Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van airport Rygge naar Oslo - Forum Wereldfietser

Van airport Rygge naar Oslo

Wij gaan per vliegtuig naar Rygge Oslo en we nemen de fiets mee. Omdat we daar pas 's avonds aankomen kunnen we niet naar Oslo fietsen. Heeft iemand een idee op welke manier we met de fiets van airport Rygge naar Oslo kunnen geraken?
Gewoon met de trein zie http://www.en.ryg.no/kat/000009.asp voor meer info. Overigens is er ook een leuke camping bij Larkollen dat is maar 12km van het vliegveld in zuidelijke richting op het uiterste puntje van het schiereiland

Ronald
Ook op het eiland bij Moss is een mooie camping aan de fjord, waar wij de laatste dag van de buitenlandtocht 2010 van de Wereldfietsers heb overnacht. Let wel op: het betreft de camping aan de westzijde, aan de oostzijde van het eiland is ook nog een nudistencamping!
hermanbeyers schreef:Wij gaan per vliegtuig naar Rygge Oslo en we nemen de fiets mee. Omdat we daar pas 's avonds aankomen kunnen we niet naar Oslo fietsen. Heeft iemand een idee op welke manier we met de fiets van airport Rygge naar Oslo kunnen geraken?
Ik ken de omgeving wel. Als je toch ’s avonds op Rygge landt, is het nogal werk om zo laat je tent op te zetten en dan eten klaarmaken. Je kunt het beste de jeugdherberg van Moss nemen. Niet-leden (van Stayokay bijvoorbeeld) betalen wel een toeslag. Lekker op je eigen gemak bijkomen van de vliergreis. Daar ben ik zelf geweest, zie mijn eigen foto onder. Mijn fiets staat bij de trap voor de ingang. Rygge ligt zelf 70 km van Oslo vandaan en Moss ligt 10 km van Rygge. Daarna kun je op de andere dagen wel kamperen. Het eiland dat voor Moss ligt, heet Jeløy. Øy is Noors voor eiland.
Ik wil wel waarschuwen dat de toegangsweg (Mossevejen) naar Oslo wel gevaarlijk smal en zeer druk is met aan de rechterkant hoge rotswanden en aan de linkerkant de Oslofjord met wat huizen pal naast de weg. Daar gaat de snelweg E6 over op tweebaans. Ik heb zelf over het trottoir moeten fietsen, aan de linkerkant (in 1975 en 2004). Hoewel je minder van het prachtige uitzicht over de Oslofjord kunt genieten, adviseer ik je om over de Solvejen te fietsen, die loopt een blok oostelijker evenwijdig naast de Mossevejen.

http://www.hihostels.no/english/Hostels ... rway/Moss/

Afbeelding