Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: Fietsers met een bijdrage voor een goed doel. - Forum Wereldfietser

Gezocht: Fietsers met een bijdrage voor een goed doel.

Dag beste mensen,

In Juni 2010 is een kleine groep fietsers van start gegaan van Nieuw Zeeland naar Tokyo naar Londen en uiteindelijk Rio de Janero. Dit is een project onder de naam "Bike the Earth" (www.biketheearth.net). Onderweg geven zij trainingen over duurzaamheid en persoonlijke groei. Zelf ben ik van plan om van Tokyo naar Londen mee te fietsen en onderweg practische trainingen te geven over ecologische sanitatie en zonnencollectoren. Die trainingen heb ik ook gedaan in een 3 jarig project in Centraal Azie. Chris le Breton, een proffesionele milieu facilitator, zal trainingen geven over coaching and facilitatie en tevens een symposium over milieu en spiritualiteit (http://awakeningthedreamer.org/)

Wij zoeken nog meer fietsers, facilitatoren en sponsoren. Kun jij is toevoegen aan dit initiatief en ben je gemotiveerd om deel te nemen, dan horen wij dat graag. De trainingen en workshops die onderweg gehouden worden, worden veelal gefinancierd door locale organisaties. We hebben computers en een projector bij ons. Andere kosten als visa, eten en af en toe een fiets reparatie moet elke fietser zelf bekostigen. In niet westerse landen hoeft dat niet zoveel geld te zijn. We slapen onderweg in tentjes en zullen natuurlijk regelmatig worden uitgenodigd door locale mensen.

Hier vind je meer informatie
www.biketheearth.net
http://www.justgiving.com/fedde-jorritsma

Hartelijke groeten
Fedde

ps tot en met 5 januarie ben ik op vakantie daarna zal ik op de reacties reageren.
Ik begrijp niet zo goed hoe je duurzaamheid en vliegen naar Nieuw Zeeland samen op durf te noemen. :roll:
een proffesionele milieu facilitator,
Een wat??

(afgezien v.d. spelling...)


groet Marieke
Even opgezocht
"facilitator: Een facilitator begeleidt groepsprocessen om de kennis die in de groep aanwezig is naar voren te brengen Hierbij probeert een facilitator een groep sterker te maken door hen hun unieke sterke en zwakke punten te laten waarnemen en versterken."

Professionele milieu facilitator = ??
Noot moderator :
Bericht verplaatst naar 'commercieel nieuws'.
De bedoelingen zijn goed maar het blijft een oproep om geld te verzamelen, al dan niet door het verzamelen van mede-fietsers. 'Resigenoten' heeft een iets ander doel.
Persoonlijk voel ik me altijd ongemakkelijk met dit soort oproepen voor goede doelen. Ik ben er niet van overtuigd van de boodschap, ken ook de mensen niet en weet niet of het geld goed terecht komt. Fedde, kom eens met wat persoonlijke berichtgeving aan uit je hart geschreven (en dan klaag ik niet eens over de spelfouten) waarom dit project bekendheid aandacht moet hebben.
tja, mijn posting over het Burgerinitiatief “Nederland krijgt nieuwe energie”, kwam ook op de "achtergrond" sectie van het forum.
Wat een postmoderne hippie-bullsh*t is dit zeg. Alsof er onderweg ook maar iemand op jullie zit te wachten.
Ga dan ergens een schooltje, weeshuis of ziekenhuis opknappen/bouwen. Daar hebben mensen misschien nog iets aan.
Aha, en raad eens in wat voor kantoor ze zijn gehuisvest?

"United Religions Initiative Office" :lol:

Gewoon een sekte als je het mij vraagt.
DeFietsreiziger schreef:Aha, en raad eens in wat voor kantoor ze zijn gehuisvest?

"United Religions Initiative Office" :lol:

Gewoon een sekte als je het mij vraagt.
"The United Religions Initiative (URI) is a not-for-profit organization aims at promoting enduring, daily interfaith cooperation, to ending religiously motivated violence, and to create cultures of peace, justice and healing for the Earth and all living beings."

Gee
Rutger schreef:Persoonlijk voel ik me altijd ongemakkelijk met dit soort oproepen voor goede doelen. Ik ben er niet van overtuigd van de boodschap, ken ook de mensen niet en weet niet of het geld goed terecht komt. Fedde, kom eens met wat persoonlijke berichtgeving aan uit je hart geschreven (en dan klaag ik niet eens over de spelfouten) waarom dit project bekendheid aandacht moet hebben.
[...uitspraken weggehaald door moderator...]
Dries, je bedoelt mij waarschijnlijk (Rutger) ipv Gunther.
Ik geef zelf nooit geld aan goede doelen. Als ik op reis ben, besteed ik het eerder aan mensen die een kamer verhuren of aan een oud vrouwtje die sinaasappels verkoopt, geef ze een cadeautje of fooi zonder dat ze erom vragen of bedelen. Ik koop zelfs dat lelijke poppetje zonder af te dingen. Volgens mij beter.

