Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is een aardige microfoon om stem op te nemen? - Forum Wereldfietser

Wat is een aardige microfoon om stem op te nemen?

Ik wil een youtube filmpje maken met mijn Balkan 2010 serie. Een online dialezing, zeg maar. Ik wil daarvoor een goede microfoon gebruiken, maar dat hoeft geen onverwoestbare Shure SM 58 te zijn. Een of ander tafelmicrofoon die goed 2e hands verkrijgbaar is. Wie weet er wat van?
Hoi Eric,
Ik heb in het verleden altijd goede ervaringen met microfoons van Sennheiser gehad. Type wat het meest geschikt is over het opnemen voor stem zou ik zo niet meer weten maar daar kom je met wat hulp van Google vast achter. Marktplaats staat vol met microfoons in allerlei prijsklasses.
Goede microfoons zijn duur maar gaan lang mee. Een tweedehands Sennheiser uit de K6 serie zou een mooie koop zijn als je er een kunt vinden. Nieuw zijn ze wel duur. Een andere manier, en vooral als je nog geen opnameapparaat hebt, is een Olympus LS5 digitale recorder met ingebouwde microfoons (er passen ook externe mics op). Voor iets onder de 200 euro heb je een heel mooie recorder waarmee je semiprofessioneel kunt opnemen in CD+ kwaliteit. Dit is ook erg geschikt om als externe audio te gebruiken bij filmopnamen met een dslr. Synchroniseer het geluid dan met Dualeyes.
Wim
Wim schreef:Goede microfoons zijn duur maar gaan lang mee. Een tweedehands Sennheiser uit de K6 serie zou een mooie koop zijn als je er een kunt vinden. Nieuw zijn ze wel duur. Een andere manier, en vooral als je nog geen opnameapparaat hebt, is een Olympus LS5 digitale recorder met ingebouwde microfoons (er passen ook externe mics op). Voor iets onder de 200 euro heb je een heel mooie recorder waarmee je semiprofessioneel kunt opnemen in CD+ kwaliteit. Dit is ook erg geschikt om als externe audio te gebruiken bij filmopnamen met een dslr. Synchroniseer het geluid dan met Dualeyes.
Wim
Eens met Wim. Olympus heeft ook nog de iets uitgebreidere LS10 (bijna uitverkocht!) en de opvolger LS11 voor ongeveer 270 euro. Dan heb je wel een semi-professionele en zeer handzame (150 gram!) recorder/microfoon. Zeer geschikt voor bv het opnemen van gesprekken (door de twee microfoons op de kop) en achtergrondgeluid.
Synchroniseren is gemakkelijk!

Afbeelding

Gee
Het gaat me echt alleen om een microfoon. Dank voor jullie reacties!
bikelike schreef:Het gaat me echt alleen om een microfoon. Dank voor jullie reacties!
Wat dacht je hiervan.

Is in ieder geval niet te duur. :D (op het moment van schrijven van dit bericht.)

Peter
bikelike schreef:Ik wil een youtube filmpje maken met mijn Balkan 2010 serie.
Een Youtube filmpje????!!!!! :roll: :evil:
Een Werelds fietsfilmpje voor Vimeo zul je bedoelen! Toch?

Misschien is dit wat?
Ik vraag voor al mijn concerten altijd de shure sm58 de beste en eigenlijk heel goedkoop als je ziet wat ze normaal het podium opslepen.Voor de stem zuiver en perfekt,

nieuw 90 euro op marktplaats 40 euro.

Mocht je niks hebben in maart heb ik er wel 1 te leen voor je.

groet

David