Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hemelvaarttrektocht 2004 - Forum Wereldfietser

Hemelvaarttrektocht 2004

Wereldfietser.nl schreef: Afbeelding
De Randstad en het Westland, bekend van files, beton en veel mensen op een kluitje. Toegegeven, het is niet mogelijk om alle verstedelijking te vermijden maar wel zo veel mogelijk. Tussen het beton en de kassen door biedt Zuid-Holland-zuid mooie fietspaden in verschillende omgevingen. De LF1 is velen al bekend en zal ons het eerste stuk begeleiden. Daarna steken we het Westland over via oude tramlijnen welke nu fietspaden zijn. Aan de zuidkant van de Oude Maas gaan we over de dijkweggetjes richting Kinderdijk. Wereldberoemd, maar ben je er zelf al eens geweest? Tussen de weilanden in de polders van het Groene Hart door weer naar het noorden om als laatste opnieuw via de duinen terug te keren naar Den Haag. Veel water om ons heen en er zal dan ook een aantal keren van pontjes gebruik gemaakt worden.

Wanneer:
Van donderdagochtend 20 mei tot zondagmiddag 23 mei 2004. De start is om ongeveer 10:00 en we proberen om zondag vroeg in de middag weer terug te zijn.

Waar:
De start- en finishplaats van de tocht is het Centraal Station van Den Haag.

Route-informatie:
Openbaar Vervoer: Het Centraal Station Den Haag is het eindpunt van diverse lijnen. Op korte afstand ligt het station Hollands Spoor.
Aangezien het een trektocht is kun je het beste op de fiets of met het OV naar Den Haag gaan. Als je met de auto komt kun je beter buiten het centrum een parkeerplek zoeken of, als je de avond ervoor op een camping overnacht, de auto bij de camping te laten. Parkeren in de binnenstad is een kostbare zaak.

Kosten:
Overnachting op de camping en eten/drinken zijn voor eigen rekening. Er wordt zoveel mogelijk op terreinen van Natuurkampeerterreinen, SVR of soortgelijk gekampeerd.

Meer Informatie en aanmelden:
Voor meer informatie en voor het aanmelden kun je contact opnemen met Gerard Poorthuis via g.poorthuis@quicknet.nl of na 19.00 via 0226-413654.
De Hemelvaarttrektoch staat weer voor de deur en ik ben eigenlijk benieuwd wie er zoal meegaan en waarom? Je kunt natuurlijk meegaan omdat het zo gezellig is, maar ik kan me ook voorstellen dat je juist meegaat om bepaalde nieuwe onderdelen te testen of om ervaring op te doen. Zo wil ik mijn nieuwe achterdrager wel eens onderwerpen aan een test en hoop ik vooral dat ik mijn NBTII niet hoef te testen.

Dus waarom ga je mee?

------------------------------------------------------------------
Belangrijke aanvulling
Er wordt verderop in het verhaal besproken om de avond tevoren samen te komen op een camping. Na wat suggesties over en weer is de keuze gevallen op camping de Uylenberg (Website: http://www.uylenburg.nl/camping/ ). Het zou kunnen zijn dat je een kaart van Stichting Natuurterreinen nodig hebt, maar volgens Bert Sitters staat deze camping niet op hun lijst. Aangezien je met 4 man op een kaart mag, zal dit uiteindelijk wel loslopen.

Er wordt ook besproken waar je eventueel je auto kwijt kunt zonder deze bij een camping te zetten of in de dure stad Den Haag. Freek heeft hiervoor een goede suggestie:
Voor alle twinny-loaders, tacxers en andere fietsaanhangers/dragers etc, mensen die de auto willen parkeren: langs de A13 afslag Delft Noord Rijswijk/Zuid zit een bedrijventerreintje waar je de auto kunt parkeren. Staat ie veilig, de mijne staat er elke dag. Route: vanaf de r'dam afslag nemen, op afrit linksaf viaduct over, 2e stoplicht na viaduct links onder grijs bedrijf door en de parkeerplaatsen liggen voor het oprapen. Komend vanuit Den Haag is het 1e stoplicht na de afrit links.

Vanaf daar is het simpel naar camping Uyleberg: rijd de Fazantlaan uit, einde rechtsf Sniplaan in. 1e bruggetje links watertje over. gelijk links, 1e rechts, 1e links , fietspad nemen, A13 over, na de stoplichten rechtsaf, langs de A13, 500 m bruggetje over, links, bruggetje rechts, gelijk links de weg blijven volgen, einde weg met bocht mee naar rechts, volgen, op t-splitsling rechts door rijden en even late rzie je camping links liggen. Ongeveer 10 min. fietsen.
------------------------------------------------------------------

Is al bekend vanaf waar de hemelvaart-trektocht woensdagavond verzamelt en/of donderdagochtend vertrekt?