Ben overigens benieuwd naar de reactie van Fedde. Hij zal wel schrikken misschien? Maar als hij de discussie aan durft dan geven we hem natuurlijk alle kans.
Rutger schreef:Dries, je bedoelt mij waarschijnlijk (Rutger) ipv Gunther.
Ik geef zelf nooit geld aan goede doelen. Als ik op reis ben, besteed ik het eerder aan mensen die een kamer verhuren of aan een oud vrouwtje die sinaasappels verkoopt, geef ze een cadeautje of fooi zonder dat ze erom vragen of bedelen. Ik koop zelfs dat lelijke poppetje zonder af te dingen. Volgens mij beter.

Ben overigens benieuwd naar de reactie van Fedde. Hij zal wel schrikken misschien? Maar als hij de discussie aan durft dan geven we hem natuurlijk alle kans.
[ .. bericht aangepast door moderator..]
@ Moderators: bovenstaand bericht vind ik behoorlijk kwetsend.
Fedde wordt openlijk beschuldigd van oplichterspraktijken.
DriesBa schreef:Ik denk niet dat Fedde - misschien is dit een oproep aan hem? - zo gauw reageert; het is nl. kenmerkend voor omstreden verzoeken als deze dat je een balletje opwerpt en gokt op een beperkt aantal positieve reacties, dat is bij zo'n "sekte"-achtige instelling altijd mooi meegenomen. Elk schapie is er eentje. :evil:
Ik geef Marjan hier gelijk, dit moet niet kunnen. DriesBa moet eerst maar eens leren lezen, want in zijn bericht stelt Fedde dat tot en met 5 januari op vakantie is en daarna zal reageren. Dus ik vind deze aantijgingen ietwat voorbarig.
Ben het eigenlijk wel met Marjan en Sonali eens.

Ik had niet gezien dat hij pas na 5 januari kan reageren. Dus geef hem een (eerlijke) kans.

Ik heb Dries gevraagd zijn mening te nuanceren. Als hij dat niet doet, dan doe ik het voor hem.
Ik schreef al eerder dat we Fedde een kans moeten geven als hij terug is om op bovenstaande te reageren. Ik hou niet van vooroordelen en speculaties. Ben het daarom zeer met Marjan eens dat zo'n persoonlijke aanval niet kan! Alleen niet met de laatste regel over zeurderige, oude mannetjes. Dat is dan wel weer een niet genuanceerde opmerking (en vooroordeel). In trant van een persoon reageert ongefundeerd en in ineens is de hele Wereldfietserclub zo. Sorry. Ik bedoel dit overigens niet zeurderig.

Rutger
OK, mijn tekst sloeg slechts op dergelijke zaken in het algemeen, maar wellicht leest het anders dan ik feitelijk heb bedoeld. Mijn excuses daarvoor; ik heb echter geenszins de bedoeling mensen te kwetsen.

Wel ben ik zeer gekant tegen sektes en figuren die zonder scrupules proberen geld te werven voor instellingen die niet zoveel te doen hebben met wereldfietsers, maar wie ben ik: lid van Amnesty International, Greenpeace, Fietsersbond en ik zal hier zeker niet gaan colporteren voor vorenstaande verenigingen c.q. stichtingen, ook al heeft de laatste wel raakvlakken. Ik poogde in mijn reacties voorname(n)lijk in een opeenvolgende reeks van berichten iets te accentueren. Het is niet te algemeen gesteld en daardoor bij iedereen goed overgekomen en dat is een tekortkoming van mij en daarvoor mijn verontschuldigingen.
Trouwens dat van oude mannetjes....misschien ook wel kwetsend.....maar ja dan actie-reactie en dat kan niet de bedoeling zijn. Mea culpa.
nou, en als we dan toch over goede doelen hebben, dan trek ik nog maar eens Kiva uit de kast. Goede voornemens? Sluit je aan bij de Long distance bicyclists groep! Er zijn 27 leden, en dat mogen er best wel meer worden. :D
@ Driesba en rutger, Sportieve reacties! Dank.

Ik heb mijn eerdere bericht aangepast :wink: