Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstocht a.s. zaterdag (17 april) - Forum Wereldfietser

Fietstocht a.s. zaterdag (17 april)

Hallo allemaal,

wie heeft er zin om met een groepje medewereldfietsers a.s. zaterdag een stuk te gaan fietsen? Plan is om rond 11:30 te vertrekken vanaf station Den Haag CS en vervolgens door de prachtige duinen richting Noordwijk en vervolgens via het mooie Groene Hart van Nederland weer terug richting Den Haag.
Af te leggen afstand, ongeveer 80 km.
Weersvoorspelling is perfect: zonnig en weinig wind.
Kortom: Wie gaat er mee? Graag reactie naar Freek@wereldfietser.nl

Groeten en tot zaterdag?

Freek
Da's een mooi ritje Freek,

Wanneer je de route volgt zoals je die beschrijft dan rijd je bij ons voor de deur langs. Wanneer je in Katwijk aan Zee op de Boulevard in noordelijke richting rijdt dan ga je de voorlaatste straat aan je rechterhand in (Te Brittenstraat). Wij wonen op de tweede hoek aan je rechterhand, tegenover een lelijk bronzen beeld). Het adres is E.A. Borgerstraat 26a.
Helemaal leuk wanneer jullie ook even afstapt en aanbelt.
Wanneer jij die Lidl-tas met chocola van Henk Burgler meeneemt dan zorgen wij voor koffie.
Afgesproken?
Maximaal dertig personen.

Groeten,

Dick en Els

Ha Dick en Els,

dat aanbod kan ik niet afslaan!!
De Lidl tas hangt al bijna aan m'n fiets, de chocolade is helaas op (maar anders smelt die toch met dit weer :lol: ) maar ik heb nog wel wat gevulde koeken en stroopwafels, is dat ook goed?

Hoogstwaarschijnlijk tot zaterdag!

Groeten,
Freek
Ik hoop dat die gevulde koeken niet al te ver over de datum zijn.

Als ik jou was dan zou ik m'n tocht met een kilometer of tien verlengen en even doorrijden tot Noordwijkerhout.
De tulpen staan in bloei!

Wij hebben vandaag onze Vittorio's opgehaald in heerhugowaard (opnieuw gespoten en opgebouwd, ze zien er uit als nieuw) en zijn door de bollenstreek naar beneden gereden.

S C H I T T E R E N D !

Dus je begrijpt dat wij zaterdag ook wel een stukje willen gaan fietsen. Wanneer je dus tussen Den Haag en Katwijk een beetje doortrapt dan ben je hier met de koffie en dan kunnen wij ook nog een rondje maken.

Tot zaterdag!

Dick

Dank voor de tip!

Is het misschien handig dat je een telefoonnummer doormailt (naar Freek@wereldfietser.nl), dan leg ik zaterdagochtend even contact hoe laat ik in Katwijk denk te zijn.
Kunnen jullie je na de koffie bij ons aansluiten.

Groeten,
Freek

Hierbij een korte impressie van de fietstocht voor degenen die hem gemist hebben:

Eerst rijden we door het mooie duinlandschap van Zuid-Holland. Het zonnetje schijnt, er staat weinig wind, dus heerlijk fietsweer. Het is druk met andere fietsers in de duinen. Vlakbij de afslag naar Wassenaar staat Dick ons al op te wachten. We rijden verder door naar Katwijk, waar Els de koffie al klaar heeft staan. De gevulde koeken en de stroopwafels smaken prima. Daarna gaan we door de duinen naar Noordwijk en vervolgens passeren we schitterend in bloei staande bollenvelden. Het ruikt hier heerlijk en de vele prachtige kleuren zijn bijna oogverblindend. Dick en Els nodigen ons uit om te blijven eten. Die gastvrijheid kunnen we niet afslaan. Na het eten blijft het erg gezellig en voor we het weten is het donker. Tja, om nu nog naar huis te fietsen, zonder licht op de fiets…. Gelukkig hebben Dick en Els een logeerkamer met een paar bedden, dus kunnen we daar de nacht doorbrengen, om de volgende ochtend weer met het zonnetje op het hoofd terug te fietsen.
Zondagochtend staan we op met zonneschijn, maar zodra we op de fiets stappen, begint het een beetje te regenen. Ook staat er een harde zuiden wind (wind tegen dus). De thermometer geeft 10 graden aan. Een half uur later 9, weer een half uur later nog maar 8…. Brrrr. Daar rijd je dan, korte broek, t-shirtje en zomerjasje… Half bevroren, nat en koud, komen we thuis, na een prachtige fietstocht en een geweldig leuk weekend.
Dick en Els: nogmaals hartelijk dank voor de gastvrijheid!!

Freek
Weet je freek,

ik vind het een heel aardig initiatief van je, om zo af en toe een pretentieloos fietstochtje met een paar leden door je eigen streek te organiseren.
Je kletst wat met elkaar en leert op een andere manier naar bekende dingen te kijken. Dat kan heel inspirerend zijn.
het klinkt suf en afgezaagd maar het is iets dat echt navolging verdient.

Dus, leden overal... wanneer je zin hebt om in de komende zomer een dagtochtje te trappen... meld dit dan op dit forum. Er is altijd wel iemand die zin heeft om mee te gaan.

Wij vonden het, zo met z'n zessen (erwin en Margriet waren er tenslotte ook bij) iets wat zeker navolging verdient.

Leuk idee dus Freek!

Sluit me hierbij helemaal aan bij het verhaal van Dick en Els

Ik heb me uitermate goed vermaakt, niet alleen met fietsen, maar ook de andere "dingen" erom heen. "suf en afgezaagd" waren zeker niet de kreten die bij mij boven kwamen drijven, Dick :wink:
Niet in de laatste plaats ook door de grote gastvrijheid van Dick en Els. Goed weekend was het, en bedankt daarvoor!

Bij deze dus ook het seizoen voor "spontaan initiatief" voor dagtochten (en wie weet wat meer) geopend (?)


Ronald