Anneke

Da's een goede. Ik heb me zojuist opgegeven en gelijk maar gevraagd waar het is. Dan kan ik het ook nog even op de site zetten.

ik ga mee, omdat ik het vorig jaar op mijn eerste tocht zo onwijs gezellig vondt... omdat ik nu nieuwe fietstassen heb die uiteraard uitgeprobeerd moeten worden.... omdat ik wil bewijzen dat ik nu beter mee kan komen door betere voorbereiding enzo..... omdat pfoeiiiii, het is gewoon gaaf!!! en omdat ik mijn beste vriend het ook wil laten meemaken

zie jullie allemaal weer in zuid- holland hoop ik... als ik weet waar we wezen moeten hahaha.

groetjes nathalie :D :P :idea: :wink:

Misschien kan de organisator van de ronde van Zuid Holland ook even opgeven wanneer het peloton op de Boulevard van Katwijk aan Zee passeert (de LF1 mag niet ontbreken, toch?). Dat is namelijk een mooi punt voor de ravitaillering (dat woord moest ik toch eerst even opzoeken).
We zijn helaas niet alle dagen thuis.

:D Ik ruik de koffie nu al!

8) en de vlaaien!!!

Hoi Nathalie!

Dus jij gaat weer mee en dit keer met nieuwe fietstassen?
Leuk joh, ik heb ons net aangemeld bij Gerard Poorthuis.
Ik zal in ieder geval weer een landkaart meenemen voor als Arjen, jij en ik weer verdwalen.

Groeten, John.

Hemelvaarttrektocht van Donderdag 20 tot en met Zondag 23 mei

De Randstad en het Westland, bekend van files, beton en veel mensen op een kluitje. Toegegeven, het is niet mogelijk om alle verstedelijking te vermijden maar wel zo veel mogelijk. Tussen het beton en de kassen door biedt Zuid-Holland-zuid mooie fietspaden in verschillende omgevingen. De LF1 is velen al bekend en zal ons het eerste stuk begeleiden. Daarna steken we het Westland over via oude tramlijnen welke nu fietspaden zijn. Aan de zuidkant van de Oude Maas gaan we over de dijkweggetjes richting Kinderdijk. Wereldberoemd, maar ben je er zelf al eens geweest? Tussen de weilanden in de polders van het Groene Hart door weer naar het noorden om als laatste opnieuw via de duinen terug te keren naar Den Haag. Veel water om ons heen en er zal dan ook een aantal keren van pontjes gebruik gemaakt worden.


Wanneer:
Van donderdagochtend 20 mei tot zondagmiddag 23 mei 2004. De start is om ongeveer 10:00 en we proberen om zondag vroeg in de middag weer terug te zijn.

Waar:
De start- en finishplaats van de tocht is het Centraal Station van Den Haag.

Route-informatie:
Openbaar Vervoer: Het Centraal Station Den Haag is het eindpunt van diverse lijnen. Op korte afstand ligt het station Hollands Spoor.
Aangezien het een trektocht is kun je het beste op de fiets of met het OV naar Den Haag gaan. Als je met de auto komt kun je beter buiten het centrum een parkeerplek zoeken of, als je de avond ervoor op een camping overnacht, de auto bij de camping te laten. Parkeren in de binnenstad is een kostbare zaak.

Kosten
Overnachting op de camping en eten/drinken zijn voor eigen rekening. Er wordt zoveel mogelijk op terreinen van Natuurkampeerterreinen, SVR of soortgelijk gekampeerd.

Hoi,
Dat wordt vast een leuke tocht :!:
Maar om 10.00 opdagen wordt voor mij wel heel vroeg opstaan :?
Zijn er meer mensen die de dag ervoor al willen komen? Misschien is het een idee om dan op dezelfde camping te gaan staan, dat is wel zo gezellig. Dan kunnen de mensen die dat doen ook daar misschien de auto neerzetten en kunnen we samen naar Den Haag CS vertrekken?
[Of komt de groep misschien na vertrek langs een camping - kan ik uitslapen :lol: ]
Groetjes, Leon

Welke camping wordt hiervoor gebruikt? En is er bekend of je hier je auto wellicht ook op donderdagmorgen mag achterlaten tegen een kleine vergoeding? Na de problemen van vorig jaar sta ik niet te springen om met de trein te komen.

hoihoi,

nou ik had eigenlijk ook het plan om 's avonds op een camping te staan... dan begint het fietsgevoel alvast toch? want ik zie het niet zo zitten om net na of in de spits met de trein te moeten vanuit haralem, naar den haag hab je dan meestal vertraging... en dan mis ik de beginpret net, dat zou ik zonde vinden. dusssss laat effe weten wat een leuk campingidee zou zijn...

en john, leuk om je dan weer te zien, wel verstandig kaart mee te nemen inderdaad. haha wie weet waar we deze keer belanden

groetjes nathalie

Hallo,

Ook wij (alex en anouk) willen woensdagavond al die kant op en overnachten op een camping.
Ook ik heb geen zin om twee en half uur te treinen in de spits met fiets en bepakking.
Volgens mij moet het geen probleem zijn om de auto op de camping te laten staan. Helemaal niet als je dit van te voren aangeeft.

