Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste reis afgerond:9.200 kilometer, 19 landen - Forum Wereldfietser

Eerste reis afgerond:9.200 kilometer, 19 landen

Beste fietsers,

Het leek me leuk om een linkje naar mijn site te zetten voor degenen die geïnteresseerd zijn.

Na mijn afstuderen heb ik een tweedehands Koga Traveller, fietstassen en andere benodigdheden gekocht. Twee weken later ben ik zonder ervaring en training op de bonnefooi vertrokken. Omdat het mijn eerste reis was, heb ik veel gehad aan dit forum, vandaar ook dit berichtje. Met vragen als hoe ik de grens tussen Polen en Oekraine kon oversteken kreeg ik al snel goede informatie.

De reis heeft 4,5 maand geduurd (waarvan twee weken vakantie in Kroatië). In totaal heb ik 19 landen bezocht en 9.200 kilometer afgelegd. Ik heb alles per fiets en boot afgelegd. De enige treinreizen waren een kort stukje in Polen van 200 kilometer om zeker te zijn dat ik de WK-finale kon bekijken en de terugreis vanuit Frankrijk. Helaas kon ik niet op tegen de mistralwinden bij Marseille, vandaar dat ik besloten had om de trein terug te nemen (wat niet mijn initiële plan was).

De volgende keer zou ik wat beter materiaal kopen. Zo had ik de Koga in framemaat 54 gekocht (ik ben 1.82 lang). Maar gelukkig heb ik het er prima mee kunnen doen. Ik heb er een mooie ‘internationale’ fiets aan overgehouden. Zo heb ik Poolse remmen, enkele Zweedse spaken, een Slowaakse ketting en tandwielen, en Tsjechische banden.

Als voorbereiding heb ik de fiets- en wandelbeurs bezocht en ben daar direct lid geworden van de Wereldfietser. Op deze manier heeft de vereniging er een enthousiast fietser erbij.

Groet,
Paul Compen

Link website: http://www.compen.net
Link foto’s: http://picasaweb.org/paulemans1
Mooie reis!
Leuk idee om de foto's zo te groeperen.

En veel plezier met de orientatie op nieuw materiaal en een nieuwe trip!

Gee
Geweldig om zo maar te vertrekken (en je tocht ook af te maken). Had je het laatste stuk "meegenomen" was je door de 10.000 km gegaan. Leuke foto's.