Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 26inch niet-alu frame, kadermaat 59 tot 61 - Forum Wereldfietser

26inch niet-alu frame, kadermaat 59 tot 61

Ik was eigenlijk van plan om rond deze periode een nieuwe fiets aan te schaffen om er tegen het voorjaar mee richting het oosten te vertrekken. Maar pech dicteert me de wet, en het zal me niet lukken. Ik werkte dit voorjaar in oost-afrika voor een agent die ik hier niet mag vernoemen, en dit heeft me ferm in gevaarlijke situaties geholpen, met niet-wijze resultaten. Ik denk dat je op mijn website hier wel meer over kan uitvissen.

Nu ben ik met de gedachte "tijdelijk" als verkoper gestart bij AS-adventure (de eigenaars van Bever sport), om dan op die manier op een leuke manier een potje te sparen. Ik denk dat ik een fiets met Rohloff en dit soort stukken wel even mag vergeten, en dat ik beter ga uitkijken naar goedkopere oplossingen. Daarom dacht ik van een oude 26inch stalen koga World traveler (of soort gelijk kader) te kopen en zelf volledig met een XT en HS33 te monteren. Mijn vereisten zijn vooral: een stevige niet-aluminium kader met 26inch formaat banden. Bij voorkeur via lugs ineen gezet. Ik heb via mijn werk op alle courante onderdelen al 25% korting, en dat helpt natuurlijk wel. Ook het feit dat ik bij AS misschien wel eens zou kunnen opklimmen in de ladder betekend me wel wat.

Lakschade interesseert me niet, aangezien hij een nieuw laagje+tekeningetje van mij zal krijgen. Een goed functionerend balhoofd echter, zou ik erg fijn vinden. Hoewel ik dankzij Martin en pech in Noorwegen al weet hoe ik zoiets vervang :-S

van beenlengte heb ik een 61 van onderlijf en een 59 van bovenlijf. Nu denk ik dat alles daartussen wel goed kan zijn. Nu ben ik 61 gewoon. Maat 58 valt misschien nog over te twijfelen.

PS: iemand een idee van een fiets-merk die de betere stalen fiets maakt en in grote getallen kan leveren? Ik denk dat AS-adventure voor die fabrikant dan een enorme boost kan beteken.
ottovelo schreef:Daarom dacht ik van een oude 26inch stalen koga World traveler (of soort gelijk kader) te kopen en zelf volledig met een XT en HS33 te monteren.
Als van een goede WTR de onderdelen zover versleten zijn dat ze allemaal vervangen moeten worden kun je je afvragen of dat nog de moeite is. Het frame zal dan ook het nodige geleden hebben - wegens tienduizenden km - en nieuwe onderdelen zijn niet geodkoop, zelfs -25%.
Daarentegen zijn er regelmatig goede WTR's of fietsen van die strekking te koop die nauwelijks gebruikt zijn, en dan bedoel ik <5000 km.
Recycle heeft
Misschien is dit een leuk kader om op te bouwen: http://www.re-cycle.nl/opruiming_trekking_hybride.htm, even scollen, zeker van onbetwiste kwaliteit.
Leon
Frames van de Koga World Traveller zijn Alu en geen staal

Groet,

Paul Snoeij
Paul Snoeij schreef:Frames van de Koga World Traveller zijn Alu en geen staal

Groet,

Paul Snoeij
Nu wel ja, mar de oude niet...
Stalen frames hebben dikwijls een véél langere levensduur dan alu, daarmee wil ik geen alu.
ottovelo schreef:PS: iemand een idee van een fiets-merk die de betere stalen fiets maakt en in grote getallen kan leveren? Ik denk dat AS-adventure voor die fabrikant dan een enorme boost kan beteken.
Zou wel leuk zijn als AS fietsen van VSF Fahrradmanufaktur of dergelijke zou beginnen verkopen in België... Vooral als er dan af en toe ook een leuke actie is ;)
Lasse schreef:
ottovelo schreef:PS: iemand een idee van een fiets-merk die de betere stalen fiets maakt en in grote getallen kan leveren? Ik denk dat AS-adventure voor die fabrikant dan een enorme boost kan beteken.
Zou wel leuk zijn als AS fietsen van VSF Fahrradmanufaktur of dergelijke zou beginnen verkopen in België... Vooral als er dan af en toe ook een leuke actie is ;)

Ja, ik ga momenteel ook wat afwachten, een beetje de kat uit de boom kijken...
U zoekt een stalen fiets, ik heb een stalen frame te koop. Deze kunt u naar believen met een Rohloff naaf of een Shimano groep uitrusten.
Zie: http://wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic ... expedition
Succes,
Kees