Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 3 november 2010 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 3 november 2010

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug. Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig. Denk aan je verlichting en opvallende kleding.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 3 november, 1 december, 5 januari, 2 februari, 2 maart en 6 april. Tot nu toe waren de weersomstandigheden nog nooit een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.

Tot ziens.
Koert Schouten
Dat het weer herfst is, zullen we weten. Bries kracht 4, overwegend droog, niet te koud maar ook weer fietsen in het donker. Nou ben ik geen Wilders fan maar met zijn voorstel voor het afschaffen van de wintertijd heeft hij een punt. Dat scheelt weer een uur daglicht bij het Rondje Amsterdam.
Nu heeft fietsen in het donker ook wel wat; vooral met een sterrenhemel of een dik pak versgevallen sneeuw. Maar dat staat voor morgen nog niet op het programma. Heb je een idee voor een leuke route? Kom er gerust mee.
Koert Schouten schreef:Heb je een idee voor een leuke route? Kom er gerust mee.
zoiets?
Amstel-langs A2-Ouderkerker plas-Holendrecht-Ouderkerk-Amstel-Middelpolder-Amstel. 28 Km, misschien wel genoeg met dit weer?
De brug over de Holendrecht is weer open dus als het niet te hard regent kan worden doorgefietst naar de Winkel (34 Km).
Frank,

Het is een mooie route en biedt genoeg mogelijkheid om nog uit te wijken en er stukken aan toe te voegen. Het stuk door de Amstelveense polder hebben we zelfs nog nooit eerder gedaan.

Tot vanavond.
Weerbericht ziet er goed uit!
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla ... am/4058223
De route ook, Frank.

Ik hoop erbij te kunnen zijn.

Jimbo
1840 uur....nog op kantoor....dat wordt voor mij geen Rondje Amsterdam vanavond helaas.
:cry:
Excuses, het was niet de regen maar het was marktplaats dat me weerhield.
Ik zocht al een tijdje naar een goeie gebruikte hardtail. Vanmiddag werd er een aangeboden, ben er direkt op afgegaan. Toen ik terug kwam (met fiets) waren jullie al onderweg. Dit is 'm
De banden (Conti. Sport Contact 26x1.3 in goede staat) zijn vanaf morgen gratis af te halen, evenals het zadel (Fizik Pavé ook prima).
Had graag meegefietst.
Frank
Wow - wat een prachtig Santos, Frank!
Dikke banden eronder en lekker off-road ermee!
Enjoy.
James
Ondanks de miezerregen verschijnen toch 1 vrouw en 3 man aan de start. Hoewel hij schitterde door afwezigheid, volgen we toch goeddeels de route van Frank. (Frank, weet je zeker dat je geen gestolen fiets hebt gekocht? Wie wil er nou van z'n mooie Santos af?).
Vanaf de Febo volgen we de westelijke Amsteloever tot de Kalfjeslaan. Vanaf hier zigzaggen we door de Amstelveense Bankraspolder om bij de brug van Ouderkerk de Amstel over te steken. Via de Ronde Hoep Oost en het riviertje de Winkel bereiken we Abcoude, waar we een heerlijke warme chocolademelk scoren. Erik is er dan achter gekomen dat hij zijn broek voor de Febo op het bankje heeft laten liggen; compleet met mobieltje en portefeuille. Eén telefoontje leert dat de broek er nog ligt, compleet met inhoud. We ronden hierna het Abcouder meer en langs de Holendrecht en Angstel komen we weer bij de brug over de Amstel uit. Dan is het alleen nog maar rechtuit naar de Berlagebrug.

Het was weer bere gezelig. Liedje, Martijn, Erik, ik ben trots op jullie dat jullie zonder mopperen weer en wind trotseerden.
hoop dat je mooi weer hebt.