Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beste (fiets)reisverzekering? - Forum Wereldfietser

Beste (fiets)reisverzekering?

Mijn huidige reisverzekering is niet echt bedoeld voor fieters.
Hebben julli tips voor een goede reisverzekering met wereldekking waar de fiets ook goed verzekerd is?

alvast bedankt!

Blanche

Je heb zg doorlopende reisverzekeringen. Dat is een verzekering die je voor een jaar afsluit. Alle vakanties die je in dat jaar doet ben je verzekerd. Ook als je een weekendje naar Limburg gaat. Voorwaarde is wel dat er een betaalde overnachting in zit. Dus een dagtochtje of overnachten bij je moeder geldt niet. Via de Fietsvakantiewinkel en Asian Way of Life (AWOL) kun je ook een doorlopende reisverzekering afsluiten waarbij de fiets is meeverzekerd. Er zijn diverse pakketten. Let wel op de maximale termijn van een reis. Er kan een limiet in zitten van vier maanden of een half jaar.
Bij de ANWB kun je bij een doorlopende reisverzekering je fiets bijverzekeren voor de periode dat je weggaat. Moet je wel steeds opnieuw doen.
Zie verder: www.fietsvakantiewinkel.nl, of www.awol.nl

bert sitters schreef:Zie verder: www.fietsvakantiewinkel.nl, of www.awol.nl
Hoi,
Ik snap dat er een komma van het eerste adres af moet, maar ik kan op beide sites niets vinden over verzekeringen :(
Ik verzeker mijn fietsreizen tot nog toe per dag via de fietsvakantiewinkel (toch..) of via Cycletours. Een keertje bellen is genoeg. Een normale continuverzekering voor mijn fiets is niet te betalen en zoveel weken per jaar ga ik toch niet op vakantie. De prijs voor een paar weken valt behoorlijk mee.
Groetjes, Leon

Inderdaad Leon, Asian Way of Life en de Fietsvakantiewinkel hebben niets over hun speciale reisverzekering voor de fiets op hun site staan terwijl zij die verzekeringen wel hebben. Gewoon even bellen, of via 'contact' op de site even een mailtje sturen.

Ik kreeg net de nieuwe catalogus van Bever Zwerfsport waarin ook sprake is van reisverzekeringen voor actieve buitensporters.
Die verzekeringen worden verkocht in de zaken van Bever, en er zou meer informatie te vinden moeten zijn op <http://www.oudoorpolis.nl>. Op het moment dat ik dit schrijf, blijkt die site echter onbereikbaar te zijn. Via Google vind ik wel<http://www.noxbox.nl/outdoorpolis/>, wat de juiste site lijkt te zijn.

Ik heb het zelf nog niet op mijn gemak bekeken, maar misschien is dit iets?

Martijn