Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Inlogproblemen - Forum Wereldfietser

Inlogproblemen

Diverse mensen hebben de afgelopen dagen problemen gehad met inloggen op dit forum. Er verschijnt een melding dat het maximaal aantal inlogpogingen is overschreden en er dient een captchacode te worden ingevoerd. Dit komt niet omdat je daadwerkelijk zoveel mislukte inlogpogingen hebt gedaan maar waarschijnlijk proberen spambots in te loggen met bestaande gebruikersnamen. Zorg er in ieder geval voor dat je geen voor de hand liggend wachtwoord hebt. Dit zal niet het geval zijn als je wachtwoord is gegenereerd door de forumsoftware, die zijn redelijk sterk. Soms zijn wachtwoorden handmatig ingesteld en die kunnen vrij eenvoudig te raden zijn. Pas deze dan hier aan.
Hoi Vincent, ook ik heb daar veel last van. Als ik me in wil loggen op het forum dan wordt na het invullen van de gebruikersnaam, het wachtwoord, zoals gebruikelijk, aangevuld. Echter het niet zichtbare wachtwoord(asteriks(x)) is veel langer dan het aantal letters van m'n wachtwoord. Voor zover zou het een bevestiging van jouw indicatie zijn. Echter Windows 7, op mijn laptop aanwezig, slaat ook wachtwoorden op en die geeft steeds een melding dat het "door mij" ingevoerde ww niet opvereenkomt met het opgeslagen wachtwoord. Zou dit automatisch gegenereerde wachtwoord, zoals opgeslagen in W7, ook debet aan kunnen zijn aan de ontstane problematiek?
Hoi Dries, wat jij beschrijft is iets anders. Dat klinkt mij in de oren als een niet goed werkende passwordmanager. Daar kan ik je niet mee helpen. Het euvel wat ik beschrijf treedt pas sinds enkele dagen op. Daarvoor ging het inloggen altijd goed. Een eigenschap van de forumsoftware, waardoor we gevoelig zijn voor dit soort aanvallen, is dat de inlognaam letterlijk getoond wordt bij de berichten. Het was mooier geweest als je naast je inlognaam kon kiezen uit een weergavenaam maar dat is helaas niet het geval.
vincent schol schreef:Hoi Dries, wat jij beschrijft is iets anders. Dat klinkt mij in de oren als een niet goed werkende passwordmanager. Daar kan ik je niet mee helpen. Het euvel wat ik beschrijf treedt pas sinds enkele dagen op. Daarvoor ging het inloggen altijd goed. Een eigenschap van de forumsoftware, waardoor we gevoelig zijn voor dit soort aanvallen, is dat de inlognaam letterlijk getoond wordt bij de berichten. Het was mooier geweest als je naast je inlognaam kon kiezen uit een weergavenaam maar dat is helaas niet het geval.
De problematiek waarover je schrijft heb ik ook pas sinds woensdag op een nieuwe laptop. Het aanvullen van het ww op deze laptop zou wel kunnen geschieden op de wijze zoals jij beschrijft. Ik vul 8 cijfers/getallen in en er staat het dubbele aan asteriks. Dat zou door zo'n bot kunnen worden veroorzaakt!
Het tweede deel van mijn betoog slaat inderdaad op een ww-generator in Windows 7 die aangeeft dat het ww niet overeenkomt met......
DriesBa schreef:Ik vul 8 cijfers/getallen in en er staat het dubbele aan asteriks. Dat zou door zo'n bot kunnen worden veroorzaakt!
Dat lijkt me sterk. Maar je bent ingelogd dus het wachtwoord wat je gebruikt hebt is in ieder geval correct.
DriesBa schreef:
vincent schol schreef:Hoi Dries, wat jij beschrijft is iets anders. Dat klinkt mij in de oren als een niet goed werkende passwordmanager. Daar kan ik je niet mee helpen. Het euvel wat ik beschrijf treedt pas sinds enkele dagen op. Daarvoor ging het inloggen altijd goed. Een eigenschap van de forumsoftware, waardoor we gevoelig zijn voor dit soort aanvallen, is dat de inlognaam letterlijk getoond wordt bij de berichten. Het was mooier geweest als je naast je inlognaam kon kiezen uit een weergavenaam maar dat is helaas niet het geval.
De problematiek waarover je schrijft heb ik ook pas sinds woensdag op een nieuwe laptop. Het aanvullen van het ww op deze laptop zou wel kunnen geschieden op de wijze zoals jij beschrijft. Ik vul 8 cijfers/getallen in en er staat het dubbele aan asteriks. Dat zou door zo'n bot kunnen worden veroorzaakt!
Vreemd, ik heb gekeken onder windows 7, maar zowel IE8 als Firefox geven maar één ster per teken weer als je je paswoord invult.

