Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe fiets kopen - Forum Wereldfietser

Nieuwe fiets kopen

Ik ben opzoek, naar een fiets om mee naar mijn werk te gaan. Ik wil een gewone stadsfiets, voor een scherp prijs. Het liefst heb ik een damesfiets of een omafiets, dus een fiets met een lage instap. Ik ben bereid 400 euro te betalen, meer dan dat heb ik er niet voor over. Tenzij het echt een .... is. :D
FlorisDreeftak schreef:Ik ben opzoek, naar een fiets om mee naar mijn werk te gaan. Ik wil een gewone stadsfiets, voor een scherp prijs. Het liefst heb ik een damesfiets of een omafiets, dus een fiets met een lage instap. Ik ben bereid 400 euro te betalen, meer dan dat heb ik er niet voor over. Tenzij het echt een .... is. :D
Veel fietsenmakers in grote welvarende (vinex-)woonwijken in niet-studentensteden hebben een enorme omzet aan nieuwe (dure en electrische) fietsen en hebben daarom rijen prachtige tweedehandsjes buiten staan voor rond de 400 euro. Met garantie, eerste beurt en misschein wel een betere standaard en nieuwe remblokjes. Vooral op het einde van de lente is het soms een waar koopjesfeest.
Succes,
Leon
Hallo Floris, Ik raad je een omafiets aan. Ze fietsen heerlijk en zijn niet zo duur. Omafietsen zijn ook de meest verkochte fietsen, ik zou zeggen dat het komt omdat de kwaliteit top is.
Als het inderdaad om een stadsfiets gaat voor beperkte afstanden, zou ik kiezen voor een goedkope fiets, inderdaad een omafiets of iets dergelijks. Bij Gamma, Praxis, Wehkamp, Hema, Decathlon, etc. kom je regelmatig fietsen tegen voor € 150,= tot € 200,=. Daarmee kan je in het algemeen 3 tot 5 jaar rijden (mits 'ie niet gestolen wordt) en dan koop je een nieuwe.

Gerd
P.S. hier is een website met tips en info over het kopen van een omafiets! Misschien handig om even naar te kijken.
NickyMaarten schreef:Hallo Floris, Ik raad je een omafiets aan. Ze fietsen heerlijk en zijn niet zo duur. Omafietsen zijn ook de meest verkochte fietsen, ik zou zeggen dat het komt omdat de kwaliteit top is.
Wat raar, als ze zo lang meegaan zou je zeggen dat er juist wéinig van verkocht hoeven te worden.
Leon
Schei toch uit... Een omafiets wordt vooral veel verkocht omdat het trendy is om op zo'n ding te rijden. Door de luie hoek van de zitbuis rijden ze heel relaxed.. Maar om hem voor woon werk verkeer te gebruiken is het niks. Je kan er weinig vaart op maken en je moet met 2 handen de bocht door.

Kijk liever voor een normale stadsfiets met niet teveel toeters en bellen. Laat lekker die Gamma prutzooi links liggen en koop een fatsoenlijke fiets. Een goede 2e hands is natuurlijk ook een aanrader.

http://www.robsbikeshop.nl/stadsfietsen ... sprit.html
Ik vraag mij af of dit forum de juiste plek is om advies in te winnen voor de aanschaf van een stadsfiets met lage instap. Niets ten nadele van stadsfietsen hoor, schitterende dingen... Marktplaats staat er vol mee.
GerdC schreef:Daarmee kan je in het algemeen 3 tot 5 jaar rijden (mits 'ie niet gestolen wordt) en dan koop je een nieuwe.
Na wegwerpzakjes, wegwerpfototoestellen, wegwerptandenborstels, ... nu ook wegwerpfietsen!

Het kan natuurlijk wel, maar persoonlijk gruw ik van dat wegwerpdenken.

Bovendien mag je er zeker van zijn dat als een fiets na 5 jaar 'op' is, dat er daarvoor al een lange periode is dat de fiets al allerhande mankementen gaat vertonen die het comfort en vaak zelf de veiligheid niet bepaald ten goede komen.
NickyMaarten schreef:Omafietsen zijn ook de meest verkochte fietsen, ik zou zeggen dat het komt omdat de kwaliteit top is.
IK zou zeggen omdat de prijs zo laag is. Er zijn vast en zeker 'omafietsen' van goede kwaliteit te vinden, maar een 'omafiets' is geen kwaliteitsgarantie.
NickyMaarten schreef:Hallo Floris, Ik raad je een omafiets aan. Ze fietsen heerlijk en zijn niet zo duur.
Ze fietsen heerlijk in vergelijking met ...? Een nieuwe omafiets zal zeker aangenamer rijden dan menig oud wrak, maar als iemand die beweert dat een 'omafiets' heerlijk rijdt dan vraag ik me toch af hoeveel verschillende soorten kwaliteitsfietsen die persoon al getest heeft.
Mijn dochter heeft een Gazelle Omafiets. Ze zou beter moeten weten, maar met iets anders kun je blijkbaar niet verschijnen. Ze rijden als een rijnaak. Wat een ramp. Een tweedehands Gazele Impala is dan al heel wat beter. Als je klein bent is een Gazelle Maxinette nog beter (lichter, sneller sturend). Ik zou een sportieve singlespeed fiets proberen te kopen.
Wim
Wim schreef:Mijn dochter heeft een Gazelle Omafiets. Ze zou beter moeten weten, maar met iets anders kun je blijkbaar niet verschijnen. Ze rijden als een rijnaak.

Ik heb in een ver verleden ook wel eens zo'n ding*) als stadsfiets gehad. Maar als ik haast had nam ik de Bickerton**), die reed namelijk beter!


*) uiteraard wel een echte van Hollandsch fabrikaat, niet zo'n stuk Neusperrmull cum BSO uit de bouwmarkt dat dubbel klapt als iemand achterop springt

**) wereld slapste vouwfiets: http://www.bickertonbicycles.co.uk/
Ik heb uiteindelijk een 2dehands old dutch gekocht op Marktplaats. Tot nu toe ben ik er meer dan tevreden mee.

Bedankt voor alle reacties.