Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op slot ....heb een santos ! - Forum Wereldfietser

Op slot ....heb een santos !

Ik zoek een trekkingsfiets (bukfiets... een ligfiets heb ik al) degelijke kwaliteit daar ik zelf ruim boven de 100kg weeg. Ik ben 1.80 lang. Ik wil hem gebruiken zowel naar het werk (20km enkele reis) als in het buitenland voor vakanties vooral oost europa. Wie heeft wat in de aanbieding richtprijs 1000 tot 1500 euro.
Misschien zijn er nog mensen die pratische tips kunnen geven zoals Wim ze zijn van harte welkom.

De Flevobiker
Voor dat geld heb je een nieuwe Fahrradmanufaktur T 400. Dat lijkt me prima voor je doel. Het is een degelijke vakantiefiets, en met goede verlichting voor de rest van het jaar. Het alternatief zou zijn een Surly Long Haul Trucker.
Wim
Bedankt Wim voor je tip voor de 400T ik ga daar ook nog eens op proefrijden. Ook wil ik de Ghost TR5700 en de Trek gaan testen en dan zal er wel een goede fiets uitkomen. De laatste twee zijn wat goedkoper dan de 400T kijken of dit het verschil waard is. De andere zijn van aluminium de T400 van metaal is dit een veel sterker frame?
Waar ik wel benieuwd naar ben is de mogelijkheid om een Rohloff te plaatsen in het "normale" frame. Ik heb gelezen dat je bij sterke inspanning op de pedalen dat dan de naaf door zou slippen op de nokken. Eigenlijk raar daar de T400 ook te koop is met Rohloff.
Op de flevobike heb ik de voorvork laten ombouwen en daar zit nu een Rohloff in die ik tevens voor de alleweder kan gebruiken beiden 20" en dat is heel handig. Dus de T400 hoeft niet perse met Rohloff naaf voor een groot avontuur kun je die eenvoudig laten omspaken als ik echt een lange vakantiereis zou willen maken met de T400.
Een Rohloff blijft een mooi ding maar natuurlijk wel kostbaar.
Alvast bedankt voor je reactie...

De Flevobiker
Die Ghost lijkt me niet zoveel. Dat ze hem bij Op Pad hebben laten winnen zegt meer over Op Pad dan over de geschiktheid van de fiets. Ik heb liever een stalen frame, maar dat is persoonlijk. Ook heb ik voor een vakantiefiets liever 26 inch wielen met brede banden. Een goedkope verende voorvork bekoort mij evenmin (geef mij voor het comfort maar brede banden). Verder heeft deze fiets ook nog eens een geintegreerde trapas, en dat is niet zo degelijk. Tot slot deugt de bagagedrager niet voor serieus gebruik. De T 400 is gewoon een andere klasse (net als de Long Haul Trucker).
Als je een fiets met Rohloff naaf wilt kun je beter een fiets met Rohloff naaf kopen in plaats van ingewikkelde ombouw te overwegen. Ombouw is weinig rendabel. Een Rohloff fiets is op zich voor jouw doel niet zo gek, omdat je er zowel mee op vakantie wilt, als naar je werk. Het vraagt wel een ander budget. Als het je ernst is zou ik behalve naar de T400 Rohloff ook eens kijken naar de Avaghon Series of de Thorn Raven.
Wim
Ik heb mijn santos travelmaster 26" in de verkoop staan voor 1100 euro. Hij is 1 jaar oud, heb er 6000 km op gefietst (van USA tot Costa Rica). Hij heeft de standaarduitrusting van 2010. Dus met Magura remmen en LX-XT versenllingen. Je krijgt er gratis magura reparatie en remblokjes bij.

Voor de fiets heb ik 1830 euro betaald. 26 lekke banden, voor de rest 0 problemen gehad afgelopen 6000 km:)

http://www.santosbikes.com/index.php/nl ... ter-26-alu

Groeten

Diederik
ik heb een nieuwe idworx mountain rohler in de aanbieding, in de winkel een nieuwprijs van 3300euro.. ik wil er graag vanaf.. dus.. vraagprijs is 2000euro?! of bij een goed bod verwisseld ie van eigenaar.... !!
Hallo wielrenner 1978,
Ik ben niet op zoek naar een mountainbike ik zoek een complete fiets met spatborden en voor -en achterdrager. Idworx is een prima merk al zou die maar de helft kosten dan nog gaat de koop niet door...

Johan
Gudereit? Heb ik destijds (2008) mee overwogen maar geen proefrit meegemaakt, verkoop NL was oa in Renkum.
Hallo Diederik,
Hoeveel kilometers zijn er inmiddels al met de Santos gemaakt?
Gaat alles nog volgens plan?
En ben je er inmiddels al achter wat voor frame maat je hebt?
Heb je de aankoopfactuur nog?

Groetjes Johan