Die bots zitten gelukkig niet tussen jouw verbinding met de server van de Wereldfietser. Nee, het zijn computers op het Internet die proberen in te breken om spam of malware op ons forum te plaatsen.
vincent schol schreef:
DriesBa schreef:Ik vul 8 cijfers/getallen in en er staat het dubbele aan asteriks. Dat zou door zo'n bot kunnen worden veroorzaakt!
Dat lijkt me sterk. Maar je bent ingelogd dus het wachtwoord wat je gebruikt hebt is in ieder geval correct.
Integendeel, als ik op de wijze inlog zoals ik tot dusver heb beschreven, geeft het systeem juist de melding "geen toegang .....". Het is een opeenvolgende reeks van handelingen.
Vervolgens veeg ik alles leeg en meld me opnieuw, daarbij scherp lettend op het aantal asteriks die het WW vertegenwoordigen, pas daarna heb ik toegang.
Verkeerde wachtwoord opgeslagen voor de site.
Robertjan schreef:Verkeerde wachtwoord opgeslagen voor de site.
Dat klinkt redelijk, maar dan zou Norton WW-bewaarder met een verkeerd opgeslagen WW ook het later juist ingebrachte WW moeten weren en dat gebeurt dan weer niet.
DriesBa schreef: Dat klinkt redelijk, maar dan zou Norton WW-bewaarder met een verkeerd opgeslagen WW ook het later juist ingebrachte WW moeten weren en dat gebeurt dan weer niet.
Je kan dat verkeerde wachtwoord toch gewoon verwijderen en het dan opnieuw doen maar dan goed?
Michael W schreef:
DriesBa schreef: Dat klinkt redelijk, maar dan zou Norton WW-bewaarder met een verkeerd opgeslagen WW ook het later juist ingebrachte WW moeten weren en dat gebeurt dan weer niet.
Je kan dat verkeerde wachtwoord toch gewoon verwijderen en het dan opnieuw doen maar dan goed?
Dat gebeurt ook, tot zover is er niets aan de hand. Echter aan het tweede deel van mijn (2e) reactie relaterend; met zo'n paswordmanager van Norton heb ik geen ervaring en die doet ook moeilijk. Maar feitelijk is dat niet aan de orde in dit draadje, echter Vincent betrok het erin en ik reageerde daar weer op. So far so good.
En nu maar hopen dat er geen gillende keukenmeiden de lucht in gaan. :wink:
DriesBa schreef: Dat gebeurt ook, tot zover is er niets aan de hand. Echter aan het tweede deel van mijn (2e) reactie relaterend; met zo'n paswordmanager van Norton heb ik geen ervaring en die doet ook moeilijk. Maar feitelijk is dat niet aan de orde in dit draadje, echter Vincent betrok het erin en ik reageerde daar weer op. So far so good.
En nu maar hopen dat er geen gillende keukenmeiden de lucht in gaan. :wink:
Gewoon dat Norton eraf gooien of uitzetten, in iedere browser zit al een paswoordmanager !!
Zelfde problemen. Nu kan ik weer eens wat posten.

Vincent is overigens gestopt als "moderator". Vincent bedankt voor jouw werkzaamheden voor de Wereldfietser!!!

Groeten,

Rutger
Ik had het vandaag weer.

Wat gebeurd er als ze het wachtwoord raden trouwens?
Bijv. spam versturen.
Mocht je wachtwoord voor deze site hetzelfde zijn als voor andere sites, of zelfs je computer, dan is het relatief 'eenvoudig' je "identiteit" te stelen op diverse sites of zelfs je computer van op een afstand over te nemen.

Daarom wordt door de Open Source community, waaronder phpBB (de forumsoftware) valt, gehamerd op diverse veilige wachtwoorden. En daarom is een "wachtwoordmanager" (Engels: paswordmanager) zo handig.
Michael W schreef:
DriesBa schreef: Dat gebeurt ook, tot zover is er niets aan de hand. Echter aan het tweede deel van mijn (2e) reactie relaterend; met zo'n paswordmanager van Norton heb ik geen ervaring en die doet ook moeilijk. Maar feitelijk is dat niet aan de orde in dit draadje, echter Vincent betrok het erin en ik reageerde daar weer op. So far so good.
En nu maar hopen dat er geen gillende keukenmeiden de lucht in gaan. :wink:
Gewoon dat Norton eraf gooien of uitzetten, in iedere browser zit al een paswoordmanager !!
Deze goede raad heb ik opgevolgd door Norton te verwijderen en AVG te installeren en zie daar het probleem is opgelost. Thanx.