Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zoom fg Stuur gaat de hele tijd los,tips?????? - Forum Wereldfietser

Zoom fg Stuur gaat de hele tijd los,tips??????

Hoi wij rijden met ons stuur wisselend in 30 en 50 graden maar de zoom fg gaat de hele tijd los.Bij onverhard moeten we de sturen om de 5 minuten vastzetten en bij gewoon wegdek om de 20 minuten.
Imbus steeds vastzetten is wel te doen maar volgens mij niet de bedoeling van een stuur , iemand een tip?

dank voor de moeite

David
Ga naar een goede gereedschappenwinkel en vraag naar Loctite. Laat je adviseren over het type. Je hebt o.a. makkelijk-los-loctite, stroef-los-loctite en ook niet-meer-los-loctite, dus pas even op. Hou je aan de gebruiksaanwijzing, dus waarschijnlijk eerst zorgvuldig ontvetten e.d.
Succes,
Leon
Leon schreef:Ga naar een goede gereedschappenwinkel en vraag naar Loctite. Laat je adviseren over het type. Je hebt o.a. makkelijk-los-loctite, stroef-los-loctite en ook niet-meer-los-loctite, dus pas even op. Hou je aan de gebruiksaanwijzing, dus waarschijnlijk eerst zorgvuldig ontvetten e.d.
Succes,
Leon
Vastplakken lijkt me niet handig als je de hele tijd aan je pen wil sleutelen. Misschien draai je de boutjes niet vast genoeg, maar het kan ook gewoon een klere ding zijn wat niet deugen wil. Of het stuur is te dun, of de boutjes zijn net te lang...
Plakken of lassen lijkt mij het best maar met vliegen en bussen etc. niet handig.
Het lijkt erop dat het een klereding is zoals Marten mooi betoog.

Niks aan te doen dus.

In nl kijken met een langere schroef oid, voor nu vast is vast krijg hem niet vaster maar trilt vrolijk los.

Dank

David
Fiets schreef:Niks aan te doen dus.
Het grappige is dat corrosie in zo'n geval een goede vriend is. Ik heb al meermalen meegemaakt dat onderdelen losgaan, kraken en piepen als ze nieuw zijn, maar als er eenmaal wat oxide opzit is alles prima.
Leon
als er eenmaal wat oxide opzit is alles prima
Tot het dan afbreekt :D
m_nu schreef:
als er eenmaal wat oxide opzit is alles prima
Tot het dan afbreekt :D
Wat soms knap lang kan duren. Tegen de 100.000 km voor een Brookszakel, 10 jaar dagelijks gebruik en nog niet gebroken voor een verstelbare stuurpen e.d. Ben benieuwd naar jou ervaringen.
Leon