Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vakantiefiets 400-500 euro gezocht - Forum Wereldfietser

vakantiefiets 400-500 euro gezocht

Ik zoek een tweedehands 28 inch trekking fiets, waarmee ik ook enkele bergjes kan trotseren.
Ik wil er deze zomer een aantal weken mee door duitsland en frankerijk fietsen met volle bepakking.

Budget is een beetje krap a 400-500 euro.

De fiets moet wel een beetje sportief zijn, maar geen racefiets.
Een beetje rechtop zitten vind ik wel fijn.
Mijn lengte is 180 cm en ik heb ooit een racefiet gehad van 57 cm maar hierop kreeg ik last van me rug, het stuur was gewoon te laag voor mij.
Dus ik zoek iets van ongeveer 60 cm framemaat.

Ook tips over welke tweede hands fiets is zou moeten aanschaffen zijn welkom :D
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... ind=4&fs=1

Je hebt een 57 cm frame nodig, alleen moet het stuur hoger/stuurpen korter.
Voor een goede zit is niet zozeer de hoogte van het frame relevant als wel de lengte. De hoogte kun je altijd aanpassen door het zadel wat hoger of lager te zetten. Bovendien heeft de een lange benen en een kort bovenlijf, en is dat bij de ander juist weer andersom. Je moet een fiets gewoon gaan passen. Als je een goede tweedehands vakantiefiets zoekt zou ik eens gaan kijklen bij Koga dealers in de luxere buitenwijken. Die hebben vaak weinig gebruikte exemplaren die inmiddels ingeruild zijn omdat ze niet meer aan de nieuwste mode van alu frames en voorvering voldoen, maar juist daarom meer geschikt zijn voor vakantiegebruik.
Wim
Op de bovenste tip op marktplats heb ik een bod gedaan en ik hoor vandaag of ik deze kan gaan bezichtigen.

Ik woon in een klein dorp in het oosten van het land en er zijn hier niet echt dure wijken.
Ik zal eens wat winkels bezoeken.


Heb je misschien een lijstje met welke fietsen goed zijn voor tweede hands.

Ik heb deze gevonden, 250 euro.
Misschien eeen andere vork erin, en nog wat dingen en dan is deze goed of toch liever een wat nieuwere fiets.

Afbeelding

Of deze van 600 kopen en dan hopen dat er nog wat van de prijs af kan
Afbeelding
Die laatste is meer het echte soort natuurlijk. Wel moet je daarbij natuurlijk goed kijken of hij ook niet echt veel gebruikt is waarvoor hij bedoeld was. Als de complete aandrijving versleten is kost dat wel wat. Als die eerste fiets minder gebrruikt is heb je daar natuurlijk een koopje aan. Koga is meestal goed, en er zijn er veel van verkocht. Kijk eens op de site van m-gineering. Daar staat een stuk met tips voor het kopen van tweedehands fietsen.
Wim
Bedankt, ik ga de fietsen morgen bekijken.

Ik heb ook nog deze op het oog

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... speed.html

En die dan ombouwen tot een vakantiefiets, is dat ook een goed idee?
Laat je niet verleiden om een te grote fiets te kopen. Met 1,80m denk ik dat 56/57 cm groot genoeg is, anders wordt de bovenbuis te lang waardoor je zithouding ook 'inspannend' wordt.
De maat vh frame is één van de weinige zaken die je niet aan kunt passen van een fiets....

Wil je snel fietsen of comfortabel, indien comfortabel dan is de tweede koga die je post is in principe erg geschikt om mee op vakantie te gaan (voorbehoud van technische staat).
Die cyclocrosser is een mooie fiets maar wel voor de zeer sportieve fietser. Ik betwijfel of je daar relaxed mee op vakantie gaat. Beperkt verzet en weinig ruimte om bagage mee te nemen (achtervork is redelijk kort en geen mogelijkheid voor voortassen)
Neem de tips van Wim ter harte en dan vind je heus wel wat. Ik denk niet dat je budget te krap is, je moet alleen iets meer zoeken misschien....

Succes
Eric
Die koga spreekt mij ook erg aan, is de prijs goed (600 euro) als hij er goed uitziet en niet versleten?
Hangt er van af hoe gebruikt hij is en hoe hij is gebruikt...

Het is wel een complete fiets, voordragers, 2 bidonhouders, pomp, naafdynamo en als wielen, banden en tandwielen netjes zijn lijkt het me geen rare prijs. Nieuw krijg je niet veel voor die prijs en die Worldtravelers zie je volgens mij ook niet veel tweedehands...

Succes
Eric
Oke, bedankt.
Ik zal het morgen wel zien, en misschien heeft ie nog wel meer fietsen die niet op zijn site staan.
De fiets was al verkocht :( , nu maar weer verder met me zoektocht
De meeste cyclocrossfietsen zijn niet geschikt om comfortabel te rijden.
De bovenbuis is korter, daardoor heb je een maatje groter nodig,
én de balhoofdbuis is korter waardoor je dieper zit.
(kijk eens naar de foto's op de link, de stuurpen is naar boven gedraaid
om toch niet zo diep te zitten)
Wanneer je een fiets koopt zijn 2 maten belangrijk:
De lengte van de bovenbuis (een beetje aan te passen door de lengte
van de stuurpen)
En de lengte van de balhoofdbuis, het is deze buis die bepaald hoe diep
je zit, dus zéér belangrijk om comfortabel te zitten.
En vindt je niets goeds 2dehands, koop dan een
http://www.fahrradmanufaktur.de/?page_id=2035
Ik heb een gazelle orange, en daarop is de zitpositie best goed, als ik het verstelbare stuur helemaal naar beneden heb.
Het mag dus iets sportiever.

En die T-50 :D heb ik eigenlijk nog helemaal niet naar gekeken, ik ging er vanuit dat een nieuwe fiets niet binnen mijn budget zou vallen.

Net even gekeken maar volgens mij is dit een zeer goede fiets voor mijn doeleinden.

Nu nog wel een vraagje, ik kan op dit frame toch gewoon een andere groep zetten met de tijd, en zo langzaam naar een betere fiets gaan?
Nog een vraagje, er kan wel een lowrider op of niet?
mjajansen schreef:Nu nog wel een vraagje, ik kan op dit frame toch gewoon een andere groep zetten met de tijd, en zo langzaam naar een betere fiets gaan?
Nog een vraagje, er kan wel een lowrider op of niet?
2x ja
Oke, bedankt, morgen maar even over de grens rijden hier.
Of anders de goedkoopste T 400, ook al is dat wat boven je budget. Als je geld wilt sparen en lekkerder wilt fietsen zou ik ook overwegen die lowrider maar te laten en minder er mee te nemen. Kijk vooral ook eens hier: http://www.wereldfietser.nl/images/stor ... kantie.pdf
Wim
De lowrider is ook niet nodig, alles wat ik aan uitrusting heb past achterop de fiets.

Die link van dat pdfje is zeker een goede tip om eens door te lezen, bedankt
Vandaag even bij een winkel in duitsland geweest, ze hadden alleen de T-100.
Ik vond de fiets eigenlijk best tegenvallen. Mijn zoektocht naar een 2e hands gaat gewoon weer verder.
Is dit sportief genoeg voor je?

http://link.marktplaats.nl/411734205

Je zou het vlinderstuur kunnen vervangen door een recht exemplaar met barends.
Bedankt voor de tip, ik heb hem gereserveerd en ga zo een kijkeje nemen.

Ik keek op marktplaats alleen maar tussen de sportfietsen, dus ik had deze nog niet gevonden.