Groet Anouk

OK...
als ik heb goed begrijp passeert de meute die zondag ongeveer tijdens de lunch over de Boulevard in Katwijk aan Zee.

Komende vanuit Noordwijk kom je over het uitwateringskanaal. Let hier goed op. Aan de rechterkant liggen, bij laag water, vlakbij het rijwielpad, meestal twee of drie zeehonden uit te rusten. Je kunt tot op een paar meter naderen maar dat moet je eigenlijk niet doen.
Over de uitwatering kom je (bij hotel Savoy) op de Boulevard (zee rechts).
Sla na ongeveer tweehonderd meter de tweede straat links in (Te Brittenstraat). Wij wonen op de tweede hoek rechts, bij het stopbord en de parkeermeter en tegenover een foeilelijk bronzen beeld.
We kunnen helaas niet meefietsen maar zorgen ter compensatie wel voor koffie, thee en een rustpunt.
Ik zou ook aan Els kunnen vragen of ze zin heeft om een paar van haar legendarische appeltaarten te bakken (bij voldoende belangstelling dus want voor één punt steekt ze de oven niet aan).

Dick

Voor degenen die woensdagavond willen kamperen: in Delft zitten 2 campings: 1 grote en een wat kleinere (gezelliger). De campings liggen op 40 min. fietsen van Den Haag Centraal. Eerst mooi door de Delftse Hout, vervolgens langs de Vliet naar Rijswijk en door Rijswijk (minder mooi stuk helaas) kun je naar Den Haag Centraal.

Helaas kan ik zelf niet mee, ik vertrek donderdagochtend vroeg naar Turkije voor een fietstochtje.

Iedereen veel plezier!

Freek

Hallo kampeerders!

Is Den Haag C.S. wel zo een geschikte startplaats?
Met een (grote) ploeg fietsers wegfietsen door stadsverkeer lijkt mij ook vragen om problemen. Het is in ieder geval niet lekker ontspannen.
Een camping lijkt mij veel leuker en wat sfeervoller als een tochterig station.
Ook is het parkeren van auto's meestal niet zo'n probleem.
Je bent ook veel flexibeler met je aankomsttijd. Mensen die van ver komen willen volgens mij graag al woensdag middag/avond arriveren.

Misschien heeft route uitzetter Henk Burgler een leuke camping op max 15 km van Den Haag C.S. ?

Groeten, John.

Net onder Delft-Zuid is natuurkampeerterrein de Fuut, Abswoude 27. Niet groot. Ik weet niet of ze die horde wereldfietsers aankunnen.
Het terrein is als je van Delft naar het zuiden gaat aan de rechterzijde van de spoorbaan naar Rotterdam. Fietswegwijzers volgen richting Schiedam. Je hebt wel een natuurkampeerkaart nodig, maar een kaart geldt voor maximaal 4 personen.
Den Haag Centraal heeft een groot voorplein er gaan vanaf het station diverse riante fietspaden. Wat dat betreft geen slechte keus. Ik weet nog niet of ik kom. Ik vertrek onmiddellijk daarna naar Spanje. Weet niet of ik tijd kan vrijmaken voor een rondje in de Randstad.

Voor degenen die met het openbaar vervoer komen, is Den Haag CS perfect. En hemelvaartsdag 's morgens om 10:00 uur is er nauwelijks verkeer in Den Haag. Je duikt zo het Haagsche Bos in, rijdt langs Huis ten Bosch (kopje koffie drinken bij Bea?) via Wassenaar (Amalia bewonderen bij Alex en MAxima) de duinen in...

En voor degenen die in de Delftsche Hout kamperen: die fietsen heerlijk rustig naar Den Haag CS.

Jammer dat ik niet mee kan!

Veel fietsplezier,
Freek

oke mensen, duidelijk, hebben we al genoeg camping keuzes? of gaan we nog even door en beslissen we dan op dinsdag waar we gaan slapen???? wel spannend natuurlijk maar een beetje vervelend plannen, toch???? ik lees wel verder....

er zijn er al aardig wat geloof ik die meegaan ook he? jarno, jim, john en gudy, alex en anouk... vet!!!

tot gauw, nathalie

Ja, dat wordt weer een grote groep.
Ik heb helaas nog niemand zover gekregen om mee te gaan. M'n broertje wil niet en me vriendin al helemaal niet. En me vader kan helaas niet. :(

Wat betreft de camping, ik ben geen lid van de natuurcamping. En ik kan me ergens voorstellen dat een natuurcamping niet zit te wachten op een paar auto's die ze dan een paar dagen mogen stallen. Dus het lijkt me beter om een andere camping uit te zoeken in de buurt van Den Haag waar iedereen de avond/ochtend tevoren kan samenkomen voordat we richting CS gaan.