naar Narvik of Fauske is behoorlijk ver (Noorwegen is geen klein land). Er zijn busverbindingen van Honningsvag naar Tromso en door naar Narvik of Fauske.

Tromsø – Honningsvåg

No direct bus connection. One daily bus departure to Alta. Stay overnight in Alta then continue to Honningsvåg, 1-2 daily departures.


http://www.destinasjontromso.no/english ... romso.html
Wanneer je op de Noordkaap bent geweest kun je ook de boot naar Tromso en de volgende morgen de bus verder naar Narvik en Fauske nemen. Om 6.15 vertrekt de Hurtigruten vanuit Honningsvag en om 23.45 komt deze aan in de stad Tromso waar je op de brug op weg naar de camping de zon niet onder kan zien gaan! Klein beetje dure grap vergeleken met de bus, die boot kost met fiets tussen de 150 en 200 euro dacht ik, maar een bijzondere ervaring is het wel om langs de kust en door de fjorden te varen. In Hammerfest heb je nog tijd genoeg om een leuk poolmuseumpje te bezoeken.
In Tromso zou je je ook nog wel een dag kunnen vermaken in musea. Dan duurt je vakantie nog lekker een dagje langer.

Loes.
Hoi Bert,

mocht dat niet meer dan? Op mijn terugtocht van de Noordkaap ben ik ook met de trein van Narvik naar Stockholm gegaan. Het is al weer wat jaartjes geleden, dat wel.
Martin E. van Doornik schreef:Hoe ver ligt Noordkaap van Narvik vandaan?
Vanaf Honningsvag, het stadje 30 km onder de Kaap, gaat een bus naar Narvik. Deze doet er een (lange) dag over en je moet een paar keer overstappen, maar dat gaat netjes: de bussen wachten op elkaar en het personeel helpt je uitstekend met fiets en bagage.

Vlakbij het busstation in Narvik is een jeugdherberg, daar kun je de nacht doorbrengen, vlakbij zit ook een uitstekend café-restaurant. De volgende ochtend rond 7:00 vertrekt de bus naar Fauske.

Grtjs, Waltertje - getergd door mooie herinneringen
waltertje schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Hoe ver ligt Noordkaap van Narvik vandaan?
Vanaf Honningsvag, het stadje 30 km onder de Kaap, gaat een bus naar Narvik. Deze doet er een (lange) dag over en je moet een paar keer overstappen, maar dat gaat netjes: de bussen wachten op elkaar en het personeel helpt je uitstekend met fiets en bagage.

Vlakbij het busstation in Narvik is een jeugdherberg, daar kun je de nacht doorbrengen, vlakbij zit ook een uitstekend café-restaurant. De volgende ochtend rond 7:00 vertrekt de bus naar Fauske.



Grtjs, Waltertje - getergd door mooie herinneringen
Voor de trein naar Malmo hoef je niet zo vroeg je bed uit. Deze vertrekt op zondag om 10:55 uit Narvik en is de volgende dag om 13:14 in Malmo. ruimschoots dus de tijd om in Kopenhagen op de CNL te stappen naar Amsterdam. Ook nog ruim de tijd om de stad te bekijken. Kopenhagen is een echte fietsstad! Het eerste deel van de treinreis vanaf Narvik gaat over een prachtige route. Daarna slaap je voornamelijk. Selamat tidur!