Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 26" wiel met naafdynamo kopen - Forum Wereldfietser

26" wiel met naafdynamo kopen

Beste kenners,

Ik wil graag een 26 inch wiel laten spaken met een Shimano DH-3N80 naafdynamo of zomogelijk kant en klaar bestellen. Ik dacht aan Rose, maar daar zie ik alleen 28 ". Iemand een tip voor een scherp geprijsde en goede bron?
Je zou hem door een fietsenmaker kunnen laten maken. Maar dan moet die wel goed kunnen spaken. 'Mijn' fietsenmaker uit Kielwindeweer zou het denk ik wel kunnen doen maar ik weet niet of die Shimano heeft. hij is meer van het Son type...
In Nederland maakt m-gineering in Kiel Windeweer heel goede wielen voor een erg nette prijs. In Duitsland heb je http://www.meilenweit.net voor als het (misschien) wat goedkoper moet. Realiseer je goed dat het belangrijkste onderdeel van een wiel de wielbouwer is.
Wim
Voor 276 euro heb je een Son.

http://www.vittorio.nl/index.php?module ... ticleID=23

Is misschien iets te duur voor je.
Leo van Lierop schreef:Voor 276 euro heb je een Son.

http://www.vittorio.nl/index.php?module ... ticleID=23

Is misschien iets te duur voor je.
Ik hoop wel dat ze bij de Son dynamo's van de lagering en smering afblijven ;)
Als je in de buurt van den haag woon wil ik het wel voor je spaken.

Mario
Beste meedenkers,

Na een hoop gepuzzel, wikken en wegen, ben ik eruit; Ik heb een wiel besteld bij BIKE-COMPONENTS.DE. Even afwachten of hij netjes gespaakt is, maar voor geen 100 Euro ben ik klaar. Hij is overigens voor ritten in het donker op mijn ligfiets, zodat degelijkheid niet de hoogste prioriteit heeft (licht wel).
Het is de DH-3N72 naaf geworden. Deze schijnt heel behoorlijke afdichtingen te hebben en niet teveel verlies als hij niet aanstaat. Op mijn vakantiefiets heb ik een SON en die bevalt prima maar is te fors aan de prijs voor dit doel.
PS Wat krijg je bij de LBS toch een hoop onzin verhalen te horen (viel snel af dus). Verder aardige mensen hoor, maar ik ga nooit met ze in discussie :shock: . Bike-components.de is voor mij nieuw, dus ik moet nog even afwachten of het een rond of vierkant wiel wordt. :(

Bedankt en groeten,

Marc
geelfietsje schreef:Beste meedenkers,

Na een hoop gepuzzel, wikken en wegen, ben ik eruit; Ik heb een wiel besteld bij BIKE-COMPONENTS.DE. Even afwachten of hij netjes gespaakt is, maar voor geen 100 Euro ben ik klaar. Hij is overigens voor ritten in het donker op mijn ligfiets, zodat degelijkheid niet de hoogste prioriteit heeft (licht wel).
Het is de DH-3N72 naaf geworden. Deze schijnt heel behoorlijke afdichtingen te hebben en niet teveel verlies als hij niet aanstaat. Op mijn vakantiefiets heb ik een SON en die bevalt prima maar is te fors aan de prijs voor dit doel.
PS Wat krijg je bij de LBS toch een hoop onzin verhalen te horen (viel snel af dus). Verder aardige mensen hoor, maar ik ga nooit met ze in discussie :shock: . Bike-components.de is voor mij nieuw, dus ik moet nog even afwachten of het een rond of vierkant wiel wordt. :(

Bedankt en groeten,

Marc
Marc, je hebt 'm nou een paar maanden. Is dat wiel een beetje behoorlijk gemaakt?
Ik heb hem een paar maanden. Hij geeft geen krimp, maar meer dan 1000 km heb ik er niet mee gefietst en ik heb ook geen onverwachte kuilen getrotseerd.
Ik ben tevreden, maar heb hem dus niet echt op de proef gesteld.
In de sneeuw/gladheid ga ik nooit op de ligfiets overigens :oops:

Marc