Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga Randonneur of Koga World Traveller gezocht damaes (54) - Forum Wereldfietser

Koga Randonneur of Koga World Traveller gezocht damaes (54)

Wie heeft er een Koga Randonneur of Koga World Traveller Lady te koop ?
Vermoedelijk maatje 54 (1m75 lang).
Mailen aub : quick_flupke2004@yahoo.co.uk
Saar
Waarom wil je een damesmodel? Die frames zijn slapper en daarmee minder geschikt voor gebruik met (veel)bagage. Als je zelf licht bent en minder dan 15 kg bagage meeneemt zal het wel meevallen. Maar waarom zou je met een suboptimaal frame willen rijden?
Wim
Hallo Saartje,

Wim heeft helemaal gelijk, je kunt beter het herenmodel nemen.
Mijn vrouw rijdt al jaren op een heren Worldtraveller en is blij dat ze deze beslissing genomen heeft. Voorheen reed ze de dames versie van de Giant Expedition en zelfs als ik haar fiets, eventjes, naar boven reed viel mij dat geswabber ook op. Met afdalen is het dan helemaal een crime. Heb ik natuurlijk niet zelf gedaan omdat zij dan wel weer wilde rijden.
Mijn vrouw is 165 cm lang en rijdt op een 54 cm frame, misschien is deze maat dan toch iets te klein voor je.
Laat je gewoon even opmeten bij een fietsenman dan weet je zeker dat je het goede frame krijgt.

Succes,

Hans Stalpers
Waar je bij herenframes wel weer op moet letten is dat ze niet te lang zijn. Vrouwen hebben vaak een relatief kort bovenlichaam, en dan zit je bij een herenframe al snel wat te uitgestrekt. Dat laat zich wel een beetjke corrigeren met een kortere stuurpen, maar ook niet meer dan een beetje.
WIm
Hallo,
Hartelijk dank voor jullie reacties ! Ik had er helemaal nog niet over nagedacht om met een mannenfiets te rijden. Ben zelf dus 1m75, heb lange benen en kort bovenlichaam. Dus ja, ik zal mij sowieso dan maar beter laten meten.
De reden waarom wij deze fietsen zoeken is ...
... Wij reden beiden tot hiertoe met respectievelijk een mtb trek en een canondale. Als we een rondreis maakten, opteerden we tot hiertoe altijd voor een bagageservice.
Ondertussen zijn we ouders van twee kleine dochters, sleurt vriendlief de fietskar en nog steeds zonder bagage.
We zouden stilaan willen opteren voor de aankoop van degelijke trekfietsen en toch overschakelen op fietsvervoer mét bagage maar voorlopig nog zonder kampeerspullen omdat we niet beschikken over een lichtgewichttent voor vier personen en die uitgavekosten nog wat willen uitstellen.
De trekfietsen zouden voorlopig alleen in Europa gebruikt worden, de kindjes zijn nog veel te klein om verder te reizen en bovendien nog te klein om lange afstanden mee te doen (de oudste begint zich stilaan te vervelen in de kar en wil regelmatig de benen strekken).
Saar
Misschien moet je eens in een heel andere richting gaan denken: een tandem met een lage achterkant. Ons beviel dat geweldig, zie http://www.tandemclub.nl/Kinderen_verhalen.html
Wim