Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verslag Eurobike 2010 - Forum Wereldfietser

Verslag Eurobike 2010

Wij waren woensdag 1 september op Eurobike; de grootste fietsbeurs van Europa.
En ach, foto's zijn zo statisch, dus hebben we maar een filmpje gemaakt.

Met Herr Schmidt, Gerrit Gaastra, Stefan 'Schwalbe' Treling, en nog meer mensen die veel weten.

Bedankt voor deze overzicht Eric, zag er leuk uit.

Vraag me af of de idworks BB wat is voor wereldfietsers, hij kan wel lang mee gaan maar als ie stuk gaat.... sta je.

Wat komt voor 2012? Magura's voor de racestuur?
Geweldig filmpje Eric. Leuk dat je dit gemaakt hebt. Geeft een prachtige indruk van mijn nieuwe verlanglijstje :-)

En ik ben het eens met Karin, de bruine schoenen zijn mooier dan de zwarte!
Leuk filmpje dat naar meer smaakt. Bedankt!
Een technisch detail: de beelden zijn goed, het geluid minder.
Gebruik de volgende keer een externe microfoon en koptelefoon
en hou de microfoon zo dicht mogelijk bij de bron.
Omgevingsgeluid wordt minder dominant dan nu.
Hoogtepunten voor mij waren de Ergon pedalen voor gewone schoenen, en de nieuwe SONdelux SL naafdynamo met geintegreerde contacten door de vork in plaats van stekkertjes (niet voor bestaande fietsen).
Wim
Inderdaad, ik zat me trouwens af te vragen hoe dat werkte. Gelukkig was er op hun site een plaatje. Afbeelding
Prachtig he? Geen lelijke draadjes, en als je midden in de nacht je band moet plakken is het wielsteken weer een stuk makkelijker.
Wim
Voor zo lang als het duurt natuurlijk.
Leon (net terug van stukjes onverhard waarbij al snel takjes tussen vanalles komen)
Yes!
Wat een leuk filmpje!
Twee nadelen aan het nieuwe/toekomstige SON systeempje;
- als je een aftakking wilt, gaat dat lastiger dan nu met het splitstekkertje dat bij de E-werk wordt meegeleverd.
- Van de vork naar het lampje heb je nog steeds een kabeltje lopen.
Maar wel bijzonder.

Han, ik als ex-geluidstechnicus ben mij van mijn tekortkomingen bewust. Ik zou eigenlijk met draadloze reversmicrofoons moeten werken, maar die gebruik ik alleen voor op reis. En een richtmicrofoon heb ik ook, maar dan moet er eigenlijk gehengeld worden. Dat haalt de spontaniteit en de lol er vanaf en dit was zomaar een probeerseltje. Maar wellicht dat ik volgend jaar gewoon een richtmicrofoon op mijn cameraatje plaats. Als wij zin hebben om te filmen...
Eric Schuijt schreef:Twee nadelen aan het nieuwe/toekomstige SON systeempje;
- als je een aftakking wilt, gaat dat lastiger dan nu met het splitstekkertje dat bij de E-werk wordt meegeleverd.
- Van de vork naar het lampje heb je nog steeds een kabeltje lopen.
Maar wel bijzonder.
Een koppeling naar een E-werk kan je gewoon verderop maken. En zolang het draadje heel blijft, is het een mooi systeem.

Oh, en de sfeer er om heen wil ik blijven horen, dus volgende keer graag weer met de zelfde microfoon. :twisted:

Hoe smaakte die snoepjes overigens?
Eric Schuijt schreef:Maar wellicht dat ik volgend jaar gewoon een richtmicrofoon op mijn cameraatje plaats. Als wij zin hebben om te filmen...
Hopelijk hebben jullie zin want zo'n beursbezoek aan huis is wel handig!
Sfeer in geluid is leuk, maar verstaanbaarheid vind ik wel belangrijker. Van sommigen heb ik niet kunnen verstaan wat ze zeiden.
Die spanner/derailleurbeschermer van Koga vind ik eng. Over die vlakke pedalen heb ik mijn twijfels.
Het nuttigste voor mij lijkt me ongetwijfeld de fietsschoen met vibramzool.
Een goede tweede die zeppelin, zodat ik kan zien of de weg ergens toe leidt. (11 min 56 sec) :wink:
Leon
Frank schreef:Inderdaad, ik zat me trouwens af te vragen hoe dat werkte. Gelukkig was er op hun site een plaatje. Afbeelding
Lijkt een mooi plek om sand,water corrosie etc te gaan verzamellen, om te zorgen dat je een lekker hoog overgangs weerstand krijgt 8)
Leuk filmpje.... goede sfeerimpressie!

Dat GPS dingetje... wie maakt dat?

Groet
Interessant filmpje, volgend jaar misschien zelf eens Eurobike aandoen...

Naam van die gps kon je van z'n tshirt aflezen ;) Hier meer info erover: http://www.o-synce.com/en/product-navi2move-spec.html
Lijkt me niet zo praktisch voor fietsreizen, tenzij het opgeladen kan worden met de naafdynamo en lijkt mij ook niet dat je zoals met de auto een adres kan ingeven zodat hij zelf de weg berekent...
En ze hebben blijkbaar ook een reclamefilmpje gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=99oYxYCf3UA
Je moet op de o-synce Navi2move waypoints (via de PC) ingeven en hij is met je naafdynamo op te laden (usb). Hij is minder geavanceerd dan de betere Garmins, maar hij weegt slechts 50 gram (vijftig dus) en het is een symphatiek bedrijf.

Ik ga twee maanden fietsen in Malawi en zal wat dingen uitproberen, ook waarschijnlijk de Navi2move, maar misschien ook wel de Garmin GPSMAP62st.
Die Flat Pedal PC2 van Ergon zien er interessant uit!
Heeft iemand ze al ergens te koop gezien?

Gee
Ik heb een paar besteld om te testen. Maar ik ben bang dat het nog even duurt voordat ze in de winkel liggen. Houd het op volgend jaar.
Shane schreef:
Wat komt voor 2012? Magura's voor de racestuur?
Van Magura zou ik niks verwachten

De HS11/33 zijn tenminste voor 2011 wat mij betreft grondig verknalt met een lelijke vormgeving van de remgrepen met losse plestik kapjes om kwijt te raken.


Wel zag ik al 5 verschillende mechanische -hydraulische converters om hydraulische schijven aan kabel remgrepen te knopen.
mountainbiken met een racestuur!
W