Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets zelf in elkaar steken: onderdelen? - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Fiets zelf in elkaar steken: onderdelen?

135 berichten
De Bluemels zijn ook niet slecht hoor, maar de Chromoplastics hebben hun voordelen. Vandaag trouwens, na zo'n 5000 km gebruik, is de plastic schuivende brug op het achterspatbord van mijn Bluemels gebroken tijdens het pendelen waardoor dat spatbord nu vrolijk rondwiegt bij iedere schok... Morgen maar eens informeren bij de lokale fietsenboer of ze zo'n vervangstukje liggen hebben, maar dan wel de metalen Chromoplastics versie (als de 65mm versie tenminste past op mijn 60mm Bluemels).
supermario schreef:Ziet inderdaad mooi uit.

Bij Bike Cpmponents hebben ze nu zelfs 3 verschillende frame prijzen:

355/399 en 425 euro.

Ik heb geluk gehad. Ik zat toevallig te kijken van de week en zag een frame staan maat 60 donker groen voor de lage prijs van 300 euro.

Het was een overjarig model. Heb deze maar gekocht. Als ik het frame heb opgebouwd laat ik wel een foto zien.

Mario
Fiets ziet er mooi uit. Een kleur die je niet veel tegenkomt. Jammer dat je hem alweer weg doet. Volgens mij doe jij het een beetje voor de hobby :)
http://i1179.photobucket.com/albums/x39 ... s004-1.jpg

Heb weer in fiets in elkaar gezet

Mario
Ziet er mooi uit, Mario! Die kleur staat mij ook wel aan 8)
Welke flessenhouder en welke houders voor die doorlopende remkabel zijn dat?
Lasse schreef:Ziet er mooi uit, Mario! Die kleur staat mij ook wel aan 8)
Welke flessenhouder en welke houders voor die doorlopende remkabel zijn dat?
Nice! Altijd mooi die LHT's.
Die remkabelgeleiders op de bovenbuis, niet eerder gezien (scheelt dat weer een tweetal slijtageplakkers?). Leuk voorlampje ook (merk?).... Gaat er ook een stretchbandje op het onderste deel van het balhoofd? Welke banden heb je er onder?
Volgens mij zit er nog geen voorlamp op. Maar alleen een houder voor een voorlamp :)
Maar heb je nu gebruikte alivio cranks gemonteerd??
AB schreef:Ziet er mooi uit, Mario! Die kleur staat mij ook wel aan
Welke flessenhouder en welke houders voor die doorlopende remkabel zijn dat?
Xtreme cable grip adjustable
Xtreme petcage voor 1,5 liier flessen
M276 schreef:Volgens mij zit er nog geen voorlamp op. Maar alleen een houder voor een voorlamp
Maar heb je nu gebruikte alivio cranks gemonteerd
Ik heb een lamp voor batterijen
Natuurlijk is alles nieuw
AB schreef:Nice! Altijd mooi die LHT's.
Die remkabelgeleiders op de bovenbuis, niet eerder gezien (scheelt dat weer een tweetal slijtageplakkers?). Leuk voorlampje ook (merk?).... Gaat er ook een stretchbandje op het onderste deel van het balhoofd? Welke banden heb je er onder
Op het onderste balhoofd komt ook een bandje
banden zijn CTC 42mm

Mario
AB schreef:
Lasse schreef:Ziet er mooi uit, Mario! Die kleur staat mij ook wel aan 8)
Welke flessenhouder en welke houders voor die doorlopende remkabel zijn dat?
Nice! Altijd mooi die LHT's.
Die remkabelgeleiders op de bovenbuis, niet eerder gezien (scheelt dat weer een tweetal slijtageplakkers?). Leuk voorlampje ook (merk?).... Gaat er ook een stretchbandje op het onderste deel van het balhoofd? Welke banden heb je er onder?
Lijkt me dat die kabelgeleiders een noodzaak zijn als je de buitenkabel wil laten doorlopen...?
hoeft niet. Je heb ook speciale teflon gemaakte kabel geleiders.

Mario
supermario schreef:hoeft niet. Je heb ook speciale teflon gemaakte kabel geleiders.

Mario
Ik bedoelde meer dat de buitenkabels wellicht niet door de bestaande geleiders passen.
Waarom heb je die kabelgelijders van je frame niet gebruikt en die opzet stukjes gebruikt?
Verder puik werk!
Wimmert schreef:Waarom heb je die kabelgelijders van je frame niet gebruikt en die opzet stukjes gebruikt?
Verder puik werk!
Ik vermóed dus dat dat is omdat de buitenkabels er niet volledig doorpassen.
assumption is the mother of all fuckups ;)
Wimmert schreef:assumption is the mother of all fuckups ;)
And translation a son of a...
Inderdaad die kabels gaan er niet door. Ik kon natuurlijk die teflon kabels gebruiken, die ik wel heb gebruikt voor mijn versnellingskabels, maar deze oplossing vond ik mooier en beter.

Ik fiets voor het eerst met een ahaed systeem en dat is wel wennen. De fietsenmaker heeft 2 cm van de vorkbuis afgezaagd en daar ben ik niet echt blij mee.

Ik heb een ander, breder stuur besteld bij Rose die 3 cm de hoogte ingaat. Heb al lang last van schouder. Het probleem is dat je wel je stuur kan laten zakken , maar niet omhoog kan doen. Ik mis dat wel. Natuurlijk kan ik een speedlifter monteren, maar ik wacht eerst het andere stuur af. Plaats er later nog een paar barends op.

Mario
Wimmert schreef:assumption is the mother of all fuckups ;)
Ik neem het niet aan he. Ik vermoedde het alleen. En ik had gelijk, dus... to assume puts an ass in front of u and me :twisted: !
Heerlijk!

En dat is mooi klote voor je mario.
Die ahead dingen is erg definitief.
Beter om te hoog te beginnen met spacers.
Die Ritchey-pen moet je echt snoeihard aandraaien..... en dan nog geen garantie dat er na een paar ritjes speling op komt: VRO-systeem van Syntace en anders wat highrise-atb-pennen proberen.
Heb je de ketting wel op goede lengte?
Kan natuurlijk ook later een andere stuurpen monteren. misschien een iets langere.

Een kennis van mij heeft een fietsenzaak en hij heeft nog een mooie stuurpen van santori die verstelbaar is. Die is ook iets langer.

Ja de ketting is op lengte.

Mario
De SKS Bluemels worden alsmaar teleurstellender: na de gebroken plastic schuivende brug achteraan is er nu ook een schroefdraad met moer waarmee het spatbord aan de stangen vasthangt gesneuveld na een uurtje fietsen over kasseistroken en dergelijke... (Na zo'n 6000km gebruik.) Het feitelijke moertje op de foto is trouwens niet het originele, maar wel een borgmoer die ik geïnstalleerd heb omdat de originele moertjes meermaals lostrilden (niet alleen op kasseistroken).

Gelukkig had ik nog wat reserve Chromoplastics stukken liggen in de garage (gekregen dankzij de zeer vriendelijke SKS service na eerdere problemen) waarmee ik het gebroken stukje kon vervangen (die zijn trouwens verschillend van ontwerp en hopelijk steviger).

Afbeelding

Ik heb uit goede bron vernomen dat de kerstman ondertussen besloten heeft morgenavond een setje Gilles Berthoud spatborden onder de kerstboom achter te laten. Ik ben benieuwd wat dat geeft.